Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Der Caravan: Update: 11-09-2013 SCHADE!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2012 om 22:04 #18017127
haha, me even ingelezen, mag wel blij zijn dat deze 1.6S een 16SV is, die schijnt een stuk zuiniger te rijden dan zijn bigblock voorgganger 16SH, dan nog een 5bak erachter..
Willem
19 september 2012 om 06:49 #18017128Ziet er mooi uit Willem. Blok moet aan de buitenkant ook nog flink gepoetst worden :jerry
20 september 2012 om 14:47 #18017129Welke de 2.5 of de 3liter???
de 2.5 gaat aan de kant, en die is op de oliekkage van de krukaskeerring en voorste kleppendeksel na eng droog (240.000km).
de 3.0 V6 is aardig droog en schoon hoor..
Willem
20 september 2012 om 16:07 #18017130Wat een klusje goed bezig
21 september 2012 om 09:17 #18017131Gisteravond mij samen met Ron even kwaad gemaakt om een paar draden NETJES naar binnen te werken.
de Trekhaak kabels en het draadje voor het Controle lampje van de Cruise Control naar binnen gewerkt..
Willem
21 september 2012 om 20:45 #18017132Hee heeft de B een controlelampje voor als de cruise actief is? Dat zou ik ook wel willen hebben op mijn Zafira A.
21 september 2012 om 21:18 #18017133Ligt aan wel Cruise Systeem je hebt.
heb je een mechanische dan is het simpel te realiseren..
heb je een E-gas zul je moeten uitzoeken op welke draad van de MotorComputer deze aangesloten kan worden:
Cruise lampje Vectra-B2 3e groene van links:
Willem
21 september 2012 om 21:31 #18017134Ga je daar nog een how2 van maken Willem? :wors Van het cruise controle lampje
21 september 2012 om 21:33 #18017135Simpel:
– Effe motor eruit
– Effe Cruise unit los
– Effe draadje met stekkerpin in het enige overgebleven gaatje
– Effe dat draadje netjes in de boom wegwerken
– Effe met geweld door het rubber trekken, met een koperen lasdraad
– Effe aan de teller op de juiste pin aansluiten.voor dat effe motor eruit kan je ook gewoon Effe de ABS pomp uitnemen..
– als je dan toch bezig ben gelijk Effe de draden naar binnen voor de Trekhaak.
Willem
21 september 2012 om 21:46 #18017136Vandaag de Askeerringen geplaatst in de bak, en het Dopje in het belhouse wat je verplicht moet slopen om m te kunnen splitsen.
Willem
22 september 2012 om 14:05 #18017137Hahaha effe zegt die, ik hoor het al dit ga ik voorlopig nog niet toepassen :thumb
Succes met de 3 liter!23 september 2012 om 09:27 #18017138kan wel hoor, als je maar op een of andere manier die Cruise motor los krijgt kunnen de draden naar binnen…
Willem
23 september 2012 om 19:06 #18017139Hmm, Zafira heeft E gas, dus dat zal wel effe niet worden, zit trouwens in de klokkenwinkel van Astra/Zafira wel dat controlelampjelogootje?
Boeit trouwens niet, dat is nog wel het makelijkste om er een uit een tellerbak van een Vec te slopen :D23 september 2012 om 19:18 #18017140goed bezig wim,wel makkelijk met de moter eruit :D
29 september 2012 om 14:30 #18017141Van welk jaar is die achterruitenwisser van cinquecento? of maakt da geen verschil? zou deze ook willen steken.
je hebt er een mooi veccie van gemaakt man!!
heb je nou het binnenwerk van je koplampen gespoten? is het gemakkelijk om het glas te verwijderen en daarna terug te lijmen??
grtz sven30 september 2012 om 08:16 #18017142Zijn Allen gelijk!!
Koplampglas met VEEL geduld lossnijden, en ja ze zijn in kleur van de auto gespoten..
Terug dicht kitten gaat prima..
Mijn lampen moesten uit elkaar ivm plaatsen anti verblindings kapjes ivm Xenon wat er nu inzit.
Willem
Willem
30 september 2012 om 21:07 #18017143De 3.0 V6 is weer on the Road!!!
Samen met Ron even een Test rondje gereden.
Van Nootdorp naar Dinslaken (D), gekeerd, Getankt bij de Hunxe, en weer terug…..
Man man wat een Rust, met die lange gangen!!!
100: 2050 tot 2100 toeren
120: 2600 tot 2650 toeren
140: 2900 tot 2950 toeren
200: 4500 toeren +/-
230: 5000 toeren +/-Daarbij komt nog het gemak dat ze het trekt in die 5e gang, zo van 100 naar 230km/u (ivm drukte geen lange halen kunnen maken…)
Werkelijkwaar, terugschakelen helpt niet eens veel.. denk daarbij dat de 4 nu NET iets korter is als de 5 was.F23SR code SK (V6): 120 in 5: 3150 toeren
F23WR code SL (2.0DTH): 120 in 4: 3250 a 3300 toerenOja, Er gaat iedere keer als ik de Cruise erop zet, zo’n groen lampje branden linksbeneden, met een snelheidsmetertje en een pijltje erop
Willem
30 september 2012 om 21:12 #18017144@wim-v6 wrote:
Zijn Allen gelijk!!
Koplampglas met VEEL geduld lossnijden, en ja ze zijn in kleur van de auto gespoten..
Terug dicht kitten gaat prima..
Mijn lampen moesten uit elkaar ivm plaatsen anti verblindings kapjes ivm Xenon wat er nu inzit.
Willem
met wat lijm je ze terug vast? speciale kit? iets waar ik op moet letten? heb wel standaard xenon,.. is dat een probleem?
wel mooi gedaan man!!30 september 2012 om 21:21 #18017145weet niet, had nog een tube Tixopalt staan (is wel erg extreem haha.. maar ze waaien er niet af, dus gaat nog goed..
Willem
1 oktober 2012 om 09:22 #18017146@wim-v6 wrote:
De 3.0 V6 is weer on the Road!!!
Samen met Ron even een Test rondje gereden.
Van Nootdorp naar Dinslaken (D), gekeerd, Getankt bij de Hunxe, en weer terug…..
Man man wat een Rust, met die lange gangen!!!
100: 2050 tot 2100 toeren
120: 2600 tot 2650 toeren
140: 2900 tot 2950 toeren
200: 4500 toeren +/-
230: 5000 toeren +/-Daarbij komt nog het gemak dat ze het trekt in die 5e gang, zo van 100 naar 230km/u (ivm drukte geen lange halen kunnen maken…)
Werkelijkwaar, terugschakelen helpt niet eens veel.. denk daarbij dat de 4 nu NET iets korter is als de 5 was.F23SR code SK (V6): 120 in 5: 3150 toeren
F23WR code SL (2.0DTH): 120 in 4: 3250 a 3300 toerenOja, Er gaat iedere keer als ik de Cruise erop zet, zo’n groen lampje branden linksbeneden, met een snelheidsmetertje en een pijltje erop
Willem
Mooi dat die 3liter weer verder kan leven. Jaloers op je toerentallen haha.
1 oktober 2012 om 10:18 #18017147:thumbup
1 oktober 2012 om 14:38 #18017148Mooie toeren. zat gister even te kijken wat mijn motor draait maar dat is jammer genoeg flink meer.
Is zoiets ook voor een F17 te realiseren? niet dat de gehele reeks langer moet worden.
Maar een langere 5 zou ik niet verkeerd vinden.1 oktober 2012 om 14:47 #18017149Klinkt ook nog eens zuinig voor de portemonnaie!
Ga je hem nog een keertje op de testbank zetten? Ben best wel benieuwd wat er nu van de voorwielen afkomt als in koppel en pk’s.
Nu nog de achterwielen erbij aandrijven :thumb lijkt me wel lastig om het zooitje om te bouwen :jerry
1 oktober 2012 om 18:39 #18017150@ Sander 2.5v6: 4×4 = more fuel consumption And less speed = not done.
@ Arjontje: F17WR erop plakken (ik heb een vectra-B Caravan 1.8 16V (Z18XE LPG) in onderhoud, deze draait 2800 a 2900 toeren bij 120km/u, F17WR 3,74
@ Sander 2.5v6: Hij moet nog wel gechipped gaan worden..
F23 ombouwen naar Diesel setup is goed te doen, zoek wel een 3,84 eindtrap (Astra-G Vectra-B diesels), de 3,63 en 3,74 zijn denk toch te lang.
Willem
1 oktober 2012 om 19:17 #18017151@arjontje wrote:
Mooie toeren. zat gister even te kijken wat mijn motor draait maar dat is jammer genoeg flink meer.
Is zoiets ook voor een F17 te realiseren? niet dat de gehele reeks langer moet worden.
Maar een langere 5 zou ik niet verkeerd vinden.een astra g bakje van een x17dtl heeft een eindverhouding van 3,74 tov de vectra 1.8 met 3,94
die zou je eens kunnen overwegen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.