Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › defecte stuurapparaat/ecu
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2015 om 20:57 #17272803
Heeft iemand enig idee of je ergens de ecu kunt laten repareren dan wel ergens een werkende juiste 2e hands type kunt aankomen?
wat zijn de evt. kosten voor reparatie?heb een maand geleden schade gehad aan de voorzijde, en na reparatie/vervanging van alle onderdelen, kreeg ik meteen na ophalen auto medling van controle lampjes die gingen branden en bleven branden, 1 daarvan was het icoontje van de auto met sleutel er in, daarna icoontje van motor.
Auto weer terug gebracht en laten uitlezen, en hebben ze na 4 terug breng acties geconstateerd dat het niks mechanisch is, maar dat de regelunit/ecu welke bovenop het motorblok is gemonteerd en waar 2 grote stekkers op zitten defect is.17 juli 2015 om 20:59 #18290913Na schade vaak kabelbreuk….
Maar de ecu’s gaan veel kapot uit zichzelf.
Garage kan de ecu opsturen naar Actronics…..17 juli 2015 om 21:07 #18290914ZE hebben alles doorgemeten, nergens geen kabelbreuk geconstateerd.
Reden van uitlezen was airco welke niet werkte, foutcode gaf defect druksensor aan, deze werd vervangen, maar airco werkt nog steeds niet, daarna weer andere foutcodes, welke terug blijven komen, expert zegt dat repareren voor zover mogelijk is van ecu probleem zou moeten verhelpen.
Maar wat kost zoiets??17 juli 2015 om 21:23 #18290915ACtronic of ik heb een aantal ecu, maar ik heb geen idee wat de motor je hebt.
LE: je hebt z18xe met easytronic. Ik heb een ecu, simtec 71.
17 juli 2015 om 22:04 #18290916ik dacht z16xep
18 juli 2015 om 06:55 #18290917Dan is Delco MT35E 2.1. Je kunt dit controleren op de ecu label? Ik zag dit ecu op Marktplaats, maar geen idee hoeveel het kost.
19 juli 2015 om 07:05 #18290918Misschien een domme vraag, maar vind ik het ecu label?
19 juli 2015 om 07:27 #1829091919 juli 2015 om 07:32 #18290920Je kan ook je kenteken eens invullen op Autoweek, daar staat dan ook je motor type op vermeld.
Welke model auto is het precies en uit welk jaar ?7 augustus 2015 om 18:34 #18290922gisteren na lang wikken en wegen naar Zandvoort gereden naar hm electronics, de beste man is er 2,5 uur mee bezig geweest om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat er toch ergens een kabelbreuk zit, helaas voor mij is het dus nog steeds niet gerepareerd, wel heeft hm-electronics een omschrijving van de oorzaak van het defect zoals ze beloofden naar mij toegestuurd, met hun rapportage kan ik de verzekerings expert misschien op andere gedachten brengen.
Volgens electronics heeft kabelbreuk ervoor gezorgd dat er kortsluiting is ontstaan welke een defecte ecu heeft veroorzaakt.
Vreemd vind ik het dan wel dat ik gewoon kan blijven autorijden, er branden alleen enkele lampjes zoals de auto met sleutel en het motorblok.
Zijn hier anders mensen die de auto kunnen nakijken op evt. kabelbreuk zonder dat het me een fortuin gaat kosten?
7 augustus 2015 om 18:38 #18290923De ”meneer” boven jou post ZakhooiTM even een PM sturen, hij is wel goed met ECU’s en draadjes.
14 augustus 2015 om 14:13 #18290924Is er iemand die ervaren genoeg is om de bekabeling na te lopen, liefst in de omgeving van Veghel en welke het voor een notk bedrag wil doen?
Hoe plaats je hier ook alweer een foto of meerdere?14 augustus 2015 om 14:25 #18290925Wat te zoeken? Er is niet eens een foutcode hier geschreven. Wat te meten?
Op het moment dat je een aantal onbeantwoorde vragen boven. Je moet beantwoorden die, voordat je meer.
14 augustus 2015 om 15:06 #18290921@liviu2004 wrote:
Wat te zoeken? Er is niet eens een foutcode hier geschreven. Wat te meten?
Op het moment dat je een aantal onbeantwoorde vragen boven. Je moet beantwoorden die, voordat je meer.
ik hou niet van mensen die hun zin nooit af
iets meer duidelijkheid van de zinnen graag want hier kan ik niet veel van maken….
14 augustus 2015 om 15:14 #18290926@bart-gsi wrote:
@liviu2004 wrote:
Wat te zoeken? Er is niet eens een foutcode hier geschreven. Wat te meten?
Op het moment dat je een aantal onbeantwoorde vragen boven. Je moet beantwoorden die, voordat je meer.
ik hou niet van mensen die hun zin nooit af
iets meer duidelijkheid van de zinnen graag want hier kan ik niet veel van maken….
gevalletje google translate vertaal maar eens van nederlands naar engels.
dan is het opeens redelijk engels.van engels naar nederlands maak goole een zootje van de gramatica
14 augustus 2015 om 15:30 #18290927Daarom.. Als hij over een betere engelse taal beschikt kan hij beter engels typen.. En als de topic starter geen engels kan kunnen wij het vertalen
14 augustus 2015 om 15:58 #18290928Probeert er iemand te integreren, is het weer niet goed. Je begrijpt toch wat er staat :thumb
14 augustus 2015 om 16:00 #18290929@SimpleFace wrote:
Probeert er iemand te integreren, is het weer niet goed. Je begrijpt toch wat er staat :thumb
Kennelijk niet.. Anders zet ik niet die reactie.. Het is niet kut bedoeld maar ik kan er niks van maken wat er staat…
14 augustus 2015 om 16:56 #18290930Sorry. “What to measure? Information given so far is vague, there is not a fault code described here. There are questions given and not answered. Questions must be answered first.”
Otherwise, how can someone behind a laptop help him?
18 augustus 2015 om 07:04 #18290931Tijdens de diagnose van uw auto met uw huidige originele ECU hebben wij de onderstaande fouten aangetroffen:
KW2000 Communication Window> 2007|Meriva|Engine|Z 16 XEP
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.
VIN: W0L0XCE7574207894
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Not programmed
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 011D229950
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 12249823 JY
systemSupplierECUSoftwareNumber: FFFR
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0005
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D06001
systemNameOrEngineType: Z16XEPIdentifier: 1D02
CalibrationDate: POP3308
Total number of fault codes: 4
P0530 – A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Low Input
(02) – Present
P1115 – Radiator Outlet Coolant Temperature Sensor Circuit Open or Low Voltage
(01) – Not present
P0135 – O2 Sensor 1 Heater Circuit
(00) – Presen
P0130 – O2 Sensor 1 Circuit Voltage High
(01) – PresentNa de programmering van de tweede ECU is gebleken dat er één foutcode blijft terugkomen bij het starten van de auto:
P0530 – A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Low Input
(02) – PresentSorry voor de onvolledigheid eerder, maar zat weer moeilijk te denken terwijl de oplossing zo simpel was.
Kunnen jullie hier iets mee?18 augustus 2015 om 09:42 #18290932Dat is van de airco, heb je geen airco even uitprogrameren in de ecu anders sensor vervangen of systeem vullen.
18 augustus 2015 om 21:29 #18290933sensor is al geruime tijd geleden vervangen, ook is het airco systeem al verschillende malen gevuld.
Mechanisch is alles in orde, het is dus de bedrading en ecu, en volgens hm-electronics moet eerst de kabelbreuk/kortsluiting worden opgespoord alvorens definitief de ecu te vervangen omdat anders ook de andere ecu defect kan raken.19 augustus 2015 om 16:38 #18290934@marc1766 wrote:
sensor is al geruime tijd geleden vervangen, ook is het airco systeem al verschillende malen gevuld.
Mechanisch is alles in orde, het is dus de bedrading en ecu, en volgens hm-electronics moet eerst de kabelbreuk/kortsluiting worden opgespoord alvorens definitief de ecu te vervangen omdat anders ook de andere ecu defect kan raken.Vriend van mij sebas heeft dit ook gehad en bij hem bleek het louter de ecu te zijn.
Airco pomp ,sensor etc etc allemaal vervangen maar prpbleem bleef
Gaat je airco wel aan?
Bij hem nl niet ecu vervangen probleem opgelost.
Alle errors weg en airco werkte weer.19 augustus 2015 om 17:52 #18290935Ecu is vervangen geweest, maar 1 foutmelding bleef terug komen, vandaar dat die beste man zei dat er wellicht toch ergens een fout in de bekabeling zat, en om die reden ook niet de vervangende ecu wilde plaatsen met het risico dat door kortsluiting deze ook defect zou raken
Airco gaat niet aan, zo heb ik sinds dit probleem nog meer rare dingen meegemaakt, zoals wanneer de jeager stekker van de aanhanger erin zit, ik constant een pieptoon onder het rijden heb, en dit voorheen nooit had.
1 keer heb ik zelfs gezien dat de achteruitrijlichten bleven branden zelfs toen de sleutel uit het contact werd gehaald, pas toen ik de stekker van de aanhanger eruit haalde doofde de lichten.20 augustus 2015 om 06:16 #18290936Ik denk dat je best man verkocht u een gebroken ecu.
de computers kan fouten in de sensors te weerstaan, geen probleem.
wordt de ecu geopend en gerepareerd door uw beste man?
kan je best man meeten 3 draden op de auto?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.