Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › defecte waterpomp na 35.000 kilometer!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2012 om 18:26 #17245243
bij de meriva van mijn schoonzusje bleek een piepje in de motor een defecte waterpomp te zijn. Reparatie van 450 euro. Is dat normaal voor een nieuwe Meriva van 2,5 jaar en 35.000 kilometer. De dealer neemt geen enkele verantwoordelijkheid en verwijst naar Opel. Ik vind het geen stijl.
13 januari 2012 om 20:27 #17973803haha ook welkom :puke
13 januari 2012 om 21:12 #17973804Is niet normaal, maar 2,5 jaar en 35000km is een garantie geval, tenmisnte als ie bij opel is inderhouden.
Dit kan je voorleggen aan OPEL nederland..
Willem
13 januari 2012 om 21:38 #17973805Zeker zon k.t waterpomp met kunststof schoppenwiel.
Als ik er nu een bestel vraag ik altijd of die van kunststof zijn , dan hoef ik ze niet.
En zoveel ik weet worden ze nu ook al vanuit fabrik zo geleveerd.
Vroeger gingen de lagers kapott en de pompen begonnen te leken, nu vallen de kunststofwielen uit elkaar en als je geluk hebt blijft en stuk ervan ergens in je waterkanal steken.
Wie bedenkt zoits ?
Gr. Peter13 januari 2012 om 21:50 #17973806@dqp-sammy wrote:
Zeker zon k.t waterpomp met kunststof schoppenwiel.
Als ik er nu een bestel vraag ik altijd of die van kunststof zijn , dan hoef ik ze niet.
En zoveel ik weet worden ze nu ook al vanuit fabrik zo geleveerd.
Vroeger gingen de lagers kapott en de pompen begonnen te leken, nu vallen de kunststofwielen uit elkaar en als je geluk hebt blijft en stuk ervan ergens in je waterkanal steken.
Wie bedenkt zoits ?
Gr. PeterBMW kende dit fenomeen al in 1991… met de nieuwe Generatie 6cilinders (24kleppers), daar spetterde de pompen ook van uit elkaar
Willem
14 januari 2012 om 19:08 #17973807Ik heb geen idee of het kunststof is of niet. M’n schoonzusje heeft de auto bij de dealer gekocht en houdt het onderhoudsboekje exact aan bij de merkdealer. Hoor die opeldealer er niet voor te zorgen dat dit onder garantie wordt geregeld?
gr,
Guus14 januari 2012 om 19:40 #17973808ja, eigenlijk wel, maar er zitten VEEL dealers tussen die van het woord Service gehoord hebben…
Willem
14 januari 2012 om 19:49 #17973809In jouw geval, gewoon naar Opel Klantendienst Nederland te bellen (0800-1410) en je verhaal uit de doeken doen.
Zij halen dan verhaal bij de dealer, en zorgen er normaal wel voor dat de dealer zijn verantwoordelijkheid opneemt..
Is bij mij toch zo geweest ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.