Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › diff opel monza
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2015 om 16:58 #17272012
zijn er nog tips voor het losmaken van het differentieel van een opel Monza
de inbus bouten van de cardan hangen muurvast
en krijg er niet direct beweging in , en heb wel redelijk wat macht9 juni 2015 om 19:09 #18285223Warm stoken, en dan de bout met wd 40 afkoelen, daarna inbus erin tikken (zorgen dat die zo diep mogelijk erin zit) en dan met luchthamer los schrikken.
Als dat niet werkt, rest enkel de kop eraf halen.
9 juni 2015 om 19:44 #18285224en de binnenkant van de imbus goed schoon krabben met klein plat schroevendraaiertje. Heetstoken, idd wd40 oid er op en dan imbus er in meppen zodat ie echt tot onderin de bout zit. Handigste is een imbus in een grote ratel, kan je wat meer kracht zetten.
9 juni 2015 om 20:09 #18285225Fatsoenlijk gereedschap zoals hazet gedore snap on en de betere merken nemen en dan een buis op de haakse inbus sleutel en zet de zaak maar in de P of in de 1 met wat blokken voor en achter het wiel.
Maar ik heb toch al wat diffs losgehaalt maar nog nooit meegemaakt dat je een M8 bout niet loskrijgt met een normale imbus met een buis als verlenging.
9 juni 2015 om 20:34 #18285226heb facom gereedschap maar ga morgen om grote inbussen sleutels voor op de ratel
grtz
9 juni 2015 om 20:53 #18285227Met de luchtsleutel zul je snel een inbusdop breken. Vooral als je luchtsleutel een hoog draaimoment heeft.
Ik heb een lange staaf met een 1/2 inch aansluiting. Die kan ik nog verlengen met een buis, daarmee komt het wel los.9 juni 2015 om 20:57 #18285228AnoniemLid sinds:
1 January 1970@GSE wrote:
Fatsoenlijk gereedschap zoals hazet gedore snap on en de betere merken nemen en dan een buis op de haakse inbus sleutel en zet de zaak maar in de P of in de 1 met wat blokken voor en achter het wiel.
Maar ik heb toch al wat diffs losgehaalt maar nog nooit meegemaakt dat je een M8 bout niet loskrijgt met een normale imbus met een buis als verlenging.
snap on/off ben ik op afgeknapt :shock:
verder geheel met bovenstaande eenswarmstoken moet hierbij echt niet nodig zijn….
11 juni 2015 om 19:56 #18285229en als je onder de auto werkt, pas op dat het diff niet in ene keer naar beneden komt zeilen. (even balkje of iets van stophout eronder)
12 juni 2015 om 04:56 #18285230ging er de krik onder zetten en zo langzaam laten zakken
zal voor dit weekend zijn
grtz
13 juni 2015 om 11:21 #18285231Luchtsleutel op inbus breekt inderdaad zeer snel en dan ben je nog verder van huis.
Arm verlengen zoals al gezegd. Maar om daar ruimte voor te hebben moet de auto misschien wel stukje de lucht in.14 juni 2015 om 16:50 #18285232t is gelukt met het juiste gereedschap een inbus op een ratel , en ze losten na wat aanhoudende spanning erop
in dit diff kan er nu een sper in gemonteerd worden
bedankt voor de tips mannen
grtz chriske
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.