Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Deurklink vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2011 om 11:56 #17234615
Beste Opel liefhebbers,
Mijn opel corsa B ’93 heeft onlangs een nieuwe deur bij de passagiers kant erin gekregen, echter is het originele slot niet weer terug gezet. Kan dus de passagierskant alleen van binnen openen.
Heb nu de bekleding van de deur er af, en is het nu nog netjes in plastic verpakt.
Heb nu 1 moertje los gekregen van de deurklink, maar die andere zit precies achter de geleider van het raam, zit er zo dicht achter dat ik er niet nergens mee tussen kom, ook niet met steeksleutel, zit boven nog zo’n mooi randje om de moer heen ook! :fy1
Hoe ga ik dit los krijgen?
Alvast bedankt!
Groeten Joël
Foto van situatie:
http://img840.imageshack.us/i/p3230044.jpg/23 maart 2011 om 12:14 #17842996Ik weet niet wat voor vreemd gevormde steeksleutels jij hebt, maar daar moet je toch gewoon bij kunnen komen, lijkt me…
Probeer het anders eens met een ringsleutel of een lange puntbek tang.Heb zelf zo’n puntbek met een 45 graden knik er in, speciaal voor de lastige situaties…
23 maart 2011 om 12:48 #17842997De bek van steeksleutel is te dik, gewoon Gedore steeksleutels! haha
Maar ben bang dat wanneer ik de moer los heb, het kapje niet kan kantelen om het er weg te halen door de geringe ruimte.
Ik heb ook wel zo’n puntbek met 45 graden knik erin, zal daar eens mee proberen, bedankt.
23 maart 2011 om 13:03 #17842998Met puntbek lukt het ook niet, kan hem er net omheen krijgen maar er is dan geen mogelijkheid om te draaien, wordt gebrokkeerd van alle kanten, geen ruimte dus. zou zeggen dat ik de geleider van het raam opzij moet drukken maar die zit bovenin vast maar weet niet hoe.
Nog ff fotootje met steeksleutel, kan je zien hoe krap het is.
23 maart 2011 om 13:20 #17842999Ritsel anders eens een ringsleutel.
Die valt rondom de moer en is niet zo dik als een steeksleutel. Met een beetje geluk wil het daar mee wel.23 maart 2011 om 15:09 #17843000Heb het voor elkaar, alles ook weer netjes dicht. :)
Je kan er zeer slecht bij ook met een ringsleutel is het niet echt te doen. Uiteindelijk heb ik de geleiding van het raam onderaan los geschroefd (zat vast met 2 bouten) met wat kracht de geleiding scheef en naar beneden gedrukt en schoot hij boven uit een malletje. Geleider aan de kant gelegd binnen in de deur, kon ik er perfect bij met de ratel, wel even de stangetjes voor het openen van de deur en het op slot doen van de deur los halen van de deurklink (spreekt voor zich), en nieuwe er in gezet!
Foto van de enige 2 bouten die de raamgeleider vast houden:
Was lekker om even buiten te sleutelen in het zonnetje, radio aan, heerlijk!
Groeten Joël
23 maart 2011 om 15:09 #17843001Owjah McKaamos, bedankt voor de reacties! :angel
23 maart 2011 om 16:35 #17843002nice, heb zelf een punttang gebruikt om die boutjes los te krijgen, zonder de geleider te verwijderen. Wel een klote klusje idd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.