Deur strip vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Deur strip vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    SinnerNL

Hallo, sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een mooie Astra G Hatchback 1.6l Sport uit 98. Echter zit ik nog wel met een paar kleine zaken en ben ik een ongelofelijk n00b mbt auto’s

Een van de problemen is de zwarte strip die op deuren aan de bovenkant net onder het raam zit. Ik zag een olie achtige verkleuring en achtergebleven water na een regenbui. Na wat kijken kreeg ik het idee dat er roest achter zat, ik trok licht aan de strip (kant van de deuropening) en deze brak daar bij het eerste aansluitpunt af. Dat punt was ook verroest.

Ik wil deze strip nu vervangen maar heb geen flauw idee hoe het onderdeel precies heet zodat ik een vervangende kan zoeken online. Het enige wat ik kan vinden als ik op deur en strip zoek zijn van die rollen plakstrips en of sierstrips.

chieltjuh
      Deelnemer

Raam of ruitstrip, ik denk dat je op de sloop genoeg vind voor een prikkie, let daar bij wel op dat het om dezelfde lengte gaat:)

Voorzichtig eraf halen want als je de strips krom trekt zijn deze niet meer recht te krijgen:)

SinnerNL

Bedankt voor de snelle reply!

Hoe haal ik zo’n strip er af? moet ik daarvoor iets los schroeven aan de binnenzijde?

chieltjuh
          Deelnemer

strip kan je er meestal vanaf je slotkant voorzichtig er af trekken en onder de spiegel uitschuiven, soms moet je spiegeltje wel even losdraaien vanuit de binnenkant.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.