Demonteren Deuren+ stuur

Forumindex Forums Modellen Kadett Demonteren Deuren+ stuur

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225679
    OcmerruleZ
      Lid sinds:
      30 September 2007

      Het betreft een kadett c 1 die ik aan het opknappen ben, maar nu krijg ik voor geen mogelijkheid de deuren en evenmin het stuur er niet uit!

      Heb de deurscharnieren al meerdere malen in gespoten met wd40 en een paar beste tikken op het buisje gegeven maar er komt geen beweging in! Evenals het stuur waar geen beweging in lijkt te komen?!?:swear

      Hoop dat jullie nog handige tips voor me hebben?!!!!:thumbup

      #17726192
      Christian-tsx
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 May 2008

        voor de scharnierpennen is speciaal gereedschap nodig. duur spul, ik heb het de vorige keer geleend van een kennis.

        het stuur is ook speciaal gereedschap voor, maar ik doe het altijd zonder dat gereedschap.

        moer eraf en gewoon beetje wrikken en slaan met de vuist. soms is ie met 10 seconden los, en soms 10 minuten:P

        #17726193
        OcmerruleZ
          Lid sinds:
          30 September 2007

          Waar is dat gereedschap te halen dan?

          Stuur is de moer van los en meerdere malen op geslagen, maar lijkt of er geen beweging in is te krijgen

          #17726194
          FJay
            Lid sinds:
            25 May 2010

            Ik heb zelf een poelietrekker gebruikt.. ding was erg hardnekkig. We hebben er zeker 10 minuten met 2 man op volle kracht aan lopen sjorren, maar het grote probleem was dat de remmen nog niet aangesloten waren dus de auto ging er steeds vandoor :P
            poelietrekker vereiste ook nog wat oplettendheid want die vond het leuk om eraf te schieten..

            #17726195
            EVD
              Lid sinds:
              24 September 2009

              inderdaad, stuur met poelitrekker eraf halen
              Niet op gaan slaan, want dan loop je het risico dat je straks je stuurinrichting vernield!:vertag

              #17726196
              coot
                Lid sinds:
                26 December 2009

                als je het stuur met een poelietrekker eraf haalt kan het stuur nog wel eens losschieten heb ik gehoord
                moer er dus even 1 slag op draaien, kan er niks gebeuren ;)

                #17726197
                FJay
                  Lid sinds:
                  25 May 2010

                  Als je echt alleen maar die poelietrekker gebruikt zal ie er niet af schieten, want als ie eenmaal los is is er geen kracht meer namelijk :)

                  #17726198
                  schuitje
                    Lid sinds:
                    28 April 2009

                    wat ik vaak met het stuur doe is de moer losdraaien (niet helemaal eraf) en dan je voeten op de bodem zetten en hard trekken en kloppen op de achterkant. schieten ze vaak wel los. maar als je dan de moer vergeet erop te laten zitten sla je jezelf met het stuur een gebroken neus. (deed een collega van me).

                    voor de deurpennen is speciaal gereedschap idd, maar als je eenmaal een stift of een pen hebt die je erdoor heen steekt en aan 1 kant kan blokkeren, kan je op de andere kant een griptang zetten en met de hamer op de griptangs slaan. dan nog is het een hele strijd. en als je die er toch uit hebt, wel weer nieuwe erin zetten bij het monteren! je wil ze niet nogmaals los moete halen.

                    groetjes

                    #17726199
                    OcmerruleZ
                      Lid sinds:
                      30 September 2007

                      Thanks allemaal voor de tips! Zal het even proberen met poelietrekker!!
                      Maar waar is evt dat speciale gereedschap te koop en onder welke naam?!

                      :D

                      #17726200
                      Aapje
                        Lid sinds:
                        1 January 2009

                        Probeer ook eerst even de tip van schuitje want zo krijg ik ook 10van de 10 keren m’n sturen los :)

                        #17726201
                        OcmerruleZ
                          Lid sinds:
                          30 September 2007

                          Zal dat indd eerst proberen! Thanks!!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.