Dealer Service

Forumindex Forums Modellen Astra Dealer Service

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Jerremy
    Deelnemer

[rquote=1887864&tid=144204&author=opel-mark]20 euro per 5 minuten, da’s een uurloon van 240 euro….[/rquote]

Zou je denken ? Ooit van overhead kosten gehoord ?
      Pand, exploitatie kosten, kosten personeel, sociale lasten, etc. Kan nog wel even doorgaan hoor.

Een gemiddelde monteur ziet denk netto E. 12,50 of iets meer misschien terug op bankrekening aan het eind van de mand, als betaling per uur voor zijn werkzaamheden. Dat is een krappe E. 1,05 per 5 minuten.

Daarbij zal een monteur in de garage die jouw helpt, zelf het tarief niet verzinnen en/of vaststellen wat er gerekend wordt.

Stel dat je zo op een dag allemaal ‘kleinigheidjes’ voor iedere klant, (vast of niet) kostenloos doet, paar minuutjes werk maar, dan moet er geld bij aan het eind van de dag.

Jerremy
      Deelnemer

[rquote=1888407&tid=144204&author=red-bull]hallo,

als voorbeeld kan ik geven dat ik ook inde bouw zit en voornamelijk in de kunststof kozijnen , en als ik een dag service heb en bij elk raampje of deur die ik afstel 20,- zou rekenen heb ik eind van de dag 1600,- verdient ………..das lekker binnen lopen …..

[/rquote]

Uitgaande dat je dan op die dag 80 stuks afstelling verricht dus. Maar als je dan 1600 verdient, dan heb je geen kosten verder. Lopend naar de klus op de bouw ? gereedschap van een ander gebruiken ? Geen (ziektekosten) verzekering en/of wettelijk sociaal verplichte premies afdragend ? geen belasting ?

red-bull

hallo,

blijft het nog belachelijk veel hoor 23 ,- voor 5 min werk .

mvrg Rob

O.Z racing

[rquote=1889480&tid=144204&author=red-bull]hallo,

blijft het nog belachelijk veel hoor 23 ,- voor 5 min werk .

mvrg Rob [/rquote]

vaak wordt er voor het uitlezen van 1 of meerdere foutcodes een vast bedrag gerekend,en daar kan je als dealer mee omgaan zoals je zelf denkt dat het beste is.bij een grote dealer zullen meerdere mensen achter de receptie staan en niet iedere klant zal direct worden herkend als “vaste”klant. bij een kleinere dealer zal dit minder vaak voorkomen.en bij mezelf op het werk hoeft de werkplaatschef niet voor 100% productief te zijn en kan zo voor vaste klanten onder de naam service een foutcode uitlezen of ff snel meerijden om te luisteren.dat werkt bij ons goed.en de klant hoeft niet 2 a 3x terug te komen voor een klacht.

Astraaa
            Deelnemer

[rquote=1887107&tid=144204&author=Opelcalibra.nl]Helaas heb ik recentelijk moeten constateren dat ook mijn Opeldealer niet langer meer bekend is met het concept van een goede service bieden aan je vaste klanten.

Al mijn Opels heb ik via deze dealer gekocht (Kadett, Calibra, Astra) en tot voor kort waren zaken als het laten uitlezen van een motorstoring service van de zaak. Maar helaas zijn ze nu zelfs daar voor gaan rekenen, nog geen 5 minuutjes werk en hoppa, een factuur op de mat. Want tja, de luxe showroomverbouwing moet toch ergens van betaald worden blijkbaar…

Erg jammer, maar de laatste keer dat ik bij deze dealer een auto gekocht heb of iets anders.

(Ik weet niet of ik de naam mag neerzetten, dus doe ik dat maar niet. Als het geen probleem is, dan plaats ik deze alsnog in het topic.)[/rquote]

Als je ze ook in onderhoud hebt, mag je wel wat service verwachten. Maar als je 1 keer per jaar komt voor een apktje en dan verwacht dat zoiets maar onder de service van een dealer moet vallen……
              Hier komen ze ook vaak langs. ff uitlezen. en dan naar beun de beunhaas….

Contracten met opel, een pand, gereedschappen kosten nou eenmaal erg veel geld. Als ik elke week naar de AH ga voor mijn boodschappen, wordt er ook niet gezegd van u bent hier al zovaak geweest laat het nu maar zitten. En die 20 euro zijn standaard prijzen. soms duurt het een half uur en bij jou 2 min…. het zij zo…..

derartz
              Deelnemer

volgens mij mogen wij nog blij zijn dat we opels rijden want als je een bmw rijdt en je gaat voor een apk en een beurt naar de bmw dealer dan krijg je zonder dat je van te voren gebeld wordt een rekening van 2500 voor geschoteld, had mijn schoonbroer laatst….

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.