Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Deurpanelen Corsa C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2012 om 13:49 #17252041
Hallo allen,
Ik heb een probleempje met het verwijderen van mijn deurpanelen van de Corsa C (2003).
Allereerst moet ik erbij vermelden dat de vorige eigenaar al enorm heeft lopen klooien met audio dus ik vraag me soms af in hoeverre bepaalde dingen horen te zijn ten opzichte van hoe ze nu zijn.
In ieder geval…
1. Wanneer ik alle schroeven los haal blijft het paneel helemaal bovenaan nog vast zitten en ik weet niet hoe ik dit los krijg, ik hoop dat de vorige eigenaar ze dus niet raar vastgemaakt heeft. Hoe zit dit normaal?
2. Het tweede probleem is het kapje ter hoogte van de spiegel die er eerst af moet, aan de bijrijderskant ligt die er al bijna af doordat een pinnetje is afgebroken. De vorige eigenaar vond het blijkbaar nodig om een tweeter half voor het gat te doen.. en aan de bestuurderskant krijg ik het kapje er niet af. Hoe haal je dit er normaal gesproken af..? Dan probeer ik dat en hoop ik dat hij niet vastgelijmd is of iets dergelijks.Vrij belangrijk dat ik beide kanten goed los kan krijgen aangezien de speakers voorin het niet meer doen en ik dat graag wil fixen :P
Daarnaast gaat het electrische raam aan de bestuurderskant ook niet zo goed meer dicht omdat hij volgens mij ergens tegenaan loopt, misschien enig idee waardoor dat komt, waar ik rekening mee kan houden?Alvast bedankt.. hopelijk kan iemand ten minste één van mijn vragen beantwoorden :)
6 september 2012 om 19:08 #18064097Duerpanelen zitten vast met plastic drukpinnetjes en de lijst van je raam aan de binnenkant die moet je ook naar boven zien te prutsen dan zie je een soort van klemmetjes, die er ook af en het paneel zou er zo af moeten komen… Paar weken geleden gedaan bij de combo van mijn schoonbroer, het ging niet vanzelf, maar die panelen zijn praktisch niet kapot te krijgen we hebben er als een gak aan gesleurd maar alles is nog heel. Als je dat raamlijstje los hebt komt die spiegel/tweeterkap ook vanzelf los… Grt
6 september 2012 om 19:47 #18064098Ik had dat raamlijstje er inderdaad nog op zitten, bedankt.. dit weekend even proberen :)!
7 september 2012 om 18:10 #180640994 schroeven aan de onderkant van het paneel… 1 achter het tweeterkapje.. 1 achter het kapje waar de binnenklik in zit en 1 in het handvat waar ook je elec. raam knoppen inzitten.
Dan idd het raamrubber binnenkant er uit en de onderkant van het paneel naar buiten trekken (zit nog geklikt) en rustig naar boven drukken om hem eruit te halen.
8 september 2012 om 18:09 #18064100Het is gelukt, had raamrubber verwijderd en zag meteen die 2 haakjes zitten. Heb met m’n pa de hele auto onderhand opnieuw bedraad. Gelukkig is hij hier handiger in dan ik. Één van de vorige eigenaren heeft er een dik audiosysteem in gehad maar dit was vrij knullig gedaan. Bij het verwijderen heeft hij ook veel draden laten zitten dus het was lastig om het weer goed te krijgen. Gelukkig doen alle speakers het weer en zitten de kabels nu netjes met van die knijpconnectors aan elkaar en van die quick connect terminals aan de speakers. Geen ducktape meer en er zaten zelfs dakpanelen in de deur ter isolatie 0_o!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.