Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Deze motor kan er dus ook in…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2013 om 12:54 #17259444
… inclusief vierwiel aandrijving :shock:
23 juli 2013 om 13:07 #18161514Is ie zoveel groter dan een C25/X25 dan?
Wel een beest…!
23 juli 2013 om 14:30 #18161515Volgens mij ligt dat blok wel erg ver naar voren, dat zal het onderstuur niet bepaald ten goede komen vrees ik. Maar dit is wel een combinatie die ik zou willen hebben. Mijn ideale Calibra zou er een zijn op basis van de Turbo, maar dan alleen met een V6 blok erin. Bij mijn V6 kan ik prima 40 in zn 5 rijden met 900-1000 toeren, draait prima. Hetzelfde in de Turbo loopt toch niet zo soepeltjes.
23 juli 2013 om 14:40 #18161516gekke polen worden steeds rijker
24 juli 2013 om 10:11 #18161517Heb je zon dik duur audi blok zit ie nog in zon oude roestige opel :jerry
24 juli 2013 om 10:22 #18161518Dat is juist de kick king:
24 juli 2013 om 11:12 #18161519Zou me dood schamen met zo’n AUD….. blok erin
24 juli 2013 om 13:00 #18161520AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is in iedergeval een veel beter 4×4 systeem
N calibra wordt der cker mooier van opdeze manier
:thumb24 juli 2013 om 13:27 #18161521@Andre_Ede wrote:
Zou me dood schamen met zo’n AUD….. blok erin
Waarom? Als het netjes is gedaan is het best vet om zoiets als motorblok te hebben
24 juli 2013 om 13:35 #18161522Omdat er geen Opel blok meer in zit.
24 juli 2013 om 14:02 #18161523Zou persoonlijk ook liever minder onderstuur en meer Opel hebben dan dit geval…
24 juli 2013 om 15:26 #18161524Vertel meer over die 4×4!!!
24 juli 2013 om 16:38 #18161525komt door de versnellingsbak en voorwiel aandrijving, dat die motor zo ver naar voren zit.
althans zo was het ook bij een audi rs6
25 juli 2013 om 05:53 #18161526Ja, klopt, bij veel Audi’s ligt de motor altijd ver naar voren, maar niet zo ver als dit.
Bij de huidige generatie hebben ze het onderstuur grotendeels opgelost door de vooras verder naar voren te plaatsen, zodat de motor boven de as komt te liggen i.p.v. ervoor.25 juli 2013 om 06:02 #18161527Ik denk dat onderstuur wel mee valt omdat de versnellingsbak ook nog flink wat gewicht is. En dan denk ik dat het gewicht toch echt vrijwel boven de as goed verdeeld is.
25 juli 2013 om 09:51 #18161528Nou.. als ik het onderstuur tussen een normale Calibra V6 en Calibra Turbo vergelijk, dan merk je het bij de V6 best wel en bij de Turbo zowat niet. Dit zal niet puur en alleen door de gewichtsverdeling komen (V6 heeft verdeling van 60/40, Turbo 57/43), maar ook door de vierwielaandrijving en andere demping. Echter zal de verdeling met deze Audi V6 nog wel wat slechter zijn dan 60/40 vrees is.
Op basis van (onderstel e.d.) welk type is deze auto eigenlijk gemaakt, op die van een Turbo of een V6?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.