deuk repareren en lakken astra f station

Forumindex Forums Modellen Astra deuk repareren en lakken astra f station

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Christiaan Hummel
    Deelnemer

Afgelopen weekend heeft iemand tijdens de elfstedenroeimarathon een deuk linksachter in mijn Astra station gereden. Gelukkig had die persoon een blaadje met gegevens onder mijn ruitenwisser geklemd. Dus contact opgenomen, en hij blijkt met zijn camper mijn auto goed geraakt te hebben. Omdat hij ook schade heeft en alleen WA verzekerd is wil hij het door de verzekering laten oplossen. Dus je raadt het denk ik al: mijn wagen is economisch total loss verklaard :swear . Naast dat dat enorm kut is, heb ik ook zelf niet genoeg geld om het te laten repareren. Dus nu moet ik het zelf doen.

Wie kan mij helpen? Ik denk dat ik het uitdeuken met twee blokken en een hamer doe (het zijn lichte deuken, niet diep). Daarna moet ik het hele achterpaneel spuiten, een andere achterbumper kopen en die ook in kleur spuiten. Helaas heb ik niet veel ervaring met spuiten enzo, mijn tankdop heb ik wel eens gespoten en die is erg mooi geworden, maar een heel paneel is toch wat anders. Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken?? Dus hoe spuit ik nou het mooist het linkerachterpaneel en het onderste deel van de achterbumper (ik heb zo’n half grijze half gelakte bumper). Of zijn er mensen die voor een kleine vergoeding dit mooi voor mij kunnen (en willen) doen? Er zit ook een roestplek in de wielkast (aan de voorkant, waar ze bij de meeste f-jes zitten), misschien loont het de moeite die in een beweging ook bij te werken (ik kan mig lassen als hobbylasser, maar heb nog nooit autoplaatwerk gelast). Wie helpt mij (of met een how to?).

Alvast bedankt voor de reacties

Het gaat om een astra f station uit 1996, 1.4 Season

Anoniem

Dus hij is in het achterscherm geraakt? Dan zou ik een nieuw paneel bestellen en dat erin lassen, zeker omdat er al roest zit.
        kijk eens op http://www.artaparts.nl zo duur is dat niet.

Oenatje
        Deelnemer

waarom moeilijk doen?

schade word toch vergoed!!!!

jeroenk
          Deelnemer

@Oenatje wrote:

waarom moeilijk doen?

schade word toch vergoed!!!!

Als ie total loss is verklaard krijg je voor zover ik weet gewoon de dagwaarde van je auto…

astraTD

Plaats eens wat foto’s van de schaden.. foto zegt meer als een verhaal lezen.

astraTD

Ik heb aan beide achterkanten lichte deuken net boven de bumper.. Ik blijf dit topic effen volgen :thumb

opel-mark
                Deelnemer

Tja wat is de dagwaarde, de verzekering van de tegenpartij zal er natuurlijk alle moeite voor doen om ze weinig mogelijk uit te keren, maar de f zal toch wel meer waard zijn als ene paar honderd euro, een beetje beun zou voor dat bedrag het wel moeten kunnen maken als het niet te erg is, geld pakken van de verzekering en laten maken bij een beun.

mark

soepkiepe
                  Deelnemer

ik heb ene paar flinke diepe krassen in mijn achterscherm, en 2 hele kleine deukjes.
                    werd totaal een duur grapje.
                    taxeur wou er bij komen omdat de dagwaarde van een astra op 400 zit en de schade aardig meer was.
                    ik heb er van afgezien omdat ik er geen belang bij heb om mijn dagwaarde uitgekeerd te krijgen en daarna mijn “wrak” terug te moeten kopen.

dus moet het ook maar zelf op zien te lossen :(

dus wat oantje zegt klopt helaas niet meer.

en wat mark zegt..
                    laten maken bij de beun.
                    ja was ook mijn idee, alleen is het met verzekeringswerk nu zo veranderd dat je een factuur moet opsturen en dat het geld in de meeste gevallen rechtstreeks naar het bedrijf toe gaat omdat er veel mensen zijn die een schade door geven maar niet laten maken.
                    dus ook dat gaat niet allemaal meer zo makkelijk.

k stuur je wel ff pm :P

Gerrit78
                    Deelnemer

Ik neem voor het gemak aan dat je wilt spuiten met een spuitbus, dit krijg je nooit echt mooi.
                      Een klein voorwerp zoals een tankdop of een paar booskijkers bijvoorbeeld kun je heel mooi krijgen maar een compleet achterpaneel is toch wat anders.

usbstick
                      Deelnemer

je heb tegenwoordig 2K lak in spuitbus voor 15 euro… even je kleurnummer opzoeken,en dan 2K spuitbus op google intikken en bestellen maar… nu die deuk er nog uit dan komt het vast goed als je een beetje handig bent…

astraTD

Aankoop bedrag van mij wagen heb ik al lang terug verdiend bij de verzekering.. zo is al een keer eentje achterin geknald bij mij.
                          Gelukkig had/heb ik trekhaak, maar ik had toch schaden van honderden euro’s.. schade heb ik toen zelf verholpen voor een nieuwe bumper.. en een dikke kabel aan de trekhaak vast gemaakt en aan een dikke boom.. Yep je raad het al heb hem toen zelf terug uit getrokken :thumbup

Christiaan Hummel
                          Deelnemer

Hier een paar foto’s van de schade. Ik ben nu in onderhandeling met de assurantie-adviseur van de tegenpartij.
                            Foto’s:
                            http://www.flickr.com/photos/christiaanhummel/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            Vind het nog steeds opvallend dat een zo kleine schade 750 euro moet kosten om te repareren.

Andreas.Berger

dit kan je makkelijk zelf verhelpen als ik jou was, als ik het zo zie hoeft je scherm nog niet eens helemaal gespoten te worden, bumper netjes afplakken, en op de bovenste rand van het spatbord afplakken, plamuren met vezel plamuur en soft plamuur gemengt, dit houd het flexiebel , daarna schuren met 80 /120 korrel in de gewenste vorm, 320 verfijnen en uitschuren 400 a 600 korrel ., ontvetten, opnieuw afplakken en dan wat primer aanbrengen , daarna hetzelfde licht schuren600 korrel, en dan ontvetten en opnieuw spuiten in 2 k lak

opel-mark
                              Deelnemer

Het scherm is het probleem niet en ook de kosten niet, de bumper wel, die is gescheurd dus zal vervangen moeten worden aangezien het een kunststof exemplaat is, ik heb het bij de astra G wel eens gehad dat er iemand acheruit opgereden was terwijl onze auto geparkeerd stond, 1100 euro schade, nieuwe bumper incl spuiten en monteren…

Ik weet niet in hoeverre je komt met de verzekering van de tegenpartij en of er een reparateur is in jouw buurt die wellicht kunststof kan lassen(als dat te lassne is), anders moet je met speciale 2 componenten gaan werken en een rooster en de hele handel fixeren, een hoop werk, maar je kun het helemaal netjes krijgen voor zover ik het kan zien, maar misschien kun je voor weinig op de sloop een bumper op de kop tikkenin dezelfde kleur die nog netjes is.

Mark
                                http://www.AstraTuningClub.nl

Powercorsa

De schadekosten zitten voornamelijk in de spuitkosten.
                                  Kijk eens op onderdelenlijn of je niet een bumper hebben in jou kleur dan heb je al een groot deel van de kosten eraf.
                                  De deuk zou er uit moeten kunnen, maar daar zou ik zelf dan niet aan beginnen. Zo ver ik kan zien is het een redelijk nette floep deuk welke door een goede hersteller hersteld kan worden. Dan blijft alleen nog de spuitkosten over voor dit paneel.

thereaper
                                  Deelnemer

ik zou ook ff langs de slopen gaan voor een bumpertje in kleur,
                                    en dat scherm gewoon zelf ff bijwerken, dus netjes afplakken en spuiten zoals andreas al eerder vertelde.
                                    scheelt erg veel in de kosten

Anoniem

Zo’n klein deukje? :shock:
                                      Hier op de sloop staan 2 donker groene astra f sw’s.

Gerrit78
                                      Deelnemer

Ik heb zelf ook een Astra van 96, als ik die schade zou hebben door de schuld van een ander zou ik gewoon proberen het geld te vangen en lekker door blijven rijden met die schade en eventueel zelf een beetje bijwerken.

Gerrit ;)

Andreas.Berger

Als ik het zo leest, kan je het beste de hamer en die 2 blokken houd ook weg laten, dit kan je het beste doen als je weet waar dat je mee bezig bent, nou is de schade beperkt alleen maar tot de rand, gewoon even op ruwen met 80 korrel, van te voren de rand van het spadbord goed afplakken , plamuur aanbrengen en kijken waar je schuurd.

Ben1960

Uitdeuken m.b.v. hitte en koude
                                            http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=q0UAUBE-Hmg” onclick=”window.open(this.href);return false;

usbstick
                                            Deelnemer

dat werkt niet..heb het zelf geprobeerd…

astraTD

@Gerrit78 wrote:

Ik heb zelf ook een Astra van 96, als ik die schade zou hebben door de schuld van een ander zou ik gewoon proberen het geld te vangen en lekker door blijven rijden met die schade en eventueel zelf een beetje bijwerken.

Gerrit ;)

Inderdaad ik heb t ook aan de beide kanten zelfs.. auto is van 95 dus 17jaar en nu 480.000km eigenlijk helemaal afgeschreven.

asfaltmaffia

Gewoon geld ontvangen en eerst zo mooi laten zitten.
                                                  Toen ik nog bij mijn ex was hebben we al diverse keren schade gehad en ong tegen het bedrag van de aanschaf auto terug gekregen.
                                                  Misch even wat bijwerken met een lakstiftje tegen de roest .
                                                  Dit valt amper op bij de auto.

Christiaan Hummel
                                                  Deelnemer

Tsja die van mij is maar een jaartje jonger, en heeft nu 245000 gelopen. Daar kan dus nog makkelijk 100000 bij, en ik vind het gewoon zonde om door te rijden met die deukjes, want de rest van de auto ziet er gewoon nog erg netjes uit. Ik was sowieso van plan om de auto deze zomer even an te lopen op roest, en waar nodig bij te werken. Jammer is dan wel dat er van die randen ontstaan tussen je oude en nieuwe (blanke) lak. Heeft iemand ervaring met dit spul: spraymax bijspuitlak (link: http://www.nonpaints.com/contents/nl/p764_SPRAYMAX-BIJSPUITLAK-GLOSS-400-ML.html” onclick=”window.open(this.href);return false;). Werkt dat echt? (klinkt ongeloofwaardig in mijn oren)

usbstick
                                                    Deelnemer

het blijft toch lak..ook dit moet je uitspuiten maar dan kan je net zo goed het panneel helemaal spuiten..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.