Dealer problemen: Elektrische onderdelen niet retour?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Dealer problemen: Elektrische onderdelen niet retour?

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260708
    matias
      Lid sinds:
      10 September 2013

      Hallo Allemaal,

      Ik hoop dat enkele van jullie mij wat advies kunnen geven.

      Vorige week heb ik bij de dichtstbijzijnde Opel dealer een weerstandsschakelaar gehaald want mijn ventilator deed het alleen op stand 4. IKk had gemaild of ze die hadden dus mijn broertje heeft hem opgehaald want hij was op voorraad. Uiteindeiljk bleek dat ik hem niet nodig had toen mijn dashboad eraf was want ik moest alleen de kabel vervangen.

      De weerstandschakelaar van !66 euro! wilde ik natuurlijk weer terugbrengen want die was niet eens uit de verpakking geweest.

      WAT BLIJKT: Mag ik elektrische onderdelen niet terugbrengen… :wtf overigens is dat mij of mijn broertje natuurlijk nooit gemeld. Als ik dat had geweten had ik hem nog niet gehaald.

      Nu weigert de dealers alsnog om dit terug te nemen :argue :, wat denken jullie? Wat kan ik hiermee? Misschien andere dealers hier aanwezig?

      Ik kan op hun website ook geen algemene voorwaarden vinden..

      #18174459
      mscalibrav6
        Lid sinds:
        26 May 2012

        Voor zover ik weet neemt de dealer nooit geen bestelde onderdelen terug, geen enkele. Ook niet met of zonder verpakking. Vraag anders aan OpelNL wat de richtlijnen zijn hieromtrent.

        #18174460
        Oenatje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          bij ons neemt ie het ook niet terug, tenzij hun zelf de fout hebben gemaakt

          #18174461
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            is de normale gang van zaken
            dus ben bang dat je met n reserve deel blijft zitten
            of aanbieden op mplaats;)

            ook n leer moment

            chek eerst wat je nodig bent
            daarna pas t defecte deel kopen ;)

            #18174462
            theunm
              Lid sinds:
              29 June 2004

              is standaard bij elektrische delen. men is niet instaat de staat hiervan testen.
              is iets speciaal voor jou bestelt dan zit je er aan vast.

              m plaats is de enige oplossing

              #18174463
              matias
                Lid sinds:
                10 September 2013

                Maar het is niet speciaal voor mij besteld en hij heeft dit niet gezien.. :( denk dat ik het er maar mee moet doen dan..

                #18174464
                opelremco
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 August 2007

                  Idd,staat vaak ook aangegeven bij het magazijn.Speciaal bestelde en elektrische onderdelen worden niet terug genomen.

                  #18174465
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Wettelijk gezien mag dit niet, een consument heeft altijd 15 dagen de tijd om zonder opgaaf van reden zijn product te retourneren. Google het eens..

                    #18174466
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      @pixels66 wrote:

                      Wettelijk gezien mag dit niet, een consument heeft altijd 15 dagen de tijd om zonder opgaaf van reden zijn product te retourneren. Google het eens..

                      Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar dat is zeer zeker niet zo.

                      ik citeer:
                      Hebt u spijt van een aankoop? Mag u het product dan altijd ruilen? Bij veel winkels wel, maar bij andere winkels weer niet. Ruilen is geen recht. Het is een gunst van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben.

                      Bron: http://www.consuwijzer.nl/thema/een-product-ruilen-of-terugbrengen” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Ik denk dat je in de war bent met internet verkoop.
                      daar is idd een bedenktijd

                      #18174467
                      OA-H
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 May 2012

                        Voor zover mij bekend worden er bij auto onderdelen met name electronica nooit retour genomen.
                        ook al is de verpakking ongeopend Zoals arontje al zei het is een gunst van de verkoper als ie hem retour neemt.

                        Gewoon met de onderdeel terug gaan en een vriendelijk gesprek aangaan wie weet neemt ie het terug of anders wijst hij je wel naar de deur;)
                        Anders doorverkopen op maktplaats ofzo

                        #18174468
                        Aapje
                          Lid sinds:
                          1 January 2009

                          Staat volgens mij zelfs op de bon/factuur dat elektra onderdelen niet teruggenomen worden.

                          #18174469
                          Arjen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Je hebt nooit het recht om iets terug te brengen en dan geld retour of tegoedbon. De koop is gesloten en daarmee klaar. Het is altijd een gunst van de winkelier naar de klant toe als hij het wel doet. Bij webwinkels, of verkoop op afstand, heb je wel het recht om binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden het gekochte terug te sturen. Je krijgt dan je geld terug, maar de verzendkosten zijn voor jou.

                            #18174470
                            mscalibrav6
                              Lid sinds:
                              26 May 2012

                              Ruilen/retourneren kan altijd bij Hema, KV, Bol ect. Maar dat is detailhandel. Bovendien bij internet aankopen heeft koper altijd recht van retourneren, dit is wettlijk geregeld. Auto-onderdelen is een heel andere markt met andere regels. Desalniettemin, als men auto-onderdelen koopt via internet, dan geldt het retourneer recht weer wel, alleen voor bedrijven, particulieren hebben geen terugname plicht. Leuker konden we het niet maken, wel ingewikkelder. :???:

                              #18174471
                              Arjen
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                De regels bij auto onderdelen handel zijn precies hetzelfde als bij andere koopovereenkomsten. Alleen bij verkoop op afstand (webshops) heb je 14 dagen bedenktijd.

                                #18174472
                                mscalibrav6
                                  Lid sinds:
                                  26 May 2012

                                  Waarom nemen dealers dan geen onderdelen retour? Dat zou dan onwettig zijn als zij niets terugnemen?

                                  #18174473
                                  Arjen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Volgens mij heb je niet goed gelezen. Retour nemen is nooit verplicht. Alleen bij verkoop op afstand (webshops)

                                    #18174474
                                    mscalibrav6
                                      Lid sinds:
                                      26 May 2012

                                      Volgens mij was jij onduidelijk. :ass Retour nemen is dus goodwill. ok das dan duidelijk. ;)

                                      #18174475
                                      Arjen
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Super duidelijk lijkt me, als dit stukje erboven had gelezen.

                                        Je hebt nooit het recht om iets terug te brengen en dan geld retour of tegoedbon. De koop is gesloten en daarmee klaar. Het is altijd een gunst van de winkelier naar de klant toe als hij het wel doet. Bij webwinkels, of verkoop op afstand, heb je wel het recht om binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden het gekochte terug te sturen. Je krijgt dan je geld terug, maar de verzendkosten zijn voor jou.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.