Deur schakelaar

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Deur schakelaar

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245432
    jaap968
      Lid sinds:
      3 September 2009

      Toen ik vanavond in de vectra stapte en de deur dicht deed bleef de binnenverlichting aan en in het instrumentenpaneel bleef het symbooltje van de bestuurdersdeur open branden. Normaal zit er ergens een mechanische schakelaar in deur(opening). Nu heb ik net gezocht naar een schakelaar of sensor maar kan niet vinden hoe wordt bepaald dat de deur open is. Weet iemand hoe/waar op een vectra C1 gts de deur schakelaar/sensor zit?

      Jaap

      #17977150
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Deze zit in het slot zelf…

        Willem

        #17977151
        jaap968
          Lid sinds:
          3 September 2009

          Ja bedankt Willem, had net even bij andere deur gekeken en als ik daar het slot met de hand omzet gaat inderdaad voor die kant het waarschuwingslampje uit. Helaas aan de bestuurderskant kan ik zelfs met veel kracht niet voor elkaar krijgen dat de schakelaar demkt dat deur dicht is. Kan dit nog een fout zijn in de deur module die je door stroom eraf kan reseten of ben ik toe aan niet slot?

          Jaap

          #17977152
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            MEestal het schakelaartje in het slot…

            Willem

            #17977153
            jaap968
              Lid sinds:
              3 September 2009

              Probleem leek behoorlijk hardnekkig,tiental keer deur open en dicht,beetje olie in slot, met de hand slot bedienen maar niets hielp. Toch maar even de accu eraf en na een minuut of 10 weer aangesloten en nu werkt het weer normaal. Ben benieuwd hoelang dat goed gaat. Grootste probleem was dat je de deuren ook niet meer op slot kreeg want doordat centrale vergrendeling dacht dat deur nog open was werden alle deuren gelijk weer ontgrendeld.

              Jaap

              #17977154
              jaap968
                Lid sinds:
                3 September 2009

                Helaas was het maar voor korte duur. Het probleem komt en gaat maar de laatste tijd kan ik het niet meer goed krijgen dus tijd voor een nieuw deurslot mechaniek. Bij de dealer best prijzig (148 euro), iemand nog een idee waar ik dat goedkoper kan krijgen. Bij de online shops hebben ze het volgens mij niet en met een van de sloop heb ik het probleem misschien binnenkort weer.

                Jaap

                #17977155
                arjontje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 March 2006

                  @jaap968 wrote:

                  Helaas was het maar voor korte duur. Het probleem komt en gaat maar de laatste tijd kan ik het niet meer goed krijgen dus tijd voor een nieuw deurslot mechaniek. Bij de dealer best prijzig (148 euro), iemand nog een idee waar ik dat goedkoper kan krijgen. Bij de online shops hebben ze het volgens mij niet en met een van de sloop heb ik het probleem misschien binnenkort weer.

                  Jaap

                  Je kan het bij een sloop proberen. Aftermarket is dat niet te krijgen. Meestal geeft de sloop op onderdelen garantie.

                  #17977156
                  jaap968
                    Lid sinds:
                    3 September 2009

                    Zo vandaag een nieuw deurslot opgehaald bij de VOD. Bij thuiskomst blijkt er een ander type nummer op te staan dan mijn oude terwijl toch op basis van kenteken is besteld. Het enige verschil dat ik kon ontdekken is dat bij het nieuwe slot de connector maar 5 ipv 7 contacten heeft. Ik weet dat de eerste vectra’s zoals mijn 2003 een slot hebben waarbij je na 2x de deur op slot via de AB de deur niet meer open kan doen zelf als je ruitje inslaat. Was dus bang dat deze functie niet meer zou werken, maar moet morgen met de auto weg dus toch maar ingebouwd. Het gekke is dat alles gewoon werkt dus vraag me af waar de twee extra contacten dan voor zijn?

                    Jaap

                    #17977157
                    mxremco
                      Lid sinds:
                      28 April 2012

                      Hallo Jaap, ik heb hetzelfde probleem met de deur schakelaar en ook geen trek in een compleet nieuw deurslot.
                      nu heb ik een draadje gelegd tussen chassis en de grijze draad naar het deurslot en nu denkt de computer dat de deur altijd dicht is en dit werkt prima.
                      je kan alleen niet meer zien als de deur open staat (op dashbord).
                      (vectra 1.8 GTS 2002)
                      Succes, groeten.

                      #17977158
                      jaap968
                        Lid sinds:
                        3 September 2009

                        Had er eigenlijk ook geen zin in om 148 euro voor een micro schakelaar te betalen (want dat is enige dat stuk is) maar ben toch maar gezwicht. Heb nog gekeken of je het deurslot mechaniek uit elkaar kan halen maar dat valt nog niet mee. Een van de sloop zag ik ook niet zitten want zelfs met garantie moet je wel weer alles uit en inbouwen met risico om dingen te breken.

                        Weet trouwens al waar die twee extra contacten in de connector voor zijn. Mijn vectra had dus een sensor in het slot mechaniek die ziet als je de deur met de sleutel of door middel van het omlaag duwen van deurpin(?) op slot doet en dan alle deuren meeneemt. Nu werkt dat niet meer maar heb dat in dagelijks gebruik eigenlijk nooit nodig gehad. Volgens de dealer is de versie met 7 contacten niet meer te leveren en zijn die vervangen door het slot dat ik nu heb gekregen. Vind het wel raar dat voor een auto van 8 jaar oud de onderdelen al niet meer te verkrijgen zijn.

                        Jaap

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.