Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Demontage prutser
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2010 om 12:06 #17223749
Hmpfffff , ben nu al 4 uur bezig om de bouten uit de langsdrager te krijgen. zie foto:
Wat ik al geprobeerd heb is de bout met ratel 22 er uit te draaien,maar dan draaid het rubber mee en ik heb er ook al met een hamer er tegenaan gebeukt.
Met de poelietrekker was het ook al geen succes :cryEr zal wel een héél simpele oplossing voor zijn maar ik krijg het niet voor elkaar zonder de boel te slopen.
Iemand een idéé
21 juli 2010 om 12:22 #17702043is vaak een probleem, de bus wat in het rubber zit roest vast aan de bout.
ik heb bij de ascona de bout doorgeslepen tussen de draagarm en chassisbalk.
toen een andere draagarm (was toch al apk afgekeurd) en bout opgehaald.
misschien dat er betere oplossingen komen, misschien veel kruipolie gebruiken? ratel op lucht?
21 juli 2010 om 12:39 #17702044Inderdaad kruipolie, dat ik daar niet aan gedacht heb met m’m paardehoofd :swear
Ik zal ‘m eens flink inspuiten en tot morgen in laten trekken, als het dan nog niet los wil dan zet ik inderdaad de slijptol er maar in.
Bedankt :wors
BTW. helaas geen lucht hier
21 juli 2010 om 12:55 #17702045Buurman ook geen compressortje staan met luchtratel??? En die je dan ook zou mogen lenen:jerry
Succes
21 juli 2010 om 12:56 #17702046idd bus draait mee
kruipolie wil wel eens helpen maar heb ook vaak genoeg door geslepen
1 mm schijfje tussen door beschadig je het minstenste21 juli 2010 om 12:58 #17702047en bij montage van nieuwe bout: met kopervet insmeren!!!!! scheelt je de volgende keer veel werk;)
21 juli 2010 om 12:58 #17702048wat dat betreft is kopervet wereldspul!
22 juli 2010 om 01:52 #17702049ik heb er ook al een keer mee geklooit en kreeg hem niet eens rondgedraaid, was ermee gestopt na die poging.
maanden later weer begnnen en boutkop weg geslepen en wat schetst mijn verbazing het ding viel er bijna uit:swear
wrm het opeens los zat mag joost weten…met de zwaarste gereedschappen was er geen beweging in te krijgen!
22 juli 2010 om 06:13 #17702050Ook ik heb met dit probleem gevochten.
Moet eerlijkerwijs toegeven dat de auto gewonnen heeft :jerry
Zelfs doorslijpen wilde niet lukken :(22 juli 2010 om 12:31 #17702051ik heb de kop er af geslepen en met een moker en een stuk draad eind er doorgeslagen met rubber en al.
toen ff een nieuw rubber er in moest er tog al in omdat de boel gestraald moest worden.
en wd 40 is ook goed spul maar niet voor je rubbers.ik zeg maar zo de aanhouder wint :)
22 juli 2010 om 13:56 #17702052origineel gepost door Freestyler
Ook ik heb met dit probleem gevochten.Moet eerlijkerwijs toegeven dat de auto gewonnen heeft :jerry
Zelfs doorslijpen wilde niet lukken :(Haha , ik laat mij toch echt niet kisten door een vast zittende bout :P
Vanmorgen aan het prakkedenken geweest en dacht meteen aan een domme kracht, maar dan kom je er natuurlijk achter dat je zoiets net niet in huis hebt.
Dus dan maar zelf ééntje in elkaar bakken van een oude gamma krik een stuk buis.
Deze tussen de langsdragers geplaatst
en op spanning gebracht
Met als resultaat king:
22 juli 2010 om 14:31 #17702053nadenken is meestal de oplossing na veel uren klooien meppen handjes pijn en dan gaat het licht aan:wub:wub:wubmaar toch knap stukkie werk:thumbup
vgr tonsr22 juli 2010 om 14:31 #17702054Kijk, dat is goed nieuws :afro
Domme kracht had ik wel ter beschikking. Maar ipv dat de bout los kwam, tilde ik de complete carr op.
Bout zat dus niet alleen vast in de bus, maar ook in de balk. Gefuseerd tot 1 geheel :fy1
23 juli 2010 om 09:29 #17702055kijk, de aanhouder wint:thumbup(of zoals we het in het fries zeggen; ‘dood ‘materiaal wint nooit;))
23 juli 2010 om 11:45 #17702056origineel gepost door Christian-tsx
en bij montage van nieuwe bout: met kopervet insmeren!!!!! scheelt je de volgende keer veel werk;)Als ze dat af fabriek al doen scheelt een hoop gedoe achteraf.
23 juli 2010 om 20:58 #17702057Vandaag hetzelfde probleem gehad maar dan bij de bouten van de achteras ophanging
Een luchtsleutel heeft het uiteindelijk los gekregen :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.