Deur niet goed dicht -> binnenverlichting blijft branden

Forumindex Forums Modellen Astra Deur niet goed dicht -> binnenverlichting blijft branden

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262241
    Bushman
      Lid sinds:
      4 August 2013

      Vanmiddag in de regen haastig uitgestapt waarmee ik de gordel tussen het portier en de auto slingerde, waardoor het portier terug stuiterde. Gordel in de auto gepropt, deur dicht gedaan. Niets aan de hand. :thumb

      Toen ik een uur later in de auto stapte viel het me ineens op dat de binnenverlichting bleef branden. In mijn Astra (Astra G uit 2001) kan ik de binnenverlichting zelf niet aan-/uitdoen, dus het moet wel met het portier te maken hebben, bedacht ik me ineens.

      Echter, ik hoor het piepje niet wanneer ik de deur dicht heb en de sleutel in het contact. Toch blijft de verlichting dan wel branden. Het piepje hoor ik wél wanneer ik de deur daadwerkelijk open.

      Mijn hypothese: het haakje in het portier werkt door het incidentje met de gordel niet goed meer. Iemand die hier ervaring mee heeft, of weet wat ik eraan kan doen?

      Of heb ik toevallig uitgevonden hoe de binnenverlichting aan en uit moet? Zit namelijk geen schakelaar op het lampje zelf? Dit zou verklaren waarom ik geen piep hoor maar de verlichting wel brandt.

      Geen idee hoe lang het duurt voordat hierdoor de accu leeg is, maar het rijdt in ieder geval niet fijn. :hmmz

      #18196114
      ricksmits
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 June 2013

        weet je zeker dat je deze neit aan en uit kan zetten? De aan/uit schakelaar van de binnenverlichting is namelijk te bedienen door de draaibare lichtschakelaar ( van de koplampen ) naar binnen en buiten te drukken/trekken. Als ik me niet vergeet zit de verlichting geschakeld met de schakelaar in rubber die in je deursponning hangt ( vlakbij de scharnieren ), mocht deze kapot zijn dan zou dat naar mijn idee wel zichtbaar moeten zijn

        #18196115
        Bushman
          Lid sinds:
          4 August 2013

          Dat wist ik dus niet! Ik drukte de draaibare schakelaar terug en het probleem was opgelost. Je bent geweldig! :wors

          #18196116
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            Hihi, veel mensen hebben dat niet in de gaten hoor dus je bent niet de enige :angel

            Rik :D

            #18196117
            turbo.d
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 June 2013

              Is overigens de standaard Opel manier, voor zover ik weet al sinds begin jaren 80.

              Bij de Ascona B van mijn vader werkte dat toen al op die manier.
              Bij de meeste andere auto’s zit er een knop in het binnenverlichtings armatuur.

              Rij ik in een ander merk; trek ik aan de licht schakelaar… Gebeurt er niets :wtf

              Gr
              Marcel

              #18196118
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                @turbo.d wrote:

                Is overigens de standaard Opel manier, voor zover ik weet al sinds begin jaren 80.

                Bij de Ascona B van mijn vader werkte dat toen al op die manier.
                Bij de meeste andere auto’s zit er een knop in het binnenverlichtings armatuur.

                Rij ik in een ander merk; trek ik aan de licht schakelaar… Gebeurt er niets :wtf

                Gr
                Marcel

                HAHA komt mij beked voor idd.
                rij nog wel eens in andere auto’s zit dan ook aan de verlichting knop te trekken.

                overigens bij de vectra B als je vergeet de knop weer in te drukken gaat de binnen verlichting automatisch weer uit.
                Heb nog wel eens dat ik in de ochtend weer in de auto kom en zie dat ik vergeten was de knop weer in te drukken.

                Helaas is het bij de nieuwe opels niet meer van af de astra H :(

                #18196119
                TedMechanic
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2007

                  @turbo.d wrote:

                  Is overigens de standaard Opel manier, voor zover ik weet al sinds begin jaren 80.

                  Haha ja, bij m’n Corsa A was het ook al zo. Heeft jaren geduurd voordat ik daar achter kwam :P

                  @arjontje wrote:

                  overigens bij de vectra B als je vergeet de knop weer in te drukken gaat de binnen verlichting automatisch weer uit.
                  Heb nog wel eens dat ik in de ochtend weer in de auto kom en zie dat ik vergeten was de knop weer in te drukken.

                  Helaas is het bij de nieuwe opels niet meer van af de astra H :(

                  Bij de Astra G ook. Had ik van de week toevallig, ik deed de deur open en de lamp ging aan, maar vervolgens ging die niet uit toen ik startte, toen kwam ik erachter dat de knop uitgetrokken stond. Dus met de conclusie dat die automatisch is uitgegaan.

                  #18196120
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Multitimer Opels hebben dat indd.
                    Half uur, daarna gaat het plafonlampje voor uit.

                    De rest van de lampen gaan niet vanzelf uit

                    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.