Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Deurstrips + skirts
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2016 om 18:13 #17277490
Jaja, weer een topic over de lelijk vergrijsde strips op de deuren en de skirts.
Ik wil er ‘iets’ aan doen, dwz ‘bumper zwart’, of spuiten met een matte zwarte lak.
Het liefst wil ik deze spuiten, maar dan echt op de hele simpele manier: alles ontvetten, afplakken en met een spuitbus mat zwart spuiten.
Kan iemand mij vertellen of de lak blijft zitten op deze manier? Ik weet dat schuren en met primer voorbehandelen veel beter is, maar dat ga ik echt niet meer doen aan met de Astra.Ook met de fohn/verfbrander is een optie, maar daar lees ik ook over dat er nadelen aanzitten.
Pindakaas, lijnzaadolie is ook geen blijvende oplossing.. dus….
27 juli 2016 om 21:21 #18323715Je ontkomt er niet aan dat die strips e.d. weer gaan vervagen. De ene middel werkt langer dan de andere, maar nooit blijvend. Spuit gewoon die van jou in kleur van de auto. Staat ook nog is super strak.
Of kijk anders is rond op de carclean.nl website. Misschiendat ze daar een middeltje hebben die lang blijft zitten.
28 juli 2016 om 07:41 #18323716Ook bij mijn vorige G, ben ik altijd bezig geweest om die strips maar mooi zwart te houden. Alles wat ik gebruikte was naar mijn idee maar voor even. Je krijgt het toch niet zoals je wilt, want je wil het eigenlijk gewoon in kleur hebben.
Bij mijn huidige G waren de deurgrepen al wel in kleur, maar de strips en skirts niet. Ik heb dit laten spuiten afgelopen december, gelijk met een OPC1 voorlip. Het kost wat, maar je bent wel helemaal van het ”probleem” af. Heb er ondanks de kosten nog geen moment spijt van gehad.
28 juli 2016 om 17:31 #18323717Ik ben het ook zat om met die strips en skirts bezig te zijn, daarom ook mijn idee om ze met een spuitbusje matzwart te spuiten.
De vraag is alleen, blijft dit zitten zonder ze echt voor te behandelen?
Ik weet dat professioneel spuiten vele malen beter is, maar de Astra gaat binnenkort de deur uit, dus die kosten ga ik niet meer maken.28 juli 2016 om 17:50 #18323718@jericho wrote:
Ik ben het ook zat om met die strips en skirts bezig te zijn, daarom ook mijn idee om ze met een spuitbusje matzwart te spuiten.
De vraag is alleen, blijft dit zitten zonder ze echt voor te behandelen?
Ik weet dat professioneel spuiten vele malen beter is, maar de Astra gaat binnenkort de deur uit, dus die kosten ga ik niet meer maken.Je moet de strips goed voorbehandelen, anders ligt het er zo weer af want het hecht dan niet goed. De meeste kosten bij de spuiter lagen dan ook bij het spuitklaar maken van de onderdelen.
28 juli 2016 om 17:58 #18323719Pffff, enig idee waarom dat niet houdt? Het is een mooi, redelijk ruw oppervlakte.
28 juli 2016 om 19:03 #18323720Gewone lak hecht niet op kunststof. Dus daarom eerst primer. Anders gaat het echt loslaten… En zeker met een hoge druk komt het los.
Maar je zegt Astra gaat eruit… Waarom nu opeens spuiten?Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
28 juli 2016 om 20:57 #18323721Eerst met speciale kunstof primer voorbehandelen
30 juli 2016 om 20:19 #18323722Heb eigenlijk geen tijd/zin om ze eerst te verwijderen. Dus maar eens kijken naar de opties..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.