Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Diesel in Manta?
- Dit onderwerp bevat 47 reacties, 27 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 juni 2024om 00:21 door mantafreak.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2016 om 09:10 #17885988
Ben aan het overwegen een Isuzu diesel in mijn b kadett te bouwen.
Als ik de waardes van wim v6 zie lijkt me wel wat
maar welke 1500 of 1700?
Pb gestuurd naar wietse
john
9 januari 2016 om 19:41 #17885989ik heb in mijn andere manta een 1.7 Isuzu TDS in geboud, 100pk trekt behoorlijk hard in 1000kilo en loopt 1;17 gemideld
9 januari 2016 om 19:58 #17885990AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Keesjr wrote:
Lekker een 2300 TD uit een Rekord of Omega d’r in doen als je een Manta Diesel wilt hebben, stond een tijdje geleden nog een heel stuk over in de Flash, dat was een Manscona Pick-up geworden, stoer ding!
a.u.b. geen andere merken motoren in een Opel, of het moet nog van GM zijn, dan kan het nog nét………..Onzin er hestaan veel meer iconische motoren
Die prachtig in een b.v opel geplaatst kunnen worden
Denk maar aan de volvo in de hilmerson manta
De saab in de ascona hier op.t.forum
Enz enz9 januari 2016 om 20:05 #17885991AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Emiel-Manta wrote:
@Ben_M wrote:
Ik vind het wel jammer dat er niet meer dikke diesel projecten gedaan worden.
Goed opgefokte diesels zijn echt wel leuk.Dan denk ik bijvoorbeeld aan een Cummins diesel 4 cilinder twin turbo swap ofzo :agent
Dikke OM606 met Scania holset DSC11-22 er achter ofzo,
Dat geeft ziekelijke waardes op de testbank!!Ik ben aan zoortgelijk project bezig
Maar dan dubbel dus 2x om606 met watergekoelde holsets(ietskleiner als jij post)
Komen met z.n 2en in m.n bootjeKomen andere pompen op
Moeten ook rond de 350 pk(voorzichige setting) uitkomen
Kan veeeeel.extremer met deze dieselstokers….Maar is geen projectje voor op n opel forum…..
10 januari 2016 om 12:59 #17885992Hey, dat is interessant. Misschien een topic over starten?
Kan perfect in het auto algemeen gedeelte. Is toch voorzien voor niet opel gerelateerde topics.10 januari 2016 om 15:11 #17885993@ wietse
welke motorcode heeft 1700?
En in welke auto is ie te vindengroet john
10 januari 2016 om 16:37 #17885994Om606 met holset hx40 en 8mm pomp hebben wij in een jetta liggen. Dit kun je ook wel in een manta bouwen. Heb je gegarandeerd een van de snelste manta’s van het land.. En goedkoper als bv een Let. Geluid hoef je het ook zeker niet voor te laten.6 cilinder diesel met 6500 toeren met meer als anderhalve bar laaddruk erop klinkt erg dik.. Met normaal rijden loopt hij ook nog best zuinig.1:14 haalt hij wel.
Zelf ben ik een 5 cilinder 2.4jtd motor in een oude alfa aan het knopen. Wordt een heerlijke dagelijkse auto straks met heel veel koppel. Wel erg veel werk met alle aanpassingen.
Ik zou oftewel voor iets modernste gaan met commonrail of voor iets met een aangepaste mechanische pomp. Ouderwetse originele diesels moet ik niets van hebben. Zo’n 2.3td zou ik nooit inbouwen. Bmw tds motor uit een omega is dan al veel leuker.
Ken trouwens iemand die hier ook over zit na te denken voor een bijna 40 jarige manta.Die denkt over de omega tds na. Probleem waar je tegenaan loopt is dat je voor een diesel een lange overbrenging wilt hebben en met de starre assen is de keuze wat beperkt…
10 januari 2016 om 16:47 #17885995@kermitc wrote:
@ wietse
welke motorcode heeft 1700?
En in welke auto is ie te vindengroet john
1.7TD isuzu TC4EE1 – X17DT 82pk
Opel Kadett-E 1.7TD
Opel Astra-F 1.7D turbo-intercooler, TDS
Opel Vectra-A 1.7TD
Opel Vectra-B 1.7TD
Mazda 323 1.7TD1.7TD opel X17DTL 68pk
Opel Astra-F 1.7D 1.7TD
Opel Astra-G 1.7TDverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
10 januari 2016 om 20:59 #17885996in de ascona diesel zat een 3.67 overbrenging dus dat zou moeten kunnen ps. ook een manta 1.8 had de zelfde overbrenging
10 januari 2016 om 21:22 #17885997Moderne diesels draaien meestal wat minder toeren op kruissnelheid. Als je daar een stuk boven gaat zitten is de auto een stuk minder zuinig en kan wel eens heel beroerd rijden.
Toerental van een moderne diesel bij 120 km/u kan goed maar rond de 2000omw/min liggen. Denk niet dat je dat gaat halen
11 januari 2016 om 06:18 #17885998@motormuis
bedankt voor meedenken. As heb ik van city automaat.
En evt nog coupé met 3,44Mocht iemand blokje weten of auto
kan hier in de buurt 1500 met lekke koppakking kopen
maar liefst zonder werk.heb niet erg haast. Maar mocht er wat voorbij komen..
Bedankt john
11 januari 2016 om 10:14 #17885999@giuliettaevo wrote:
Moderne diesels draaien meestal wat minder toeren op kruissnelheid. Als je daar een stuk boven gaat zitten is de auto een stuk minder zuinig en kan wel eens heel beroerd rijden.
Toerental van een moderne diesel bij 120 km/u kan goed maar rond de 2000omw/min liggen. Denk niet dat je dat gaat halen
Moderne diesel wel, de 1.7TD isuzu voelt zich prima bij 2700 – 3000toeren bij 120kmu.
Mijn Corsa met 1.5TD Isuzu erin loopt op de lange ritten bij 120km/u @ 3000tpm 1op20 / 1op22.
Bij 100kmu @ 2500tpm 1op27- 1op30
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
11 januari 2016 om 15:08 #17886000@wim-v6 wrote:
@kermitc wrote:
@ wietse
welke motorcode heeft 1700?
En in welke auto is ie te vindengroet john
1.7TD isuzu TC4EE1 – X17DT 82pk
Opel Kadett-E 1.7TD
Opel Astra-F 1.7D turbo-intercooler, TDS
Opel Vectra-A 1.7TD
Opel Vectra-B 1.7TD
Mazda 323 1.7TD1.7TD opel X17DTL 68pk
Opel Astra-F 1.7D 1.7TD
Opel Astra-G 1.7TDbedankt wim.
zijn onderste 2 ook Isuzu?
Zo nee.wel betrouwbare. En gewoon mechanische zonder elektronica?verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
11 januari 2016 om 15:36 #17886001Opel diesels en minder betrouwbaar
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
12 januari 2016 om 19:34 #17886002ben 15td op het spoor.waar moet ik op letten?
kan hem nog horen lopen.
@wietse hoe kwam jij uit met de turbo?
neem aan dat 1500 en 1700 niet veel verschillen
word wel toekomst eerst 12s er inen heb nog koets om pas te maken
12 januari 2016 om 21:09 #17886003de 1.7 Isuzu is moderner en heeft een ecu, dan de 1.5 deze is een mechanische diesel
13 januari 2016 om 10:20 #17886004De 1.7TD heeft GEEN ECU!!
De 1.7TD (t4ee1 / tc4ee1 waren er al in 1987)Pas vanaf de Di en DTi versies is deze met ECU en gelijk ook electrisch gaspedaal.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
13 januari 2016 om 21:10 #17886005ik had het over de 1.7 dti
13 januari 2016 om 22:00 #17886006De 1.7TD T4EE1 TC4EE1 X17DT zijn ook Isuzu diesels, al vanaf 1987.
Deze zijn met de minimale middelen op te voeren tot een 130pk en 250 tm 280nm
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
23 januari 2016 om 21:07 #17886007Beste wim v6,
Wat moet er gebeuren om dat 1.7 blokje op te voeren naar 130 pk? Ik ben echt benieuwd.
Misschien wil ik dit blok in een rekord D plaatsen. Alvast bedankt23 januari 2016 om 22:53 #17886008Plunjerbegrenzer ring van de plunjer in de dieselpomp verwijderen
Roetstop een 3/4e a volle ronde indraaien.
Stationair terugstellen op 800 tot 950 toeren
Boost Controller tussen je slang naar je waste gate zetten.
En voor een verbeterd effect een intercooler plaatsen
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
23 januari 2016 om 22:54 #17886009Mijn diesel van 67pk naar 101pk (van 132nm naar 191,5nm) kostte mij 35euro (boost controller, turbodrukmeter, en metertje of wat slang)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 juni 2024 om 00:21 #18553237Hallo allemaal
Het verhaal klopt wat henk 400 rr beschreef
Gaat om een rode manta a van 1973
Waar de motorkap is aangepast door er een record diesel bubbel tussen te zetten
Kenteken is bij mij bekend
Is/was een monster van een wagen om mee te rijden en vooral te spelen
Zover ik heb kunnen zien is de huidige eigenaar bekend bij mij
Zal eens gaan proberen te achterhalen wat de mogelijkheden zijn
Om in de toekomst deze wagen weer de glans te geven die die verdient
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.