Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Dealer Service
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2011 om 12:36 #17233926
Helaas heb ik recentelijk moeten constateren dat ook mijn Opeldealer niet langer meer bekend is met het concept van een goede service bieden aan je vaste klanten.
Al mijn Opels heb ik via deze dealer gekocht (Kadett, Calibra, Astra) en tot voor kort waren zaken als het laten uitlezen van een motorstoring service van de zaak. Maar helaas zijn ze nu zelfs daar voor gaan rekenen, nog geen 5 minuutjes werk en hoppa, een factuur op de mat. Want tja, de luxe showroomverbouwing moet toch ergens van betaald worden blijkbaar…
Erg jammer, maar de laatste keer dat ik bij deze dealer een auto gekocht heb of iets anders.
(Ik weet niet of ik de naam mag neerzetten, dus doe ik dat maar niet. Als het geen probleem is, dan plaats ik deze alsnog in het topic.)
9 maart 2011 om 16:24 #17832323hallo,
hoeveel was die bekeuring?
mvrg Rob
9 maart 2011 om 17:51 #17832324De laatste keer dat ik er een uit liet lezen in een garage was ik ook 10 euro kwijt, die snapon uitlees apparaten schijnen nogal duur te zijn.
9 maart 2011 om 17:54 #17832325gewoon neerzetten die naam.
wil je goed en goedkoop je auto onderhouden, ga dan naar glas in hoogwoud(opel dealer)
9 maart 2011 om 17:59 #17832326Tja, vroegah als je hier bij de garage kwam vulde ze je olie wel is gratis bij, service. Kwam er een tijdje terug een keer en kreeg gelijk een factuurtje á 1 liter motorolie 13 euro. Daar komen we dus niet meer, heb die olie niet betaald.
9 maart 2011 om 20:02 #17832327Ik was ruim 20 euro kwijt voor het uitlezen van een storinkje. Nog geen 5 minuten werk. Dat die apparaten duur zijn snap ik, maar goede service is onbetaalbaar.
9 maart 2011 om 20:04 #17832328[rquote=1887324&tid=144204&author=koenelsenaar]Tja, vroegah als je hier bij de garage kwam vulde ze je olie wel is gratis bij, service. Kwam er een tijdje terug een keer en kreeg gelijk een factuurtje á 1 liter motorolie 13 euro. Daar komen we dus niet meer, heb die olie niet betaald. [/rquote]
Dat had ik laatst ook met de Opel testdag. Alles was goed, moest alleen een beetje olie en koelvloeistof aangevuld worden, was ook meteen kassa!
9 maart 2011 om 20:27 #17832329Ik snap de reacties hier wel een beetje, maar ik denk ook wel dat de tijden ook wel een beetje veranderd zijn, in economisch opzicht. En misschien worden bedrijven soms te groot, waarmee het contact en de service met de klanten vaak verminderd.
Ik werk zelf bij een Opel dealer en wij leveren geregeld service aan onze vaste klanten. Een keer een lampje, een beetje olie, koelvloeistof, zekeringetje, uitlezen enz….
Alleen als je geen vaste klant bent, dan moet er wel gelijk betaald worden… Vind ik ook wel logisch eigenlijk;)
9 maart 2011 om 20:35 #17832330daar ben ik het mee eens met hierboven.
nou werk ik in de bouw, dus dat werkt wel iets anders dan bij een garage, in de bouw moet het voor de bodem prijs, maar de klant verwacht toch netjes afgewerkt werk, dat botst ook geregeld. wij bieden wel goeie service, maar eigenlijk kan dat niet toe.
ik begrijs de reacties, maar de rekeningen van de garage moet ook betaalt worden.
9 maart 2011 om 20:45 #17832331Ik kan begrijpen als een iemand langs komt die geen vaste klant is, of met een ander merk dat er dan boter bij de vis moet komen. Dat zou ik ook helemaal niet vreed vinden als ik met mijn auto bij een ‘vreemde’ dealer aan kom rijden. Maar een bedrijf waar je zelf en ook je familie al jaren komen en je geld heen bonjouren, dan mag je daar toch wel wat voor terug verwachten. Maar blijkbaar toch niet.
9 maart 2011 om 20:48 #17832332Tja, en nu wil je naar een ander en betaal je alsnog geld voor dit soort dingen.
9 maart 2011 om 21:32 #17832333[rquote=1887591&tid=144204&author=Driekus]Ik snap de reacties hier wel een beetje, maar ik denk ook wel dat de tijden ook wel een beetje veranderd zijn, in economisch opzicht. En misschien worden bedrijven soms te groot, waarmee het contact en de service met de klanten vaak verminderd.
Ik werk zelf bij een Opel dealer en wij leveren geregeld service aan onze vaste klanten. Een keer een lampje, een beetje olie, koelvloeistof, zekeringetje, uitlezen enz….
Alleen als je geen vaste klant bent, dan moet er wel gelijk betaald worden… Vind ik ook wel logisch eigenlijk;)[/rquote]
Ben het ook met je eens, wij doen ook wel service leveren aan onze vaste klanten ( werk ook bij een opel dealer )
9 maart 2011 om 22:55 #17832334De tijden zijn i.d.d. veranderd…kom ik laatst bij de groenteboer (waar ik al jaren kom) krijg ik ineens mijn gratis appeltje niet meer…oorzaak: ja meneer we hebben huursverhoging van het pand gehad,en een duur personeelslid moeten aannemen want mijn man is ziek,en daarbovenop zijn de verkopen ook nog gedaald.
om maar iets te noemen..
ik werk zelf ook bij een dealer en daar wordt gecontroleerd of iedereen die 8 uur productief is ook i.d.d. wel 8 uur geklokt heeft.en nu wordt daar voor vaste klanten altijd wel soepel mee omgesprongen maar dat veranderd niks aan de situatie dat elke maand positief moet worden afgeloten (geen verlies dus)
je moest eens weten hoeveel klanten er langs komen die vragen kun je ff uitlezen,en er vervolgens zelf mee aan de slag gaan.daar sta je dan met je service.
en voor diegene die al jaren klant zijn en hiermee worden geconfronteerd,TREK JE MOND OPEN !!!!:swear:swear schudt ze ff wakker aan de andere kant van de balie,dat doe ik ook als ik bij een winkel naar binnen stap voor garantie e.d.10 maart 2011 om 06:20 #17832335ik vind het niet meer dan terrecht dat je moet betalen ookal verwacht jij dat het valt onder een stukje “service”
je werkt tenslotte zelf ook niet voor niks :vertag
10 maart 2011 om 06:50 #1783233620 euro per 5 minuten, da’s een uurloon van 240 euro….
10 maart 2011 om 07:30 #17832337Ik wil alleen maar zeggen:
Natuurlijk moeten de kosten hand in hand gaan met de baten, maar…
Indien je als klant generaties merken Opel hebt afgenomen en onderhouden bij deze dealer, verwacht ik op z’n mínst dat de dealer vóór uitvoering van werkzaamheden correct communiceert met deze Trouwe klant Dat het vanaf heden kosten met zich meebrengt. Dán kan een klant hier begrip voor opbrengen en zelf overwegen deze “service” alsnog uit te laten voeren. Nu komt het natuurlijk koud op je dak en voel je je opeens geen “vriend” meer van het huis..!10 maart 2011 om 09:07 #17832338Ik zie wel punten voorbij komen waar ik me aan kan sluiten.
Vooraf zeggen dat er (en zo ja wat) kosten zijn lijkt me een hele goede. Voorkomt dat verwachtingen niet kloppen.
En ik snap ook dat anno 2011 er wel dingen anders zijn dan vroeger.
Mindere markt, meer concurentie (en dus misschien ook minder marge) zorgen al voor financiele druk.
En omdat steeds meer mensen inderdaad voor advies naar de dealer gaan en vervolgens zelf of bij de beun de reparatie doen, dan kom je op een gegeven moment wel in de knel ja.Service en coulance is iets wat je krijgt, een kadootje, en niet iets waar je aanspraak op kan maken, laat staan kan eisen.
Dat is mijn mening. En natuurlijk zorgt dat voor vertrouwen, en dat je terugkomt, maar het kan nooit iets vanzelfsprekends zijn.
En inderdaad staat vragen altijd vrij.10 maart 2011 om 17:19 #17832339hallo,
zo vind ik het niet zo gek dat steeds meer mensen de dealer over slaan en zelf gaan sleutelen of naar een niet merk gebonden garage gaan.
misschien willen ze dat wel , minder mensen in de tent want dan word de vloer niet zo vies en kan de schoonmaker 1 keertje minder in de week komen:P
zo kan je wel kosten besparen ……
mvrg Rob
10 maart 2011 om 19:43 #17832340ik ga zeker niet naar de opel dealer. ik blijf bij een 1 mans bedrijfje die de onderdelen pas vervangt als het nodig is. en als hij denkt dat iik nog een jaartje kan rondtuffen, repareert hij het niet. zo schuift hij de kosten meer uit over het jaar. i.p.v. in 1 keer de volle mep te betalen aan onderhoud van je opel.
10 maart 2011 om 20:18 #17832341Werk zelf ook bij een Opel dealer en als bij ons een klant komt die al jaren komt word er vaak ff gauw gekeken en klant weer weg, maar als er dan bijv. olie oid moet worden bijgevuld moet er wel afgerekend worden…
Toch niet meer dan logisch :angel10 maart 2011 om 20:25 #17832342ik vind het logisch, mensen denken te rechtlijnig. kijk eens hoeveel serice je anders weggeeft in de week.
10 liter olie, 2 uur aan storingen, 2 uur aan overige service puntjes.
is toch 4 uur, keer 80 euro??(uurloon) 320 euro, 10 liter olie voor 25 euro, is toch globaal gezien even 350 euro in de week die je weg gooit aan service, is toch 1400 in de maand. en grofweg gezegt 14000 in het jaar.
is toch flink geld. is even als voorbeeldje he. weet natuurlijk exact hoe of wat.10 maart 2011 om 20:31 #17832343hallo,
kunnen ze mooi betalen met die rijklaar maak kosten die ze overal rekenen:P
mvrg Rob
10 maart 2011 om 20:37 #17832344Dat je voor sommige dingen moet betalen is natuurlijk logisch. En als het een klein dingetje is zullen de meeste garages niet moeilijk doen we bij ons ook niet maar als er olie bijgeuld moet worden of er moet worden uitgelezen moet er gewoon betaald worden. Uitlezen is nooit ff 5 minuten en de olie en de koelvloeistof loopt niet uit de kraan dus ja. Komt nog eens bij dat bedrijven toch winst moeten maken. Het moet natuurlijk wel redelijk blijven
10 maart 2011 om 20:46 #17832345hallo,
oke , voor olie en koelvloeistof en dat soort dingen moet gewoon betaalt worden simpel.
je krijgt een product geleverd en voor geleverde goederen moet betaald worden.
maar uitlezen met een computertje moet service zijn , en zeker geen 2 tientjes kosten voor 5min werk das gewoon belachelijk.
als voorbeeld kan ik geven dat ik ook inde bouw zit en voornamelijk in de kunststof kozijnen , en als ik een dag service heb en bij elk raampje of deur die ik afstel 20,- zou rekenen heb ik eind van de dag 1600,- verdient ………..das lekker binnen lopen …..
o nee wij noemen dat service voor onze klanten:thumbup
mvrg Rob
11 maart 2011 om 19:00 #17832346Bedenk wel dat voor die computer per jaar ook een x bedrag aan Opel betaald moet worden, voor updates enz…
Wij zijn naast Opel dealer ook Bosch Car Service en daarvoor hebben wij ook weer een aparte computer waarvoor er ook weer een x bedrag per jaar betaald met worden…. (en met die x bedoel ik geen 100 euro, is namelijk heel wat meer)
Je kunt dus wel constant service leveren maar zo word zo’n computer nooit rendabel, en krijg je de kosten er ook niet uit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.