Mijn boordcomputer geeft aan dat m’n deur open is,maar alle deuren zijn dicht. Nu kan ik m’n auto dus niet op slot doen. Als ik m op slot wil doen vis de ab schieten alle deuren open omdat hij denkt dat er een deur open staat.
Kan iemand me helpen voordat m’n auto word gestolen?
-Deurslot met WD40 ingespoten en schoon gemaakt en met contactspree ingespoten. Geen resultaat!
-Deurpaneel los gemaakt (instructies eerst op ‘t forum gezocht) en connector geprobeerd los te halen. Tevergeefs!
Ik heb er een tijdje geen last van gehad maar sinds een paar weken doet hij weer gek. Op warme droge dagen geeft hij weer aan dat de deur open staat en kan ik dus mijn cv weer niet gebruiken en krijg ik dat irritantie piepje wanneer is optrek. Als het dan snachts heeft geregend en het sochtens wat koeler is werkt alles weer prima, maar als ik dan na een paar uur weer (na 8 uur werken bv) weg wil met de auto begint de ellende weer.
De schakelaar/sensor is dus niet kapot weet iemand misschien waar deze zit? Zit hij in het contact? In de deur? In het schanier? Hoop dat iemand mij kan helpen.
Vandaag aan de stekker zitten pielen en daarna deed hij het weer ff. Het was de stekker van deur naar carroserie waar de bedrading van de elektrische ramen enz in zit. Nu kijken wat hij doet.
Rubber van de deurstekker verwijderd en ja hoor de bruine (massa) draad voor de helft gebroken. Ff een soldeersetje lenen en morgen solderen en dan hoop ik dat t goed komt.