Deurrubber verwijderen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Deurrubber verwijderen

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    VectraGroningen
    Deelnemer

Beste mede forumleden,

Is er toevallig iemand die mij kan vertellen wat de manier is om het onderste deur rubber die langs de dorpel loopt te verwijderen?
      Ik heb het al met gepast geweld geprobeerd maar krijg er geen beweging in…Het lijkt er op dat er een metalen strip in zit maar ik wil hem eigenlijk niet stuk trekken.. Iemand met tips?

Lemmens
      Deelnemer

Meestal zitten die geklikt met pennetjes. Je kan even een papiertje erachter steken om te achterhalen waar de pennetjes precies zitten. Vervolgens vlak naast de pinnetjes de strip subtiel met een platte schroevendraaier naar voren wippen en dan komt ie vanzelf los. Eraf halen kost wel wat kracht maar je kan de strips altijd nog terugbuigen (been there, done that). Hoe minder geweld, des te beter natuurlijk. ;) Terugzetten kan soms wat lastig zijn. In dat geval kun je ‘m soms nog wel over de pinnetjes schuiven of met een rubber hamer voorzichtig terugkloppen.

VectraGroningen
        Deelnemer

Super..! Het is gelukt.. bedankt voor de tip. Ik probeerde hem eerst omhoog te drukken maar dat werkt dus inderdaad niet haha… wel weer jammer dat er een flinke plek roest achterweg kwam.. moet maar even gelast worden helaas…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.