Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › demontage deuren monza
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2011 om 10:15 #17230806
Zijn nu bezig om interieur van de monza op te knappen, en de bestuurdersdeur valt niet helemaal lekker dicht. De deur zelf is aan de onderkant ook aardig krokant. Nu wil ik heb gaan oplappen, alleen hoe haal ik hem er uit? Alle punten van de scharnieren zijn aan de auto/deur gepuntlast. Is die pennen er uit tikken de enige oplossing?
10 januari 2011 om 10:24 #17793984AnoniemLid sinds:
1 January 1970ja.
Er is hier speciaal gereedschap voor wat volgens mij enkele tientjes kost en wel prettig werkt.
10 januari 2011 om 10:34 #17793985Ik heb nog een roestvrije deur (in jouw kleur) in mijn schuur liggen.
(Bijrijderskant)
Als je dat had geweten had je toendertijd even door kunnen rijden naar Rotterdam
toen je jouw wagen in Zwijndrecht op was wezen halen10 januari 2011 om 12:26 #17793986Kopje van de deur vanger afslijpen met een dremel,dan de pennen met die trekker loshalen en mits je electronica in de deuren hebt gewoon ff loshalen,als de draden slecht zijn kun je ze ook doorknippen en laterna vervangen door nieuwe flexible kabels.
10 januari 2011 om 12:33 #17793987idd deur pen trekker werkt ideaal mischien emand in de buurt die z on slag ijzer heeft de pennetjes zijn maar 2 euro ofzo
evt van te voren effe met kruip olie in spuiten
van morgen nog 2 deuren uit gehaald 10 min werk idd
11 januari 2011 om 09:36 #17793988klopt die pennen (op25) kosten 2.15
maar die slagbeugel is dacht ik 40 euro
maar werkt super hoor
net wat eddie zegt even van de voren goed in spuitenmaar mooi te zien dat mijn ouwe monza opgeknapt word
de bestuurders deur was al slecht toen ik hem had11 januari 2011 om 12:50 #17793989ja ik had hem ook al herkend
kan niet missen he met die 2 kleuren
21 januari 2011 om 02:37 #17793990[rquote=1837999&tid=140190&author=charlois187]Ik heb nog een roestvrije deur (in jouw kleur) in mijn schuur liggen.
(Bijrijderskant)
Als je dat had geweten had je toendertijd even door kunnen rijden naar Rotterdam
toen je jouw wagen in Zwijndrecht op was wezen halen[/rquote]Inderdaad jammer! Ik ben trouwens de partner in crime en probeer zo veel mogelijk de technische zaken aan te pakken voor zover mijn inzicht dat toelaat natuurlijk :) Maar het gaat hier trouwens om de bestuurderskant deur. De bijrijders deur is tot mijn verbazing keihard. Bestuurderskant is helemaal gaar aan de onderkant, en hangt door. Op zich zie je er aan de buitenkant niet zoveel van, maar netjes is anders. Er zijn inmiddels nieuwe pennen en gereedschap in de bestelling om de bestaande deur er goed in te hangen. Als iemand nog een redelijk harde metallic blauwe bestuurders deur heeft liggen dan mag ie een gil geven :)
21 januari 2011 om 02:40 #17793991[rquote=1839094&tid=140190&author=mantadevil]klopt die pennen (op25) kosten 2.15
maar die slagbeugel is dacht ik 40 euro
maar werkt super hoor
net wat eddie zegt even van de voren goed in spuitenmaar mooi te zien dat mijn ouwe monza opgeknapt word
de bestuurders deur was al slecht toen ik hem had[/rquote]Monza gaat er steeds beter uit zien. bij de bestuurders deur ontbreekt de onderste pen, daarom hangt hij door denk ik. Maar op de bovenste zit ook speling dus die ook maar meteen vervangen. Bestaande 2.5 blok moet nog even mee, dus voor de pit de benzine pomp ook maar weer eens aansluiten (deze is ontkoppeld). Heb jij enig idee wat daar de reden van is? Aangezien het je oude trouwe beest is geweest weet je er misschien wel wat meer van ;)
24 januari 2011 om 08:16 #17793992nee dat is later gedaan denk ik
toen ik hem had liep hij op zowel lpg als benzine
maar na mij heb ik hem medere keren te koop zien staan
dus wat er mee gedaan is geen idee -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.