dichting vervangen

Forumindex Forums Modellen Omega dichting vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213167
    Duffy_GSI
      Lid sinds:
      17 October 2009

      Hey,

      eerst en vooral zal ik me eens voorstellen. Ik ben Joel, 24j en ik woon in Westerlo (België). Ik rijd momenteel met een Opel Astra GSI C18XE. Maar ik snak naar een beetje meer luxe dus heb ik mijn oog laten vallen op een Opel Omega MV6. Ik kan deze wagen kopen voor 2000€. Hij is van 1995 en heeft 246.000km maar de kop is op 180.000km gereviseerd en het is een handgeschakelde versnellingsbak. De wagen heeft alle opties en er ligt ook een lpi installatie in. Nu lekt hij een beetje aan de uitlaatcollector… Die jongen zei dat het 2 dichtingen zijn die vervangen moeten worden en deze worden meegeleverd…

      Is dit goed zelf te doen als je een beetje handig bent of is dit echt een kl*te werkje? We beschikken thuis over een brug dus ik neem aan dat dit niet al te moeilijk kan zijn…

      Wat denken jullie hiervan?

      Dit is de wagen in kwestie…
      Opel Omega MV6

      #17537693
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Is een Flinke klus, daar je er onmogenlijk bij kunt.

        dacht dat zelfs de motor los moet om de spruitstukken los te kunnen halen.

        Willem

        #17537694
        Slurpy
          Lid sinds:
          3 March 2007

          Welkom op het forum landgenoot.;)
          Da ziet er nog ne propere wagen uit. Geen roest aan deuren of achterste wielranden?
          In ieder geval succes met de werkzaamheden.:thumbup

          #17537695
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            origineel gepost door wim-v6
            Is een Flinke klus, daar je er onmogenlijk bij kunt.

            dacht dat zelfs de motor los moet om de spruitstukken los te kunnen halen.

            Willem

            Ja idd volgens opel moet de motor er dan uit.
            Maar er is 1 kant die wel redelijk te doen is. weet alleen ff niet meer welke kant.

            #17537696
            Jack-omegax3.0xe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 September 2007

              de bijrijderskant is goed te doen zonder de motor te luchten alleen voor de bestuurderskant moet de motor los van de ophangpunten.
              Hier zitten de abs ,traction control, stuurbekrachtingen in de weg.
              incl alle bekabeling.

              Gr Jack

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.