Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › demper/kat veranger ??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2011 om 21:07 #17234339
Ik heb een astra f 1.6 wil graag wat meer geluid uit me uitlaat dus d8 gooit de middendemper drondervandaan maakt tie meer herrie :thumbup maar…
krijg je dan geen gezeur met apk ?? :hmmz
en mn kat ”vervangen” door pijp en dan van de kat een einddemper maken ?! geen gezeur ?hoop van niet :P
misschien iemand ervaring ? :hmmz
alvast bedankt !
gr
17 maart 2011 om 21:25 #17839819katvervanger kan wel uitmaken bij de apk als die daardoor de emissie eisen niet meer haalt
middendemper er onderuit is geen probleem, aangezien we ( de keurmeesters ) NOG niet op geluid hoeven te keuren
18 maart 2011 om 10:31 #17839820Je hebt gezien hoe het bij mij ging katvervanger deronder uit kat eronder en toen kwam hij door de apk..
Het beste zou zijn als je beide hebt een kat voor tijdens de keuring en een vervanger voor na de apk
21 maart 2011 om 15:31 #17839821maar ik heb het niet over een vervanger .. :P gwoon een pijp drtussen.. :D
maar doet gewoon eerst middendemper drtussen uit en ff kijken wat het geluid doet :angel
en dan kijken we wel even :D
gr
25 juli 2011 om 17:00 #17839822Je mag die katalysator toch niet weghalen ?
Op het kenteken staat “U9” en dat betekend dus dat er een katalysator onder de auto hoort te zitten.
Haal je die er tussenuit dan klopt je auto niet meer met wat op het kentekenbewijs staat en dus ben je strafbaar ??????????Ik heb ook wel belangstelling voor zo’n “katvervanger” maar om de hierboven genoemde reden doe ik dat dus maar niet !!!
Overigens heb ik een lege katalysator omdat LPG schijnbaar te heet wordt waardoor die filters verbranden. Daardoor ben ik al eens stil komen te staan omdat de motor zijn uitlaatgassen niet meer kwijt kon….
Van de buitenkant zie je er niets van en ook met de APK altijd met glans door de keuring zonder de inhoud van die katalysator.
Groet, Rik ;)
25 juli 2011 om 19:36 #17839823U9, K6, enz. verhaal is allang niet meer van toepassing.
Er wordt tegenwoordig naar bouwjaar gekeken.Mijn corsa c20xe is APK goed gekeurd zonder kat. of lambda (bj ’91).
Ik mocht max. 3.5% CO hebben (0.25% gemeten :thumbup )Van HET boekje:
De uitlaatgassen van personenauto’s, bedrijfsauto’s en bussen met een verbrandingsmotor met
elektrische ontsteking mogen bij stationair toerental en op bedrijfstemperatuur zijnde motor, niet meer
koolmonoxide bevatten dan:
a. 4.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1973, maar
voor 1 oktober 1986;
b. 3.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 september 1986, maar
voor 1 juli 2002;
c. 0.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1985 maar
voor 1 juli 2002 en het voertuig is uitgerust met een brandstofdoseringssysteem, dat de
mengverhouding van lucht en brandstof voortdurend aanpast aan het zuurstofgehalte van de
uitlaatgassen;
d. 0.3 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 2002;
e. 1.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1973 maar
voor 1 juli 2002 en het voertuig volgens een aantekening in het kentekenregister voor dat voertuig,
wordt gevoed door een al dan niet tot vloeistof verdicht gas;
f. 0.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 2002 en blijkens een
aantekening in het kentekenregister voor dat voertuig, wordt gevoed door een al dan niet tot vloeistof
verdicht gas.
Bij het vaststellen van het koolmonoxidegehalte mag het tweede cijfer achter de komma buiten
beschouwing worden gelaten.
2. Het eerste lid is niet van toepassing op hybride aangedreven voertuigen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.