Beste allemaal, sinds kort ben ik in het bezit van een Opel Rekord 4 deurs uit 1970 waar nog behoorlijk wat werk in zit. Gekocht zonder sleutels en vanmiddag heb ik het kofferbakslot gedemonteerd voor het slot nummer en gelijk een sleutel laten maken. Helaas werd ik teleurgesteld toen ik de sleutel in het contact slot deed. Hij ging er ongeveer een halve centimeter in en verder met geen mogelijkheid. Voordat ik iets sloop eerst maar eens vragen aan de deskundige hier op het forum hoe hier mee om te gaan. Ik vermoed dat het contactslot defect is of dat er een sleutel in is afgebroken. De sleutel die ik had laten maken werkt overigens goed op de deursloten. Na de zwarte kap te hebben gedemonteerd wat om de stuurkolom zit en contactslot valt me op dat een zwart blokje met een printplaatje en een aantal kabeltjes met twee schroefjes erin. Deze zat half los en ik krijg deze niet goed meer aansluitend om de kolom.
Vragen die ik nu heb wat is de beste manier om het slot te demonteren en heeft nog iemand een contactslot liggen voor dit type auto?
Ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt…