Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Deurrubbers vervangen Opel Corsa b 3drs?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2010 om 11:47 #17229850
Hallo allemaal,
Ik ben Robin,nieuw op dit forum en sinds een paar dagen in het bezit van een `97er Opel Corsa B x1.4sz 3-deurs.
De auto bevalt me prima,maar aan beide zijden zijn de deurrubbers versleten,waar door ik een hoop windgeruis hoor tijdens het rijden. Dus ik de Mazairac (Opel dealer te Bergen op Zoom) gebeld voor een paar nieuwe deurrubbers. Die kosten nieuw dus 147euro per stuk:o Dat gaat `em dus niet worden! Dus ik vanmorgen naar “Vakgarage Dubois” (autodemontagebedrijf te Ossendrecht;)) waar ik voor slechts 25eurootjes een setje goede gebruikte deurrubbers heb gescoord:D
Van die sloopauto waren de rubbers makkelijk te verwijderen,maar wat me opviel is dat er in de sponning op sommige plaatsen een soort witte plakstrip zit (die overigens gewoon aan de carrosserie blijft plakken) die waarschijnlijk bedoeld zijn om het rubber netjes op zn plaats te houden.
Nu is mijn vraag; als ik mijn oude rubbers eraf trek,gaan de nieuwe er dan makkelijk terug op,of kan ik problemen verwachten door die plakstrips? Iemand hier ervaring mee,of weet iemand wat de juiste manier is??
Alvast bedankt!!
24 december 2010 om 13:23 #17778727zover ik weet moeten ze er gemakkelijk opgaan.
ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
kan soms een beetje frutselen zijn met de kapjes die er tussen moeten maar dat moet geen probleem vormen denk ik….
24 december 2010 om 13:26 #17778728Met de kapjes die ertussen moeten? Wat bedoel je daar precies mee dan?
24 december 2010 om 14:10 #17778729de kunststof kapjes op je dorpel, als je het met beleid doet, moet je ze er zo tussen kunnen friemelen. leuke kleur voor een corsa, wel blijven poetsen:)
24 december 2010 om 14:15 #17778730Ja oke,maar makkelijker is misschien om die kapjes te demonteren? Op die sloopauto zaten ze in iedergeval niet meer.
En ja,hij is nog mooi rood van kleur,maar ik weet dat rood inderdaad een moeilijk kleurtje is…24 december 2010 om 14:46 #17778731goed in de rondingen/hoeken duwen, anders zal je zien dat hij te lang (lijkt) te zijn…. Met een kunstof of rubber hamer kan je m trouwens met enig beleid vast kloppen.
Monteer m trouwens ook in de vorm hoe die op die sloper heeft gezeten, qua hoeken e.d.24 december 2010 om 14:57 #17778732Een kunststof hamer heb ik wel denk ik. Thanx for the tip! En wat de hoeken betreft is het rubber volgens mij al wel een beetje “voorgevormd” omdat ze al gebruikt zijn. Zouden het nieuwe zijn,dan lijkt het me inderdaad lastiger. Dan zal ik maandag maar eens een poging gaan wagen,ben benieuwd of het een beetje fatsoenlijk te doen is. Het zal in iedergeval wel een hele verbetering zijn wat kou en windgeruis betreft!!
Voor het zekere breng ik `em trouwens donderdag naar een garage voor een nieuwe distributieriem. En dan ook maar gelijk een nieuwe waterpomp en themostaat. En dan lekker karren met dat bakkie!!27 december 2010 om 09:18 #17778733Nou, mn 2de hands deurrubbertjes zitten erin hoor:D Het was een makkie,en ze blijven goed op zn plek zitten. Ik denk dat het voordeel van 2de hands rubbers toch wel is dat ze gelijk in 1x goed passen.
Maar na een rondje gereden te hebben,merkte ik dat er rechts nog steeds een hoop windgeruis te horen was (en kou te voelen was!) Maar ook dat was makkelijk op te lossen door de slotvanger een beetje naar binnen te stellen,zodat de deur er wat strakker inzit. Probleempje opgelost dus! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.