Hallo heren (en dames),
Op dit moment zijn allebei mijn dimlichten defect. De zekering in het kastje links bij het stuur heb ik al nagekeken en die waren gewoon in orde. De lampjes zelf lijken ook gewoon te werken. Hieronder zal ik even het hele verhaal plaatsen.
Ik heb een Tigra Team model met Irmscher onderlip, die wilde ik demonteren om hem opnieuw te spuiten. Zodoende had ik de voorbumper en beide koplamp verwijderd van de auto. Onderlip bleek vastgekit dus voorlopig even niet spuiten. Nu dacht ik, nu mijn koplampen er toch uit liggen kan ik m’n peertjes net zo goed weer even vervangen voor mijn Xenon peren. Helaas leek het erop dat die niet meer werkten. Oude peertjes er weer in gedaan en koplamp gemonteerd, nog steeds geen dimlicht links. Rechter koplamp aan de linker kabels gegooid, alles in orde. Dus ik denk, het licht aan de koplamp, alleen het dimlicht deed het niet. Ik tik met de min van het dimlicht tegen de plus aan om te zien of ik wel een vonk heb. Vonk was gewoon aanwezig (had geen multimeter liggen), vervolgens de zekering vervangen. Maar nog steeds geen werkend dimlicht. Inmiddels kreeg ik bij de rechter koplamp ook geen licht meer. Vervolgens begon het te regen en heb ik het maar opgegeven. Bumper en lampen weer gemonteerd met originele verlichting erin maar nog steeds geen dimlicht. Ik heb de zekeringen van L dimlicht en R dimlicht nagelopen en die zijn nog in orde.
Ik ben een beetje ten einde raad op dit moment. De enige optie die ik nog heb is een nieuw setje peertjes halen in de hoop dat op de een of andere manier allebei mijn peren kapot gegaan zijn.
Heb ik misschien iets gemist, zie ik iets over het hoofd?
Alvast bedankt voor de hulp.
Cheers Tim.