Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Derde remlicht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2011 om 20:35 #17232462
na een half jaartje rust komt het volgende probleem alweer om de hoek kijken!
Mijn derde remlicht doet het niet meer! of tenminste 9 vd 10 keer niet. Volgens mij doet ie t af en toe wel.
Ik heb de binnen bekleding even verwijderd om te kijken of er een draadje los niet helemaal meer goed zit, hier kon ik helaas het probleem niet vinden!
Heeft iemand een idee? of weet iemand waar de bedrading langsloopt? en uiteindelijk uitkomt? bij dat kastje aan de bestuurderskant of de passagiers kant?
PS het gewone remlicht werkt wel!
8 februari 2011 om 20:41 #17814002bij mijn tig gaat de stroom naar mn spoiler remlicht vanaf de haak waar hij in klikt.. daarnaast zit een (koperen?) plaatje bij mij deed hij het soms ook niet of hij knipperde een beetje als ik remde. heb hem even opgeschuurd en probleem was opgelost. misschien helpt dit je, lekkere uitleg maar je begrijpt het vast wel :angel
8 februari 2011 om 20:45 #17814003snap m voor de helft… bij het woord “haak” haak ik af ;)
8 februari 2011 om 20:48 #17814004Bij de Astra-G komt de draad van het 3e remlicht vanaf voor, deze word namelijk nooit gecontroleerd door de check control en is daar dus van losgekoppeld.
controleer de bedrading en stekker van de auto naar de kofferklep.
Willem
8 februari 2011 om 20:49 #17814005hahaha, ja sorry. ik vertelde dit pas ook aan iemand en ik kon er ook niks beters van maken :jerry
als je je klep omhoog doet, zie je bij mij een pin die eruit steekt, als je de klep sluit dan maakt hij contact met een klein rond plaatje op de auto zelf. die was bij mij dus vies geworden en maakte daardoor slecht contact.
weet niet hoe het bij een astra? zit, maar neem aan dat het een soort gelijk systeem is.8 februari 2011 om 20:50 #17814006Deze stekker heb ik ook gechecked! daarbij zitten als ik het goed heb ook de draden van de vergrendeling van de kofferbak!
Weet je zo ook waar de draden voor uitkomen? Is hier ook een apparte zekering voor dan? (kon er maar 1 voor remlicht vinden)8 februari 2011 om 20:50 #17814007bij de astra gaat alles met draadjes door een ruber thule de kofferklep in.
Opel heeft dat nooit gehad volgens mij, die budget pinnen in de kofferklep.
Willem
8 februari 2011 om 20:52 #17814008hmm ziet er aardig origineel uit. maar heb wel opgemerkt dat mn spoiler er later op is gezet maar is dan ook alleen aan de binnekant te zien, zit een hoe noemde mn pa dat, “scotch steentje” ofzo? soort van wire splitter systeem ziet het naar uit.
8 februari 2011 om 21:00 #17814009Volgens mij is de coupe is primitiever, er gaat bij mij geen rubberen thule de kofferklep in. er komt alleen een draadje onder de bekleding weg en zitten met een geleider+tywraps vast aan de stalen (ronde) buis waar de klep aan vast zit.
Er zit bij mij wel zown pinnetje die bedoeld is om de verlichting in de kofferbak aan en uit te zetten! bedoel je die DeMeistah?
8 februari 2011 om 21:21 #17814010kan ook nog, daar gaat het ook wel eens fout hoor..
en kan wel kloppen, zo gaat het bij een Vectra-B sedan ook.
willem
8 februari 2011 om 21:24 #17814011hmm ja als tie bij mij open staat steekt er een pin van ong 3-4 centimeter uit, koper volgens mij. die raakt dan zon rond vlakje als je hem dicht doet. pas dan werkt bij mij dus ook mn derde remlicht pas. even schoonkrassen met een schroevendraaier of ff proberen op te schuren kijken of het helpt
8 februari 2011 om 21:24 #17814012Ik zal het weekend eens verder de draden na lopen!
Willem weet je zo ook of t derde remlicht een apparte zekering heeft? en of de bedrading bij de passagierskant uit komt of de bestuurder?
8 februari 2011 om 21:26 #17814013heeft geen aparte zekering bij mij. want de stroom ervan word in principe gewoon afgetapt van je normale remlicht
8 februari 2011 om 21:36 #17814014klopt.
circuit wekt als volgt.
vanaf remlichtzekering naar de remlichtschakelaar.
vandaar gaat er een draad naar de remlicht contorle kast (of doorverbinder op dezelfde plek indien geen BC),
en vanaf de remlichtschakelaar naar het 3e remlicht.vanaf remlicht controle kast gaan 2 draden naar de remlichten, 1 voor links en 1 voor rechts.
bij de tigra kan het wel dat ie van het remlicht word afgetapt, deze is nooit met Check control geleverd namelijk.
Willem
8 februari 2011 om 21:48 #17814015Meten is weten .
Wim mijn astra heeft wel een remlicht checkcontrole , dit geeft die altijd aan zodra ik het contact omdraai.
En als je dan op het rempedaal trapt is de melding weg.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.