Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Deurrubbers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2011 om 11:58 #17238974
Mijn oude deurrubbers sloten niet aan bij de spiegels, gister dus mooi een set goede gebruikte gehaald. Terplekke nog langs een ruit gelegd en het sloot goed aan. Echter, na montage ziet het er zo uit:
Oftewel, het sluit nog slechter aan dan de oude. Doe ik iets verkeerd? Zijn de rubbers toch niet goed? Hang er iets scheef? Ik snap er weinig meer van…
14 augustus 2011 om 12:23 #17893402misschien moet je je ruit iets omhoog stellen(achter de bekleding zitten 2 beugels boven in de deur die zorgen dat je ruit niet verder omhoog kan)deze kun je in hoogte verstellen.
of je moet de strip waar je deurrubber inzit verstellen,of de ruitgeleiders verstellen zodat de ruit wel tegen het rubber komt.14 augustus 2011 om 12:33 #17893403De rest van het raam sluit goed aan en komt ook hoog genoeg, dus lijkt mij niet dan? Daarbij sluit dat zwarte spiegelstuk ook niet aan.
14 augustus 2011 om 12:52 #17893404Aan de zijkant van de deur, bij het slot, zit een dopje. Als je dat weghaald, kan je erin met een pijpsleutel 10. Draai het een beetje los en kantel het glas naar de auto toe. Het beste is om even de deurbekleding eraf te halen. Rubbers worden wel oud natuurlijk. Voor m`n Combo het ik ook de deurrubbers vervangen door nieuwe. Alle lekkage ia afgelopen en de achterdeurtjes moest ik bijstellen omdat ze anders niet meer dicht gingen! Rubbers vervangen door gebruikte kan een beetje helpen, waar ze zijn ook oud natuurlijk!
14 augustus 2011 om 14:46 #17893405@Arjen wrote:
Aan de zijkant van de deur, bij het slot, zit een dopje. Als je dat weghaald, kan je erin met een pijpsleutel 10. Draai het een beetje los en kantel het glas naar de auto toe. Het beste is om even de deurbekleding eraf te halen. Rubbers worden wel oud natuurlijk. Voor m`n Combo het ik ook de deurrubbers vervangen door nieuwe. Alle lekkage ia afgelopen en de achterdeurtjes moest ik bijstellen omdat ze anders niet meer dicht gingen! Rubbers vervangen door gebruikte kan een beetje helpen, waar ze zijn ook oud natuurlijk!
Maar het lijkt dat de ruit bij de spiegel niet hoog genoeg komt (of het rubber niet laag genoeg).
Dan heeft het toch geen zin om de hele ruit verder naar binnen te doen? Alleen om er voor te zorgen dat de deur makkelijk dichtgaat (soms blijft ‘ie ‘op’ het rubber liggen ipv eronder).
14 augustus 2011 om 22:04 #17893406He ik lees dit net en denk dit heb ik ook :hmmz
En het is erg vervelend heb er toen ook een topic over gehad maar heeft helaas
niet het probleem opgelost. Daarna aan meerdere rijders op een opel meeting gevraagd
maar die wisten het ook niet. Bij mij is het zo dat ik mijn ruit als ware recht moet kantelen.Dit was de link naar het oude topic: viewtopic.php?f=10&t=147831&p=1927815#p1927815
Hopelijk komt hier een oplossing :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.