Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Deurpaneel vast bovenaan // Nu =>Centrale Vergrendeling e.d.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2012 om 16:27 #17248149
Hallo menschen,
Ik ben maar een beginnetje aan het maken aan mijn centrale vergrendeling in de corsa B. Nu heb ik mijn deurpaneel bijna los; op de bovenkant na; bij het raam zegmaar. Daar lijkt deze nog klem te zitten onder een stug rubber of zoiets. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn hele paneel eruit krijg? :)
1 mei 2012 om 16:33 #18013056raam naar beneden, en dan zou je een beetje krachtig naar boven moeten duwen dan zou die los moeten gaan,probeer het anders even van de ene hoek naar de andere hoek omhoog duwen. (als ik het goed heb en alle schroeven zijn los)
1 mei 2012 om 16:38 #18013057Het resulteert tot zover alleen in een krakend deurpaneel. Zie wel dat er een soort metalen clipjes de boel bovenaan vergrendelen. Maar met krachtig naar boven drukken sloop ik m’n deurpaneel gegarandeerd :(
Verder: Ik heb de constante plus nodig; welk kleur draad is dit, en kan ik deze bij m’n ecu weghalen? En zoja wat is de min ?
1 mei 2012 om 17:22 #18013058Wel eerst het rubber eruit halen aan de bovenkant. Spiegelkapje eraf dan kun je daaronder dat rubber eraf wippen. Als het rubber eraf is haal je het deurpaneel er zo uit, hangt los in de metalen klemmetjes.
Constante plus is bij opel rood, min is bruin. Zwart is bij opel de geschakelde plus. Constante plus is oa bij je contact slot te vinden en inderdaad bij je ECU. Ik weet niet waar het voor is maar de min kun je ook aan iets metaals hangen. Al het staal in je auto is min, dus even een boutje zoeken oid.
1 mei 2012 om 17:29 #18013059Centrale deurvergrendeling is het voor.
Heb de boel zojuist maar teruggebouwd. Moet hier echt een keer een hele dag aan besteden heb ik al gemerkt;)
Bedankt tot zover!
1 mei 2012 om 17:31 #18013060CV kan je idd het makkelijkste allemaal op de ecu aansluiten. Alle benodigde draden liggen daar, zeker als hij voorbereid is.
1 mei 2012 om 17:34 #18013061ik heb ze ook pas ingebouwd,
ik heb gewoon een breden platte schroevendraaier gebruikt ging meteen los.
en ik heb de – een draadje aan de accu gemaakt en dan naar binne gebracht meer daar zitten ook mijn elek ramen op.1 mei 2012 om 19:43 #18013062Hoe weet ik of ie is voorbereid? Dit is de ECU die daar hangt:
http://www.tav-autoverwertung.de/shop/ENGINE-CONTROL-UNIT-Opel-GM-16-204-689-GD-D95007-BPKM-Corsa-B-X12SZ” onclick=”window.open(this.href);return false;Verder wordt t nog een aardig prutswerkje voor mij denk ik… Voornamelijk omdat ik niet weet waar ik alle kabels kan laten. Alle tips en foto’s zijn welkom hoor :)
1 mei 2012 om 19:58 #18013063Zit er nu al CV in? Gaan alle deuren tergelijker tijd open, zo ja dan is hij voorbereid en hoef je geen motoren in te bouwen.
1 mei 2012 om 20:03 #18013064Nee, helemaal niks ;) Heb zo’n universeel setje aangeschaft.
1 mei 2012 om 20:12 #18013065heb ik ook zo ingebouwt er kruipt wel wat tijd in maar is de moeite waard!
en ik heb een gat in de bestaande rubber van de deur geboord de boxen de draad dan er uit gedaan en allemaal nieuwe kabels getrokken maar heb er meteen ook elek ramen in gedaan wel orginelen, maar zonder elek ramen is het maar 5 draadjes in de linker deur en 2 rechter deur is niet zo veel werk en de draad heb van onder de deur heb je allemaal kleine gaatjes daar heb ik ze op bevestigt meer is het niet.1 mei 2012 om 22:13 #18013055Heb je ook de verborgen schroeven er al uit? Achter de stukken plastic (handvat, openingshendel, etc) zitten ook schroeven.
Het kan prima dattie daar nog vast zit.Oh, en als je raamzwengels hebt, moeten die ook eerst los. Er zit een zogeheten “omega clip” achter de zwengel rond de as die de zwengel op z’n plek houd.
Die krijg je het beste er uit met een lapje stof. Even lekker achterlangs flossen, dan komttie wel los.2 mei 2012 om 04:50 #18013066Alles was los. Maar begrijp dat ik mijn raam omlaag moet draaien en dat rubber aan de onderkant moet weghalen…. toch?
2 mei 2012 om 05:57 #18013067Het stugge rubber bovenaan gaat de eerste keer niet zo heel makkelijk eraf. Je kunt het beste een kunststofspatel of iets dergelijks eronder zetten en om de 5 cm of zo proberen los te wippen. Als je op 1 plek blijft gaat ie doorbuigen en krijg je er een bolling in. Op zich herstelt dat wel weer, maar voorkomen is beter. En inderdaad even het raam naar beneden voor het praktische.
2 mei 2012 om 06:54 #18013068yep, je moet idd uitkijken voor de alu strip die in de rubbers zit, die krijg je eigenlijk niet meer normaal in vorm.
2 mei 2012 om 07:00 #18013069idd zoals jurgen zegt uitkijken met raamlijst, gwn die verwijderen, dan je handen in de opening van de ruit steken en het binnenste rubber pakken, flinke ruk en het is los:)
2 mei 2012 om 09:12 #18013070Misschien vanavond maar weer een poging doen :vertag
Thanks tot zover :)
4 mei 2012 om 07:11 #18013071Goed, ik ben nu toe aan het installeren van die actuator. Ik weet hoe het ongeveer moet…Maar ik weet niet waar ik ‘m moet laten. Er lijkt echt verrekte weinig ruimte te zijn om dat ding ergens vast te maken..
Ik heb tot mijn beschikking per deur: 2x alu stripje, zo’n pen die je door die actuator borgt, en een actuator…
4 mei 2012 om 07:25 #18013072Om de boel wat te verduidelijken…
Wie weet meer? Lig nu ff stil :(
4 mei 2012 om 07:38 #18013073Ik ga maar gewoon gaatjes in mn deur boren denk ik. Zit ie iig uitgelijnd… Zie ook weinig andere opties :p
4 mei 2012 om 08:20 #18013074denk dat dat ook moet, zo’n universeel setje zal vast niet op een originele bevestiging passen lijkt me ;)
4 mei 2012 om 08:59 #18013075Zo, die zitten ;)
Nu komt het lastigste; de bedrading. Ik heb zo’n kastje waaruit zes snoeren lopen.
Bruin, zwart, wit, groen en blauw moeten naar de bestuurdersdeur; Groen en blauw alleen naar de passagiersdeur. Waar kan ik het beste dat kastje van 10x7cm ophangen/verbergen ? En waar haal ik dan m’n stroom vandaan?Ook vraag ik me af: Hoe krijg ik het makkelijste de draden van links naar rechts?
4 mei 2012 om 10:17 #18013076ik heb het gedaan achter mijn handschoenen kastje heb je genoeg plaats (: bij mij liggen er ongeveer 15 kabels + zekeringen kastje + spy module (:
4 mei 2012 om 10:28 #18013077En hoe heb je alle draden dan naar de linkerdeur toe gekregen? Als je de module achter t kastje hebt gehangen ;)
4 mei 2012 om 14:31 #18013078ik heb er in een keer ook orginelen elek ramen gemonteert dus heb gewoon dat ding dat in de deur zit wat je los kan halen door geboord en dan allemaal nieuwe draden getrokken best veel werk mja miss kan je omdat je er maar 5 hebt van die klimmetjes die er in moeten gewoon bij maken als je snap wat ik bedoel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.