Deuren vergrendeld Opel Vectra B sport 2.2 DTI

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Deuren vergrendeld Opel Vectra B sport 2.2 DTI

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    DeKleineMan
    Deelnemer

De deuren van mijn Opel Vectra sport 2.2 DTI (b.j. 2000) willen niet meer ontgrendelen als ik op het knopje van de sleutel druk. Het rode lampje op de sleutel knippert nog wel en de knipperlampen van mijn auto reageren ook. Toch dacht ik dat het misschien aan het batterijtje lag en heb deze dan ook vervangen.

Helaas was dit niet het geval en blijf ik met het probleem zitten. Het bestuurdersportier kan ik gewoon met de sleutel openen, maar de rest van de deuren blijft op slot. Ook als ik van binnenuit de achterdeur of de bijrijderdeur probeer te open lukt dit niet. Ook de kofferklep krijg ik niet geopend. Zelfs niet met de sleutel. Kan hem niet eens rond draaien.

De stekkers die de bestuurdersdeur ingaan en die achter het deurpaneel zitten, zitten gewoon goed naar mijn mening. Ook de zekeringen zijn allemaal heel.

De auto reageert dus wel op de sleutel. De knipperlichten knipperen een keer en je hoort dat ‘centrale deurvergrendeling geluidje’ allen blijven de deuren op slot……

Staat hij op 1 of andere beveiligings of diefstalstand?? Of moet ik echt verder zoeken in de deuren zelf? Bij de motortjes ofzo? Als er een motortje kapot is, stuurt hij de rest dan ook niet meer aan?? Of zijn ze allemaal kapot? Heb echt geen idee…..

Wie o wie kan mij helpen??

Alvast bedankt…..

blue mystery

ik volg dit topic want ik heb hier het zelfde probleem.

DeKleineMan
        Deelnemer

Ben ook een tijdje aan het googelen geweest. En volgens veel site’s zijn de motortjes kapot (allemaal ineens??) of is het motortje aan de bestuurderskant kapot en stuurt hij de anderen niet meer aan.

Als dit daadwerkelijk het geval is…hoe kan ik dat dan vervangen?? Terwijl ik de deuren van de auto niet open krijg??

En hoe krijg ik het tankdekseltje open?? Want heb nog maar 10L in de tank zitten….. :swear

sw_reijnders
          Deelnemer

jep zijn idd de slotmotors

zodra die beginnen te haperen moet je die gelijk vervangen, anders krijg je (zoals jullie) de deuren niet meer open :angel

wat nog wel eens wil werken, is via het deurknopje een halve spuitbus WD40 naar beneden spuiten, recht je deur in.
            even een uur laten intrekken en net zolang klikken met je sleutel totdat ze weer open gaan (als je geluk hebt).

en dan het best nieuwe slotmotors kopen bij de dealer . . . bij tweedehandse heb je weer kans dat je gelijk hetzelfde hebt.

heren . . . succes.
            want mocht dit niet werken, zit er niets anders op dan je deuren te slopen aan de binnenzijde.

DeKleineMan
            Deelnemer

Oke bedankt…..ga het eens proberen.

Tankdekseltje heb ik trouwens open gekregen met 2 kleine schroevendraaiertjes. Met 1 het dekseltje iets open buigen en met die ander het pennetje terug drukken. Dus ik kan weer tanken ;)

sw_reijnders
              Deelnemer

echter alle deuren tegelijkertijd dicht, is ook wel vreemd
                zou ook je module kunnen zijn.

even uit mn hoofd zit die onder je dashboardkastje rechts tegen de buitenwand.

DeKleineMan
                Deelnemer

Klopt. Ik heb de module idd daar kunnen vinden. Die module noemen ze ‘Kiekert’. Staat er trouwens ook duidelijk op.

Heb hem open gemaakt, maar daar is verder met het blote oog niks aan te zien. Misschien ff doormeten ofzo….

sw_reijnders
                  Deelnemer

ja meet eens of er stroom op komt als je schakelt met je sleutel bij de uitgangen richting de deuren

DeKleineMan
                    Deelnemer

Pfffffffffffffff gelukkig!!! Alles werkt weer!!! :wors

Ik wilde de module doormeten. Dus heb het plastic beschermkapje eraf gehaald. Maar omdat ik er niet helemaal fijn bij kon probeerde ik of ik dat printplaatje naar voren kon halen. Dat ging dus zoals gewoonlijk iets te hardhandig en had dus de hele printplaat van de Kiekert in mijn handen. Met gevolg dat de stekkertjes er ook uit lagen. Ik drukte de stekkers er opnieuw in en opeens deed alles het weer!!! king:

sw_reijnders, bedankt voor de tip dat het misschien ook wel de module kon zijn :P Heb dus voor niets mijn deurpanelen gesloopt en daarachter alles volgspoten met wd40 ;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.