Diesel auto naar de sloop met 101000km wegens motorschade?

Forumindex Forums Modellen Antara, Frontera, Monterey, Campo, (offroads) Diesel auto naar de sloop met 101000km wegens motorschade?

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    OpelAntara2007

Hallo allen,

Mijn Opel Antara Diesel uit 2007 heeft volgens de monteur motorschade.

Ik heb deze auto nu 7mnd. Veel Service beurten gehad(in boek na te lezen) en alles functioneerde goed bij aankoop.
      Vorige maand ging ineens de trekkracht fors naar beneden. Nagekeken en de partikelfilter was vol gelopen. Dit heeft de monteur schoon gemaakt en daarna liep de auto weer. Ook was nog een kabel kapot. Deze kabel stond in verbinding met deze filter.
      Daarna 2000 km zonder problemen gereden(wel het gevoel gehad dat auto met 170 pk eigenlijk meer trekkracht zou moeten hebben).
      Ineens ging de trekkracht weer fors omlaag en licht op dashboard van de partikelfilter ging branden.
      Monteur heeft vastgesteld dat de filter weer vol was en de motor nog maar op 3 cilinders loopt. Hij wil de motor niet open maken en repareren. Moeilijk te repareren zegt hij. Hij is van mening dat een nieuwe motor of nieuwe auto het beste zou zijn. Ik wil niet 10.000 euro voor een nieuwe motor betalen en kapotte auto verkopen zie ik ook niet als optie.

Zijn hier misschien ervaringen met het gelijke probleem? Of kan het zijn dat deze monteur een grote fout heeft gemaakt met de reparatie van de filter/kabel?
      Ik laat in ieder geval nog een andere monteur er naar kijken.
      Zo heeft men zeer veel geïnvesteerd in een goede auto, en zo is de auto ineens schrot geworden? :swear
      Diesel. 101.000km. Normaal gereden. Goed onderhouden

wim-v6
      Deelnemer

Gebruikte motor erin.

Zou toch wel benieuwd zijn naar de oorzaak.

Is er Compressie gemeten??

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

bart-gsi
        Deelnemer

of een revisie met een 100.000 km garantie
          vaak met een revisie kunnen ze dingen verbeteren waar de fabrikant op stuk liep

OpelAntara2007

Dank je voor de snelle reactie. Misschien een idee hoeveel een gebruikte motor gaat kosten? en zijn deze betrouwbaar?
            Ik heb niets van de monteur gehoord over Compressie meten.

OpelAntara2007

@bart-gsi wrote:

Revisie hebben we ook over gesproken. Omdat dit ontzettend veel werkuren zijn gaat het me ook tussen 5000/6000 euro kosten. Garantie geeft deze garage niet… of kan dit via de opel fabrikant lopen?

wim-v6
              Deelnemer

Wil wel weten waarop hij baseert dat de motor kapot is??

bart-gsi
                Deelnemer

@OpelAntara2007 wrote:

@bart-gsi wrote:

Revisie hebben we ook over gesproken. Omdat dit ontzettend veel werkuren zijn gaat het me ook tussen 5000/6000 euro kosten. Garantie geeft deze garage niet… of kan dit via de opel fabrikant lopen?

mijn broer was een keer naar dit bedrijf gaan bellen
                  http://www.mannessen.nl/welkom” onclick=”window.open(this.href);return false; revisie van zijn corsa b gsi motor was minimaal 5000 euros en had hij aan het einde een brandschone motor die perfect liep..
                  hij kreeg dan tot 25.000 km garantie op de revisie ( met behoud van tijdig onderhoud aan de auto)
                  bericht even bewerkt.. heb net de garantievoorwaarde door zitten lezen.. is inmiddels veranderd..
                  1. Het revisiebedrijf garandeert (binnen de Europese Economische Ruimte) vanaf de datum van levering
                  van de zaak danwel vanaf de datum van oplevering van de voltooide werkzaamheden:
                  -een ten behoeve van een stationaire installatie door hem geleverde ruilzaak (o.a. ruilmotor,
                  ruiltechnisch component) en/of een (t.b.v. zo’n installatie) door hem in opdracht compleet
                  gereviseerde zaak (o.a. motor, technisch component), gedurende een periode van 12 maanden na de
                  factuurdatum, zulks echter totdat de installatie 2.000 draaiuren heeft gemaakt;
                  -een ten behoeve van een vaartuig of voertuig geleverde ruilzaak (o.a. ruilmotor, ruiltechnisch
                  component) en/of een (t.b.v. zo’n voer- of vaartuig) door hem in opdracht compleet gereviseerde zaak
                  (o.a. motor, technisch component) gedurende een periode van 12 maanden na factuurdatum, zulks
                  echter tot een maximum van ofwel 2.000 draaiuren, of wel 100.000 door vaartuig of voertuig
                  afgelegde kilometers (waarbij bepalend is welk maximum het eerst wordt bereikt);
                  -een ten behoeve van een stationaire installatie door hem verrichte onderdeelrevisie/losse
                  componentenrevisie gedurende een periode van 3 maanden na factuurdatum, zulks echter totdat de
                  installatie 500 draaiuren heeft gemaakt;
                  -een ten behoeve van een vaar- of voertuig door hem verrichte onderdeelrevisie/losse componentenrevisie
                  gedurende een periode van 3 maanden na de factuurdatum, zulks echter tot een maximum
                  van ofwel 500 draaiuren of wel 25.000 afgelegde kilometers van vaartuig/voertuig (waarbij bepalend
                  is welk maximum het eerst wordt bereikt).
                  Ten aanzien van deze garantie zijn van toepassing de bepalingen die zijn vastgesteld in het kader van
                  de BOVAG-Revisiegarantie en die zijn neergelegd in het desbetreffende revisiebesluit en het daarvan
                  deel uitmakend BOVAG-Revisiegarantiebewijs, welke laatste wordt afgegeven bij aankoop van een
                  ruilzaak, of een compleet gereviseerde zaak of bij een opdracht tot een onderdeelrevisie/losse
                  componentenrevisie. De koper/opdrachtgever wordt in ieder geval op diens eerste verzoek een gratis
                  (specimen)exemplaar ter beschikking gesteld.

OpelAntara2007

mijn broer was een keer naar dit bedrijf gaan bellen
                    http://www.mannessen.nl/welkom” onclick=”window.open(this.href);return false; revisie van zijn corsa b gsi motor was minimaal 5000 euros en had hij aan het einde een brandschone motor die perfect liep..
                    hij kreeg dan tot 100.000 km garantie op de revisie ( met behoud van tijdig onderhoud aan de auto)[/quote]

Bedankt voor je reactie. Zal het onthouden

OpelAntara2007

@wim-v6 wrote:

Wil wel weten waarop hij baseert dat de motor kapot is??

Partikelfilter loopt steeds vol. Aansturingssysteem in de motor zou niet goed zijn. En hij had het nog over metaaldelen die misschien door de hele motor verspreid kunnen zijn en dat de reparatie belemmerd.
                      Hoe het precies zit en wat er precies kapot is kan/wil hij allemaal niet zeggen. Daarbij heb ik het gevoel gekregen dat hij de auto verkloot heeft bij de laatste reparatie.

Omdat ik zelf ontzettend veel verstand van auto’s heb.. uhum!.. laat ik maar eerst een andere monteur er naar kijken.

Dacht misschien zijn er bekende motorproblemen bij de Opel Antara Diesel uit 2007

mvolkerink
                      Deelnemer

Bij deze motoren (Z20DMH) willen er ook nog wel eens problemen zijn met de nokkenas, of eigenlijk met de slepers.
                        De lagers/rollen van de slepers willen wel eens kapot gaan.
                        Dit zou ik in ieder geval (laten) controleren.

warhamstr
                        Deelnemer

Zsm voor een second opinion naar een ander autobedrijf. :thumbup

MaxB
                          Deelnemer

Even een vraag vooraf, heb je je Antara getuned, want een standaard heeft 150 PK.

Het lampje gaat eigenlijk branden omdat het filter vol zit, dit kun je volgens mij zelf ook oplossen door 20 a 30 minuten op een constante snelheid van 80 ofzo te rijden, dan gaat hij regeneren.

Grtz, Max

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.