Dif veranderen !!!!!!!

Forumindex Forums Modellen Omega Dif veranderen !!!!!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221786
    bleuopel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 September 2009

      Hoi allemaal

      Ik heb een vraagje heb een opel omega a van bouwjaar 1991 2.0 .naar mijn diffren moet veranderd worden

      Heb eentje gevonden naar deze is van een opel omega a
      1991 2.3 Diesel past deze eronder als ik het compleet monteer eronder ???

      Hopelijk goed nieuws eindelijk gedaan dan met de geruis aan de diffren .

      Gtrzzzzzzz Bleuopel

      #17679985
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        passen zal die wel
        maar kan wel zijn dat er een andere
        overbrenging in zit;)

        maar aangezien je het ding toch al hebt
        zou ik hem gewoon monteren en zien wat die doet;)

        #17679986
        bleuopel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 September 2009

          origineel gepost door louwe 16 klepper
          passen zal die wel
          maar kan wel zijn dat er een andere
          overbrenging in zit;)

          maar aangezien je het ding toch al hebt
          zou ik hem gewoon monteren en zien wat die doet;)

          Past deze gewoon eronder??
          maakt dat veel uit die overbrenging ??

          #17679987
          Vega
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 November 2006

            Ja dat maakt uit.

            Als je een te hoge overbrenging hebt dan heb je een goed trekkracht, je moet sneller opschakelen, de top snelheid is lager

            Als je een te lage overbrenging hebt dan moet de motor meer moeite doen om de auto voorruit te krijgen, de top snelheid is dan wel hoger.
            De kans dat de motor het niet meer aan kan zou aanwezig kunnen zijn als de overbrenging te laag wordt, dit zou kunnen gebeuren als je een dif van een diesel hebt een diesel heeft veel kracht onderin dus gebruik je met een lage overbrenging.

            #17679988
            bleuopel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 September 2009

              origineel gepost door Vega
              Ja dat maakt uit.

              Als je een te hoge overbrenging hebt dan heb je een goed trekkracht, je moet sneller opschakelen, de top snelheid is lager

              Als je een te lage overbrenging hebt dan moet de motor meer moeite doen om de auto voorruit te krijgen, de top snelheid is dan wel hoger.
              De kans dat de motor het niet meer aan kan zou aanwezig kunnen zijn als de overbrenging te laag wordt, dit zou kunnen gebeuren als je een dif van een diesel hebt een diesel heeft veel kracht onderin dus gebruik je met een lage overbrenging.

              Dus die dif kan ik zetten naar de auto trekt nietmeer zo fel op ??? ofwel

              #17679989
              Vega
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 November 2006

                Bij zelfde motor
                Lage overbrenging = optrekken minder, top meer
                Hoge overbrenging = goed optrekken, top minder

                Laag===============Hoog
                1:3.45 / 1:3.70 / 1:390 / 1:4.22 enz…

                Vergelijk het maar met een fiets met veel versnellingen.

                bv.
                Klein voor en groot achter = zwaar trappen maar eenmaal op snelheid dan ga je hard
                Groot voor en klein achter = licht trappen (veel) en matige snelheid.

                #17679990
                Omega2.2-16v
                  Lid sinds:
                  21 March 2007

                  origineel gepost door Vega

                  Vergelijk het maar met een fiets met veel versnellingen.

                  bv.
                  Klein voor en groot achter = zwaar trappen maar eenmaal op snelheid dan ga je hard
                  Groot voor en klein achter = licht trappen (veel) en matige snelheid.

                  Moet dit niet net andersom zijn:hmmz ??

                  #17679991
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    origineel gepost door Omega2.2-16v

                    origineel gepost door Vega

                    Vergelijk het maar met een fiets met veel versnellingen.

                    bv.
                    Klein voor en groot achter = zwaar trappen maar eenmaal op snelheid dan ga je hard
                    Groot voor en klein achter = licht trappen (veel) en matige snelheid.

                    Moet dit niet net andersom zijn:hmmz ??

                    Ja moet idd anders om.

                    i = Z gedreven / Z drijvend
                    tandwiel achter / tandwiel voor

                    Alleen is het voorbeeld van een fiets een beetje verwarend.
                    Aangezien dat een versnelling is, maar bij de diff een vertraging.

                    #17679992
                    manus
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Diesels hebben idd een langere overbrenging,de kans dat je met een omega komt te zitten die niet meer vooruit te branden is is vrij groot.

                      #17679993
                      Vega
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 November 2006

                        origineel gepost door Omega2.2-16v

                        Moet dit niet net andersom zijn:hmmz ??

                        idd. zo zie je maar ik heb niks met fietsen.
                        Het ging niet om de versnellingen maar om het idee van de verschillende groten van de tandwielen en de kracht die daar dan voor nodig is.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.