Forumindex › Forums › Modellen › Antara, Frontera, Monterey, Campo, (offroads) › Diesel auto naar de sloop met 101000km wegens motorschade?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2015 om 20:21 #17272600
Hallo allen,
Mijn Opel Antara Diesel uit 2007 heeft volgens de monteur motorschade.
Ik heb deze auto nu 7mnd. Veel Service beurten gehad(in boek na te lezen) en alles functioneerde goed bij aankoop.
Vorige maand ging ineens de trekkracht fors naar beneden. Nagekeken en de partikelfilter was vol gelopen. Dit heeft de monteur schoon gemaakt en daarna liep de auto weer. Ook was nog een kabel kapot. Deze kabel stond in verbinding met deze filter.
Daarna 2000 km zonder problemen gereden(wel het gevoel gehad dat auto met 170 pk eigenlijk meer trekkracht zou moeten hebben).
Ineens ging de trekkracht weer fors omlaag en licht op dashboard van de partikelfilter ging branden.
Monteur heeft vastgesteld dat de filter weer vol was en de motor nog maar op 3 cilinders loopt. Hij wil de motor niet open maken en repareren. Moeilijk te repareren zegt hij. Hij is van mening dat een nieuwe motor of nieuwe auto het beste zou zijn. Ik wil niet 10.000 euro voor een nieuwe motor betalen en kapotte auto verkopen zie ik ook niet als optie.Zijn hier misschien ervaringen met het gelijke probleem? Of kan het zijn dat deze monteur een grote fout heeft gemaakt met de reparatie van de filter/kabel?
Ik laat in ieder geval nog een andere monteur er naar kijken.
Zo heeft men zeer veel geïnvesteerd in een goede auto, en zo is de auto ineens schrot geworden? :swear
Diesel. 101.000km. Normaal gereden. Goed onderhouden4 juli 2015 om 20:26 #18289358Gebruikte motor erin.
Zou toch wel benieuwd zijn naar de oorzaak.
Is er Compressie gemeten??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 juli 2015 om 20:29 #18289359of een revisie met een 100.000 km garantie
vaak met een revisie kunnen ze dingen verbeteren waar de fabrikant op stuk liep4 juli 2015 om 20:34 #18289360Dank je voor de snelle reactie. Misschien een idee hoeveel een gebruikte motor gaat kosten? en zijn deze betrouwbaar?
Ik heb niets van de monteur gehoord over Compressie meten.4 juli 2015 om 20:41 #18289361@bart-gsi wrote:
of een revisie met een 100.000 km garantie
vaak met een revisie kunnen ze dingen verbeteren waar de fabrikant op stuk liepRevisie hebben we ook over gesproken. Omdat dit ontzettend veel werkuren zijn gaat het me ook tussen 5000/6000 euro kosten. Garantie geeft deze garage niet… of kan dit via de opel fabrikant lopen?
4 juli 2015 om 20:44 #18289362Wil wel weten waarop hij baseert dat de motor kapot is??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 juli 2015 om 20:48 #18289363@OpelAntara2007 wrote:
@bart-gsi wrote:
of een revisie met een 100.000 km garantie
vaak met een revisie kunnen ze dingen verbeteren waar de fabrikant op stuk liepRevisie hebben we ook over gesproken. Omdat dit ontzettend veel werkuren zijn gaat het me ook tussen 5000/6000 euro kosten. Garantie geeft deze garage niet… of kan dit via de opel fabrikant lopen?
mijn broer was een keer naar dit bedrijf gaan bellen
http://www.mannessen.nl/welkom” onclick=”window.open(this.href);return false; revisie van zijn corsa b gsi motor was minimaal 5000 euros en had hij aan het einde een brandschone motor die perfect liep..
hij kreeg dan tot 25.000 km garantie op de revisie ( met behoud van tijdig onderhoud aan de auto)
bericht even bewerkt.. heb net de garantievoorwaarde door zitten lezen.. is inmiddels veranderd..
1. Het revisiebedrijf garandeert (binnen de Europese Economische Ruimte) vanaf de datum van levering
van de zaak danwel vanaf de datum van oplevering van de voltooide werkzaamheden:
-een ten behoeve van een stationaire installatie door hem geleverde ruilzaak (o.a. ruilmotor,
ruiltechnisch component) en/of een (t.b.v. zo’n installatie) door hem in opdracht compleet
gereviseerde zaak (o.a. motor, technisch component), gedurende een periode van 12 maanden na de
factuurdatum, zulks echter totdat de installatie 2.000 draaiuren heeft gemaakt;
-een ten behoeve van een vaartuig of voertuig geleverde ruilzaak (o.a. ruilmotor, ruiltechnisch
component) en/of een (t.b.v. zo’n voer- of vaartuig) door hem in opdracht compleet gereviseerde zaak
(o.a. motor, technisch component) gedurende een periode van 12 maanden na factuurdatum, zulks
echter tot een maximum van ofwel 2.000 draaiuren, of wel 100.000 door vaartuig of voertuig
afgelegde kilometers (waarbij bepalend is welk maximum het eerst wordt bereikt);
-een ten behoeve van een stationaire installatie door hem verrichte onderdeelrevisie/losse
componentenrevisie gedurende een periode van 3 maanden na factuurdatum, zulks echter totdat de
installatie 500 draaiuren heeft gemaakt;
-een ten behoeve van een vaar- of voertuig door hem verrichte onderdeelrevisie/losse componentenrevisie
gedurende een periode van 3 maanden na de factuurdatum, zulks echter tot een maximum
van ofwel 500 draaiuren of wel 25.000 afgelegde kilometers van vaartuig/voertuig (waarbij bepalend
is welk maximum het eerst wordt bereikt).
Ten aanzien van deze garantie zijn van toepassing de bepalingen die zijn vastgesteld in het kader van
de BOVAG-Revisiegarantie en die zijn neergelegd in het desbetreffende revisiebesluit en het daarvan
deel uitmakend BOVAG-Revisiegarantiebewijs, welke laatste wordt afgegeven bij aankoop van een
ruilzaak, of een compleet gereviseerde zaak of bij een opdracht tot een onderdeelrevisie/losse
componentenrevisie. De koper/opdrachtgever wordt in ieder geval op diens eerste verzoek een gratis
(specimen)exemplaar ter beschikking gesteld.4 juli 2015 om 20:51 #18289364mijn broer was een keer naar dit bedrijf gaan bellen
http://www.mannessen.nl/welkom” onclick=”window.open(this.href);return false; revisie van zijn corsa b gsi motor was minimaal 5000 euros en had hij aan het einde een brandschone motor die perfect liep..
hij kreeg dan tot 100.000 km garantie op de revisie ( met behoud van tijdig onderhoud aan de auto)[/quote]Bedankt voor je reactie. Zal het onthouden
4 juli 2015 om 20:58 #18289365@wim-v6 wrote:
Wil wel weten waarop hij baseert dat de motor kapot is??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Partikelfilter loopt steeds vol. Aansturingssysteem in de motor zou niet goed zijn. En hij had het nog over metaaldelen die misschien door de hele motor verspreid kunnen zijn en dat de reparatie belemmerd.
Hoe het precies zit en wat er precies kapot is kan/wil hij allemaal niet zeggen. Daarbij heb ik het gevoel gekregen dat hij de auto verkloot heeft bij de laatste reparatie.Omdat ik zelf ontzettend veel verstand van auto’s heb.. uhum!.. laat ik maar eerst een andere monteur er naar kijken.
Dacht misschien zijn er bekende motorproblemen bij de Opel Antara Diesel uit 2007
4 juli 2015 om 22:01 #18289366Bij deze motoren (Z20DMH) willen er ook nog wel eens problemen zijn met de nokkenas, of eigenlijk met de slepers.
De lagers/rollen van de slepers willen wel eens kapot gaan.
Dit zou ik in ieder geval (laten) controleren.4 juli 2015 om 22:20 #18289367Zsm voor een second opinion naar een ander autobedrijf. :thumbup
5 juli 2015 om 16:13 #18289368Even een vraag vooraf, heb je je Antara getuned, want een standaard heeft 150 PK.
Het lampje gaat eigenlijk branden omdat het filter vol zit, dit kun je volgens mij zelf ook oplossen door 20 a 30 minuten op een constante snelheid van 80 ofzo te rijden, dan gaat hij regeneren.
Grtz, Max
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.