Dealer Service

Forumindex Forums Modellen Astra Dealer Service

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233926
    Opelcalibra.nl
      Lid sinds:
      23 April 2006

      Helaas heb ik recentelijk moeten constateren dat ook mijn Opeldealer niet langer meer bekend is met het concept van een goede service bieden aan je vaste klanten.

      Al mijn Opels heb ik via deze dealer gekocht (Kadett, Calibra, Astra) en tot voor kort waren zaken als het laten uitlezen van een motorstoring service van de zaak. Maar helaas zijn ze nu zelfs daar voor gaan rekenen, nog geen 5 minuutjes werk en hoppa, een factuur op de mat. Want tja, de luxe showroomverbouwing moet toch ergens van betaald worden blijkbaar…

      Erg jammer, maar de laatste keer dat ik bij deze dealer een auto gekocht heb of iets anders.

      (Ik weet niet of ik de naam mag neerzetten, dus doe ik dat maar niet. Als het geen probleem is, dan plaats ik deze alsnog in het topic.)

      #17832323
      red-bull
        Lid sinds:
        30 June 2004

        hallo,

        hoeveel was die bekeuring?

        mvrg Rob

        #17832324
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          De laatste keer dat ik er een uit liet lezen in een garage was ik ook 10 euro kwijt, die snapon uitlees apparaten schijnen nogal duur te zijn.

          #17832325
          robert_corsa
            Lid sinds:
            16 May 2009

            gewoon neerzetten die naam.

            wil je goed en goedkoop je auto onderhouden, ga dan naar glas in hoogwoud(opel dealer)

            #17832326
            koenelsenaar
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2010

              Tja, vroegah als je hier bij de garage kwam vulde ze je olie wel is gratis bij, service. Kwam er een tijdje terug een keer en kreeg gelijk een factuurtje á 1 liter motorolie 13 euro. Daar komen we dus niet meer, heb die olie niet betaald.

              #17832327
              Opelcalibra.nl
                Lid sinds:
                23 April 2006

                Ik was ruim 20 euro kwijt voor het uitlezen van een storinkje. Nog geen 5 minuten werk. Dat die apparaten duur zijn snap ik, maar goede service is onbetaalbaar.

                #17832328
                Opelcalibra.nl
                  Lid sinds:
                  23 April 2006

                  [rquote=1887324&tid=144204&author=koenelsenaar]Tja, vroegah als je hier bij de garage kwam vulde ze je olie wel is gratis bij, service. Kwam er een tijdje terug een keer en kreeg gelijk een factuurtje á 1 liter motorolie 13 euro. Daar komen we dus niet meer, heb die olie niet betaald. [/rquote]

                  Dat had ik laatst ook met de Opel testdag. Alles was goed, moest alleen een beetje olie en koelvloeistof aangevuld worden, was ook meteen kassa!

                  #17832329
                  Driekus
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 October 2010

                    Ik snap de reacties hier wel een beetje, maar ik denk ook wel dat de tijden ook wel een beetje veranderd zijn, in economisch opzicht. En misschien worden bedrijven soms te groot, waarmee het contact en de service met de klanten vaak verminderd.

                    Ik werk zelf bij een Opel dealer en wij leveren geregeld service aan onze vaste klanten. Een keer een lampje, een beetje olie, koelvloeistof, zekeringetje, uitlezen enz….

                    Alleen als je geen vaste klant bent, dan moet er wel gelijk betaald worden… Vind ik ook wel logisch eigenlijk;)

                    #17832330
                    robert_corsa
                      Lid sinds:
                      16 May 2009

                      daar ben ik het mee eens met hierboven.

                      nou werk ik in de bouw, dus dat werkt wel iets anders dan bij een garage, in de bouw moet het voor de bodem prijs, maar de klant verwacht toch netjes afgewerkt werk, dat botst ook geregeld. wij bieden wel goeie service, maar eigenlijk kan dat niet toe.

                      ik begrijs de reacties, maar de rekeningen van de garage moet ook betaalt worden.

                      #17832331
                      Opelcalibra.nl
                        Lid sinds:
                        23 April 2006

                        Ik kan begrijpen als een iemand langs komt die geen vaste klant is, of met een ander merk dat er dan boter bij de vis moet komen. Dat zou ik ook helemaal niet vreed vinden als ik met mijn auto bij een ‘vreemde’ dealer aan kom rijden. Maar een bedrijf waar je zelf en ook je familie al jaren komen en je geld heen bonjouren, dan mag je daar toch wel wat voor terug verwachten. Maar blijkbaar toch niet.

                        #17832332
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Tja, en nu wil je naar een ander en betaal je alsnog geld voor dit soort dingen.

                          #17832333
                          Nick-GSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            [rquote=1887591&tid=144204&author=Driekus]Ik snap de reacties hier wel een beetje, maar ik denk ook wel dat de tijden ook wel een beetje veranderd zijn, in economisch opzicht. En misschien worden bedrijven soms te groot, waarmee het contact en de service met de klanten vaak verminderd.

                            Ik werk zelf bij een Opel dealer en wij leveren geregeld service aan onze vaste klanten. Een keer een lampje, een beetje olie, koelvloeistof, zekeringetje, uitlezen enz….

                            Alleen als je geen vaste klant bent, dan moet er wel gelijk betaald worden… Vind ik ook wel logisch eigenlijk;)[/rquote]

                            Ben het ook met je eens, wij doen ook wel service leveren aan onze vaste klanten ( werk ook bij een opel dealer )

                            #17832334
                            O.Z racing
                              Lid sinds:
                              27 February 2011

                              De tijden zijn i.d.d. veranderd…kom ik laatst bij de groenteboer (waar ik al jaren kom) krijg ik ineens mijn gratis appeltje niet meer…oorzaak: ja meneer we hebben huursverhoging van het pand gehad,en een duur personeelslid moeten aannemen want mijn man is ziek,en daarbovenop zijn de verkopen ook nog gedaald.

                              om maar iets te noemen..
                              ik werk zelf ook bij een dealer en daar wordt gecontroleerd of iedereen die 8 uur productief is ook i.d.d. wel 8 uur geklokt heeft.en nu wordt daar voor vaste klanten altijd wel soepel mee omgesprongen maar dat veranderd niks aan de situatie dat elke maand positief moet worden afgeloten (geen verlies dus)
                              je moest eens weten hoeveel klanten er langs komen die vragen kun je ff uitlezen,en er vervolgens zelf mee aan de slag gaan.daar sta je dan met je service.
                              en voor diegene die al jaren klant zijn en hiermee worden geconfronteerd,TREK JE MOND OPEN !!!!:swear:swear schudt ze ff wakker aan de andere kant van de balie,dat doe ik ook als ik bij een winkel naar binnen stap voor garantie e.d.

                              #17832335
                              wessaa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 July 2007

                                ik vind het niet meer dan terrecht dat je moet betalen ookal verwacht jij dat het valt onder een stukje “service”

                                je werkt tenslotte zelf ook niet voor niks :vertag

                                #17832336
                                opel-mark
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 March 2011

                                  20 euro per 5 minuten, da’s een uurloon van 240 euro….

                                  #17832337
                                  Dunc
                                    Lid sinds:
                                    13 January 2011

                                    Ik wil alleen maar zeggen:
                                    Natuurlijk moeten de kosten hand in hand gaan met de baten, maar…
                                    Indien je als klant generaties merken Opel hebt afgenomen en onderhouden bij deze dealer, verwacht ik op z’n mínst dat de dealer vóór uitvoering van werkzaamheden correct communiceert met deze Trouwe klant Dat het vanaf heden kosten met zich meebrengt. Dán kan een klant hier begrip voor opbrengen en zelf overwegen deze “service” alsnog uit te laten voeren. Nu komt het natuurlijk koud op je dak en voel je je opeens geen “vriend” meer van het huis..!

                                    #17832338
                                    xladage
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2008

                                      Ik zie wel punten voorbij komen waar ik me aan kan sluiten.
                                      Vooraf zeggen dat er (en zo ja wat) kosten zijn lijkt me een hele goede. Voorkomt dat verwachtingen niet kloppen.
                                      En ik snap ook dat anno 2011 er wel dingen anders zijn dan vroeger.
                                      Mindere markt, meer concurentie (en dus misschien ook minder marge) zorgen al voor financiele druk.
                                      En omdat steeds meer mensen inderdaad voor advies naar de dealer gaan en vervolgens zelf of bij de beun de reparatie doen, dan kom je op een gegeven moment wel in de knel ja.

                                      Service en coulance is iets wat je krijgt, een kadootje, en niet iets waar je aanspraak op kan maken, laat staan kan eisen.
                                      Dat is mijn mening. En natuurlijk zorgt dat voor vertrouwen, en dat je terugkomt, maar het kan nooit iets vanzelfsprekends zijn.
                                      En inderdaad staat vragen altijd vrij.

                                      #17832339
                                      red-bull
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        hallo,

                                        zo vind ik het niet zo gek dat steeds meer mensen de dealer over slaan en zelf gaan sleutelen of naar een niet merk gebonden garage gaan.

                                        misschien willen ze dat wel , minder mensen in de tent want dan word de vloer niet zo vies en kan de schoonmaker 1 keertje minder in de week komen:P

                                        zo kan je wel kosten besparen ……

                                        mvrg Rob

                                        #17832340
                                        robert_corsa
                                          Lid sinds:
                                          16 May 2009

                                          ik ga zeker niet naar de opel dealer. ik blijf bij een 1 mans bedrijfje die de onderdelen pas vervangt als het nodig is. en als hij denkt dat iik nog een jaartje kan rondtuffen, repareert hij het niet. zo schuift hij de kosten meer uit over het jaar. i.p.v. in 1 keer de volle mep te betalen aan onderhoud van je opel.

                                          #17832341
                                          mrmonkey
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            22 February 2006

                                            Werk zelf ook bij een Opel dealer en als bij ons een klant komt die al jaren komt word er vaak ff gauw gekeken en klant weer weg, maar als er dan bijv. olie oid moet worden bijgevuld moet er wel afgerekend worden…
                                            Toch niet meer dan logisch :angel

                                            #17832342
                                            robert_corsa
                                              Lid sinds:
                                              16 May 2009

                                              ik vind het logisch, mensen denken te rechtlijnig. kijk eens hoeveel serice je anders weggeeft in de week.

                                              10 liter olie, 2 uur aan storingen, 2 uur aan overige service puntjes.
                                              is toch 4 uur, keer 80 euro??(uurloon) 320 euro, 10 liter olie voor 25 euro, is toch globaal gezien even 350 euro in de week die je weg gooit aan service, is toch 1400 in de maand. en grofweg gezegt 14000 in het jaar.
                                              is toch flink geld. is even als voorbeeldje he. weet natuurlijk exact hoe of wat.

                                              #17832343
                                              red-bull
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                hallo,

                                                kunnen ze mooi betalen met die rijklaar maak kosten die ze overal rekenen:P

                                                mvrg Rob

                                                #17832344
                                                TheGeneral
                                                  Lid sinds:
                                                  21 February 2010

                                                  Dat je voor sommige dingen moet betalen is natuurlijk logisch. En als het een klein dingetje is zullen de meeste garages niet moeilijk doen we bij ons ook niet maar als er olie bijgeuld moet worden of er moet worden uitgelezen moet er gewoon betaald worden. Uitlezen is nooit ff 5 minuten en de olie en de koelvloeistof loopt niet uit de kraan dus ja. Komt nog eens bij dat bedrijven toch winst moeten maken. Het moet natuurlijk wel redelijk blijven

                                                  #17832345
                                                  red-bull
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    hallo,

                                                    oke , voor olie en koelvloeistof en dat soort dingen moet gewoon betaalt worden simpel.

                                                    je krijgt een product geleverd en voor geleverde goederen moet betaald worden.

                                                    maar uitlezen met een computertje moet service zijn , en zeker geen 2 tientjes kosten voor 5min werk das gewoon belachelijk.

                                                    als voorbeeld kan ik geven dat ik ook inde bouw zit en voornamelijk in de kunststof kozijnen , en als ik een dag service heb en bij elk raampje of deur die ik afstel 20,- zou rekenen heb ik eind van de dag 1600,- verdient ………..das lekker binnen lopen …..

                                                    o nee wij noemen dat service voor onze klanten:thumbup

                                                    mvrg Rob

                                                    #17832346
                                                    Driekus
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 October 2010

                                                      Bedenk wel dat voor die computer per jaar ook een x bedrag aan Opel betaald moet worden, voor updates enz…

                                                      Wij zijn naast Opel dealer ook Bosch Car Service en daarvoor hebben wij ook weer een aparte computer waarvoor er ook weer een x bedrag per jaar betaald met worden…. (en met die x bedoel ik geen 100 euro, is namelijk heel wat meer)

                                                      Je kunt dus wel constant service leveren maar zo word zo’n computer nooit rendabel, en krijg je de kosten er ook niet uit.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.