demontage deuren monza

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    bananenbennie
    Deelnemer

Zijn nu bezig om interieur van de monza op te knappen, en de bestuurdersdeur valt niet helemaal lekker dicht. De deur zelf is aan de onderkant ook aardig krokant. Nu wil ik heb gaan oplappen, alleen hoe haal ik hem er uit? Alle punten van de scharnieren zijn aan de auto/deur gepuntlast. Is die pennen er uit tikken de enige oplossing?

Anoniem

ja.

Er is hier speciaal gereedschap voor wat volgens mij enkele tientjes kost en wel prettig werkt.

charlois187
        Deelnemer

Ik heb nog een roestvrije deur (in jouw kleur) in mijn schuur liggen.
          (Bijrijderskant)
          Als je dat had geweten had je toendertijd even door kunnen rijden naar Rotterdam
          toen je jouw wagen in Zwijndrecht op was wezen halen

GSE
          Deelnemer

Kopje van de deur vanger afslijpen met een dremel,dan de pennen met die trekker loshalen en mits je electronica in de deuren hebt gewoon ff loshalen,als de draden slecht zijn kun je ze ook doorknippen en laterna vervangen door nieuwe flexible kabels.

eddepet007

idd deur pen trekker werkt ideaal mischien emand in de buurt die z on slag ijzer heeft de pennetjes zijn maar 2 euro ofzo

evt van te voren effe met kruip olie in spuiten

van morgen nog 2 deuren uit gehaald 10 min werk idd

mantadevil
              Deelnemer

klopt die pennen (op25) kosten 2.15
                maar die slagbeugel is dacht ik 40 euro
                maar werkt super hoor
                net wat eddie zegt even van de voren goed in spuiten

maar mooi te zien dat mijn ouwe monza opgeknapt word
                de bestuurders deur was al slecht toen ik hem had

eddepet007

ja ik had hem ook al herkend

kan niet missen he met die 2 kleuren

peter777
                  Deelnemer

[rquote=1837999&tid=140190&author=charlois187]Ik heb nog een roestvrije deur (in jouw kleur) in mijn schuur liggen.
                    (Bijrijderskant)
                    Als je dat had geweten had je toendertijd even door kunnen rijden naar Rotterdam
                    toen je jouw wagen in Zwijndrecht op was wezen halen[/rquote]

Inderdaad jammer! Ik ben trouwens de partner in crime en probeer zo veel mogelijk de technische zaken aan te pakken voor zover mijn inzicht dat toelaat natuurlijk :) Maar het gaat hier trouwens om de bestuurderskant deur. De bijrijders deur is tot mijn verbazing keihard. Bestuurderskant is helemaal gaar aan de onderkant, en hangt door. Op zich zie je er aan de buitenkant niet zoveel van, maar netjes is anders. Er zijn inmiddels nieuwe pennen en gereedschap in de bestelling om de bestaande deur er goed in te hangen. Als iemand nog een redelijk harde metallic blauwe bestuurders deur heeft liggen dan mag ie een gil geven :)

peter777
                    Deelnemer

[rquote=1839094&tid=140190&author=mantadevil]klopt die pennen (op25) kosten 2.15
                      maar die slagbeugel is dacht ik 40 euro
                      maar werkt super hoor
                      net wat eddie zegt even van de voren goed in spuiten

maar mooi te zien dat mijn ouwe monza opgeknapt word
                      de bestuurders deur was al slecht toen ik hem had[/rquote]

Monza gaat er steeds beter uit zien. bij de bestuurders deur ontbreekt de onderste pen, daarom hangt hij door denk ik. Maar op de bovenste zit ook speling dus die ook maar meteen vervangen. Bestaande 2.5 blok moet nog even mee, dus voor de pit de benzine pomp ook maar weer eens aansluiten (deze is ontkoppeld). Heb jij enig idee wat daar de reden van is? Aangezien het je oude trouwe beest is geweest weet je er misschien wel wat meer van ;)

mantadevil
                      Deelnemer

nee dat is later gedaan denk ik
                        toen ik hem had liep hij op zowel lpg als benzine
                        maar na mij heb ik hem medere keren te koop zien staan
                        dus wat er mee gedaan is geen idee

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.