Dempingmateriaal..

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Dempingmateriaal..

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Martijn1980_Vectra

Ik zie zo nu en dan nog wel eens voorbij komen dat er dempingsmateriaal in je wooferkist en de deuren word gedaan.. Nu zie ik verschillende materialen voorbij komen maar vroeg me af aangezien ik nog een rol ondervloer voor onder het laminaat heb staan of dit ook geschikt is??

Tis in ieder geval makkelijk te verwerken in de deuren en in de kist..

Iemand ervaring ermee??

Grtz

turbosix
      Deelnemer

In een subwoofer kist word het gebruikt om je volume inhoud te vergroten, volgens mij vertraagt de druk en “denkt” je sub dat de kist groter is (correct me if im wrong)
        Werkt vaak t best in een gesloten kist met watten of ander luchtig matriaal in die vorm.
        Dus die ondervloer heeft daar weinig nut in.
        In de deuren zal het wel iets uitmaken als je het stevig tegen het blik vast maakt, bitumenmat werk nog beter.
        Dat haalt de vibratie uit de auto voor een minder vervormde klank dacht ik.

Fearless
        Deelnemer

Ik heb het spul van de akoestiekwinkel.nl . Dat zijn zwarte matten voor inde deuren. Ik plak zoveel mogelijk dun plaatwerk af, ook vloerdelen. Zo krijg je een dreunvrije auto die niet rammelt. En het isoleert ook het geluid van buiten een beetje.

Ik hoop straks iig een stille wagen te krijgen. Hiervoor ga ik ook een dikke ondervloer (niet vd bouwmarkt maar van de bekledingboer)plaatsen onder de vloerbedekking.

Genoeg op internet te vinden over het ontdreunen met plakmatten. Dynamat is een grote hierin, maar er zijn dus goedkopere oplossingen

Martijn1980_Vectra

Bedankt voor de reacties… Had ook al me bedenkingen bij het in de subkist plakken maar denk vraag het toch even :-D

Zit er wel aan te denken om het in me deuren te stoppen… Het staat hier toch maar te verstoffen in de garage en als het niets uitricht halen we het er net zo makkelijk weer uit en gaat het als nog weg…

Laat het wel weten als het er in zit of het wat gedaan heeft..

Grtz..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.