Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Defecte centrale deurvergrendeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2010 om 08:09 #17216177
Beste Opel-Forum-Lezers/Schrijvers,
ik heb een Opel Corsa 1.4b Si.
Hij heeft niet veel luxe, maar een ervan is wel de centrale deurvergrendeling, deze is nu alleen defect.Dit is gebeurt nadat mijn accu leeg was. Liep naar mijn auto toe, wilde mijn deur open doen en merkte toen al dat mijn accu bijna leeg was, want er ging maar 1 deur open. Met startkabels de auto weer gestart en hij rijd weer als een zonnetje.
Enige is dat mijn centrale deurvergrendeling nu helemaal niet meer werkt. Hierdoor is het niet mogelijk om mijn passagiers-deur open te doen, deze blijft gewoon op slot staan. De bestuurders-deur kun je wel gewoon open maken, evenals de achterklep.
Ik heb de zekeringen nagekeken en dit zag er goed uit.
Iemand hier eerder problemen mee gehad? Zou het helpen om mijn auto even spanningsloos te maken en hierna weer aan te sluiten?
alvast bedankt,
Timo
14 januari 2010 om 10:41 #17589538als je nu je bestuurders deur opent gaat de kofferbak ook meteen open of enkel de deur???
wat weleens wilt helpen is de deuren allemaal openmaken gewoon pen omhoog trekken en dan via de bestuurderskant de deur sluiten misschien dat hij het dan weer pakt14 januari 2010 om 10:42 #17589539kan het probleem oplossen, misschien dat de kiekert in een beveiligingsmode staat (wordt opgelost door de spanning er even af te halen ;) )
14 januari 2010 om 10:43 #17589540ik heb ook centrale deurvergrendeling op mijn corsa, (als ik 1 deur met sleutel op slot doe/open doen gaan beide open/dicht)…
en ik heb beide deuren even open gemaakt, en gekeken of alles goed zat.. daarna werkte het weer :O14 januari 2010 om 10:46 #17589541origineel gepost door gsifreakje
als je nu je bestuurders deur opent gaat de kofferbak ook meteen open of enkel de deur???
wat weleens wilt helpen is de deuren allemaal openmaken gewoon pen omhoog trekken en dan via de bestuurderskant de deur sluiten misschien dat hij het dan weer paktAls ik de bestuurders kant open maak, hoor je niks van centrale deurvergrendeling. De passagierskant en kofferbak blijven op slot.
De passagierskant gaat op geen mogelijkheid open, als ik de pin omhoog trek schiet hij weer naar beneden.
De achterbak kan ik gewoon met de sleutel van het slot halen14 januari 2010 om 10:47 #17589542Zal de spanning even van mijn auto afhalen, laat het weten of dit gewerkt heeft.
14 januari 2010 om 13:22 #17589543Dan staat de bijrijders kant inderdaad in een beveiligings modus. Dit is op te lossen, door op de goede 2 pennen van de vergrendelingsmotor even handmatig 12volt te zetten.
Het lijkt er inderdaad op dat de kiekert module stuk is. Ik heb die van mij ooit eens gerepareerd, dit bleek een contact breuk te zijn, misschien is dit bij jou ook het geval.
14 januari 2010 om 13:53 #17589544Of wellicht een draadbreuk naar de vergrendeling in de deur?
Had dit ook, maakte een rare sluiting waardoor hij ook op slot bleef.. Dat was toen volgens mij een draad die opengeschuurd was en tegen de massa zat.. maar is alweer lang geleden :P14 januari 2010 om 18:31 #17589545Morgen probeer ik het spanningsloos maken van me auto. Als dit het niet is, waar kan ik de Kiekert module vinden? Misschien een foto met indicatie? En het belangrijkste, wat doet deze module precies?
Dankje!
14 januari 2010 om 18:58 #17589546rechts voor aan achter het voetschot
Is een zwart kastje met kiekert erop ;)14 januari 2010 om 20:50 #17589547Linker deur op Safelock draaien, (sleutel horizontaal en eruit trekken) kofferbak op slot.
accu los (uurtje wachten) en de boel weer aansluiten en openen.
dit heb ik met mijn astra gehad, heeft hetzelfde systeem…
Willem
15 januari 2010 om 01:39 #17589548Hm.. ik heb het probleem dat ik met mijn sleutel de passagiersdeur niet open kan draaien, alleen op slot. Met vlagen werkt het wel, maar dat is maar zelden. Dat kan dus met de kiekert te maken hebben?
18 januari 2010 om 08:09 #17589549Ik heb dus mijn Corsa een uur spanningsloos gehouden, hierna weer aangesloten, maar geen resultaat.
Ook even opzoek geweest naar de ‘Kieker’-module. Ik zou hem moeten vinden ‘rechts voor aan achter het voetschot’, hier zit hij ergens vast geschroeft, zou ik hem direct moeten zien?
Aangezien het spanningsloos maken niet geholpen heeft, is het dan uitsluitend de kieker-module vervangen / repareren? Of kan er toch meer aan de hand zijn?
IIG bedankt!
Timo
18 januari 2010 om 10:44 #17589550is het geen zekering?? had ik wel met mijn tigra…weet niet of dit hetzelfde systeem is…maar toen was dr een zekering geknapt…nieuwe zekering erin…en alles werkte weer….
18 januari 2010 om 11:13 #17589551origineel gepost door Brinx
is het geen zekering?? had ik wel met mijn tigra…weet niet of dit hetzelfde systeem is…maar toen was dr een zekering geknapt…nieuwe zekering erin…en alles werkte weer….Zekeringen had ik al gecheckt, zag dat de zekering nog goed was, maar heb hem toch vervangen, geen resultaat.
Danku
18 januari 2010 om 12:12 #17589552hmmm….dan weet ik ut ook niet ;) succes met de zoektocht:P
18 januari 2010 om 13:05 #17589553Dankje,
ik ga vandaag of morgen mijn ‘Kiekert’-module opzoeken en deze een aantal keer los / vast kopellen. Als dit geen positief resultaat geeft bestel ik er 1 van de sloop om te zien of dat het verhelpt.
Als dit allemaal niet werkt, maak ik de Opel Garage hier in Maassluis even blij met een bezoekje :)
Timo
15 februari 2010 om 15:10 #17589554Ik ben weer wat verder na het langs gaan bij de garage.
Ze hebben mijn kiekertmodule tijdelijk vervangen wat niks oploste, ook hebben ze de bestuurdersdeur open gehad en gekeken naar het motortje, hier was ook alles goed mee.Verder hebben ze alles doorgemeten. Er staat nog spanning op het motortje in de passagiersdeur, dus wat zij denken is dat mijn motortje kapot is.
Volgende stap is zelf mijn passagiersdeur open te maken om bij het motortje te komen en dan zien hoever ik kom.
Als ik weer vast loop laat ik het weten of ga ik langs de garage.
15 februari 2010 om 23:41 #17589555heb je trouwens een afstands bediening erbij?
want dan is het waarschijnlijk aftermarket,en moet een 2de module zijn.die weer met de kiekert verbonden is.
als dit het geval is,moet je daar eens naar kijken,daar kan ook het probleem zitten.je kiekert zit trouwens achter een schuimrubberen flap,op de in de vorige post beschreven plek.
4 maart 2010 om 15:40 #17589556Het is me gelukt om zonder de deur open te maken het hele paneel eraf te halen.
Hierna ben ik naar de garage geweest en hun hebben het defecte motortje verwijdert.Ben me centrale deurvergrendeling kwijt, maar de deur kan weer open ^^
Vind wel goed zo, geef er zo min mogelijk geld aan uit :)Rekening van garage:
100euro: 1uur onderzoek van eerste bezoek en 1uur klote om de deur weer open te krijgenZal zeker duurder zijn uitgevallen als ik zelf niet even dat paneel eraf had gehaald.
17 maart 2010 om 09:54 #17589557Ik heb een vergelijkbaar probleem, daarom post ik het maar in dit topic.
Ik heb sinds 2 weken een Corsa B uit 10-1996. Ik heb deze bij een dealer gekocht en in de advertentie stond dat er centrale deurvergrendeling op zit.
Dit is de advertentie:
Nu zit ik met het rare probleem dat ik niet weet of dat mijn auto centrale vergrendeling heeft. In de advertentie staat van wel, en ik heb het idee dat dit de eerste dag na mijn aankoop ook gewoon gewerkt heeft. Vanaf dat moment niet meer.
Ik hoop dat hier iemand mij verder kan helpen met het checken of mijn corsa ook wel echt centrale vergrendeling heeft.
17 maart 2010 om 15:31 #17589558wat versta jij onder centrale vergrendeling dan?
Gaat er dus om dat je bij het omdraaien van het slot in de bestuurdersdeur ook meteen de passagiersdeur en evt. de kofferklep van slot af haalt..
17 maart 2010 om 15:38 #17589559he jong een stomme vraag heb je gemeten?
19 maart 2010 om 13:09 #17589560origineel gepost door robertszone
wat versta jij onder centrale vergrendeling dan?Gaat er dus om dat je bij het omdraaien van het slot in de bestuurdersdeur ook meteen de passagiersdeur en evt. de kofferklep van slot af haalt..
Ja dit bedoel ik. Kofferbak heeft nooit gewerkt dacht ik, maar de passagiersdeur wel.
origineel gepost door royke2000
he jong een stomme vraag heb je gemeten?Wat moet ik doormeten dan?
25 mei 2010 om 22:35 #17589561eej eej ik heb een probleem.
bij mijn b corsa doet het rechter achter potier niet meer. en aan gezien die op safelock stond toen die waarschijnlijk kapot is gegaan kan ik hem dus niet meer openen wat kan ik daar het beste doen? en hoe handel ik dit het beste af?bvd mvg marinko
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.