Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › diagnose motor kapot terecht, want geen compressie?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2012 om 17:35 #17245466
Eergisteren is mijn Corsa uit 1998 1.2i-16V ermee opgehouden en moest die met een sleepauto naar een garage worden afgevoerd. De diagnose van het sleepbedrijf zei dat het waarschijnlijk een gebroken distributieketting was. Vandaag heb ik met de monteur van het garagebedrijf even gekeken naar de auto. Hij heeft naar mijn mening nogal snel een conclusie getrokken. Hij heeft de startmotor laten draaien door te starten. Door de olievulopening kon je tijdens die startpoging zien dat de nokkenas ronddraaide, zij het niet erg snel. De conclusie van de monteur was ondanks het draaien van de nokkenas dat de distibutieketting de oorzaak was.
Mijn vraag aan het forum is: is deze snelle diagnose (niet kijken naar oliepeil, koelvloeistof e.d) voldoende om tot de door hem aangegeven conclusie te komen dat de motor kapot is en dat reparatie wel zo’n 750 euro zal kosten? En wat kan ik het beste doen?18 januari 2012 om 17:49 #17977615normaal als je nokkenas draaid is je distibutieketting nog heel, die dingen zijn kapot of niet, niks er tussen in als ik me niet vergis.
dingen kunnen zover ik weet ook niet verspringen. maar als je een wat meer info geeft, hoe is de corsa er mee opgehouden, onder het rijden of toen je stilstond of ??
ook wel handig om te weten. gr’s18 januari 2012 om 17:57 #17977616De auto is er onder het rijden (ik denk snelheid 80 km/h) mee opgehouden. Ging steeds langzamer rijden en stopte er toen mee.
18 januari 2012 om 17:58 #17977617ik vind het ook wel erg makkelijk gezegt.. motor kapot.. :puke
maar wat meer info .. hoorde je geen ratelen net voor afslaan.. enz enz..
graag precies wat je hoorde en voelde..als je nu bijv start draait ie nog rond enz enz..18 januari 2012 om 18:06 #17977618Nou, geen lawaai gehoord. Verder als je hem nu start hoor je dat de motor makkelijk draait. In de motorruimte zie ik een droge motor, verder geen afwijkingen te zien. Meer details heb ik eigenlijk niet.
18 januari 2012 om 20:13 #17977619Zat (Zit) er nog voldoende koelvloeistof in de motor toen deze stopte???
Was de olie tijdig ververst over de hele levensloop van de auto???
Was de olie op peil ten tijde deze ermee stopte???
Ik heb hier nu ook een 1.2 16V welke oververhit is geraakt door te weinig koelvloeistof, kan nu heel de motor wisselen, geen Compressie meer..
Willem
18 januari 2012 om 20:56 #17977620Ik denk dat de monteur terug naar school moet… Het doel van een distributieketting of -riem is juist om die nokkenassen te laten draaien. Als die gebroken zou zijn, dan kan hij toch nooit ronddraaien :P
Netjes dat je het hier voorgelegd hebt, want dit lijkt wel weer een gevalletje portomonee’tje roven…
Loop de punten van Wim-V6 nog even na, en laat die garage maar links liggen. Misschien dat een andere garage er wel verstand van heeft :)
We lezen het hier nog wel.
18 januari 2012 om 21:06 #17977621Garage Wim kan wel diagnose stellen voor je, weet niet waar je zo gauw woont of waar de auto staat..
Willem
19 januari 2012 om 17:55 #17977622Mijn brandstofmanagement lampje ging tijdens het rijden opeens branden, en vervolgens nam mijn snelheid af. Toen dat eenmaal gebeurde, viel de auto stil. Vervolgens ging ik kijken onder de motorkap, en het bleek erg warm te zijn. Er kwam zelfs een beetje rook van onder vandaan.
19 januari 2012 om 19:39 #17977623Koelvloeistof op peil???
Willem
19 januari 2012 om 19:48 #17977624Hoi, ben vanavond nog even naar mijn auto gaan kijken. Koelvloeistofreservoir is leeg. Heb echter geen rood lampje gehad van te hoge temperatuur, alleen het motormanagementlampje is aangegaan.
19 januari 2012 om 19:50 #17977625Je hebt ook geen lampje van de Temperatuur…
alleen een meter, maar daar kijk blijkbaar niemand op, vandaar dat ze die ook maar wegbezuinigen tegenwoordig..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.