Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › De vec C van Roel is weg, nu Insignia ST.Ramen getint
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2010 om 19:44 #17513504
Jaloers op je CID ;),ennuh ik zal wel weer iets gemist hebben(en ik heb geen zin om het op te zoeken) maar wat is een uhp
11 november 2010 om 20:04 #17513505Verry nice ride! veel veilige km gewenst!. Heb zelf ook de zelfde uitvoering, maar dan zonder navi en een benzine 2.2 automaat.
Gr Marcel
11 november 2010 om 20:17 #17513506goed bezig:thumbup:thumbup:thumbup
11 november 2010 om 20:19 #17513507Top dat het goed gelukt is Roel.
Stemt mij positief voor mijn komende mod, wacht alleen nog op m’n gps antenne. Waren er geen problemen met de aansluiting van cd30 naar cd70?
Hoor graag als je nog tips hebt, gezien het feit dat ik eerst m’n originele aansluiting moet ombouwen.Safe driving Jurgen
11 november 2010 om 20:27 #17513508origineel gepost door ahrend
Jaloers op je CID ;),ennuh ik zal wel weer iets gemist hebben(en ik heb geen zin om het op te zoeken) maar wat is een uhpHey Ahrend, das een bluetooth module voor je telefoon.
Safe driving Jurgen11 november 2010 om 21:34 #17513509Nu reed ik laatst even in de auto van een collega met een gloednieuwe Astra station met ook een CD70. En mij voel toen op dat zijn menu her en der anders is.
Weet iemand of de versie van de firmware van de CD70 te flashen is, of wellicht te updaten met een cd ofzo?
Want schijnbaar zijn niet alle CD70’s hetzelfde.11 november 2010 om 22:15 #17513510er zijn inderdaad software updates, op usenet genoeg te vinden.
12 november 2010 om 08:08 #17513511origineel gepost door jraaf
Top dat het goed gelukt is Roel.
Stemt mij positief voor mijn komende mod, wacht alleen nog op m’n gps antenne. Waren er geen problemen met de aansluiting van cd30 naar cd70?
Hoor graag als je nog tips hebt, gezien het feit dat ik eerst m’n originele aansluiting moet ombouwen.Safe driving Jurgen
Jurgen,
Op zich is alles prima gelukt al moet ik zeggen dat ik in het begin een beetje op zag tegen het loshalen van de dakhemel en alle toebehoren. Na een mailtje van Peter:wors met wat enkele tips heb ik het gewoon geprobeerd. Het aansluiten van de radio zelf is eenvoudig, grote connectorblok erin, wit is antenne, blauw is gps. Aan het uiteinde van de antenne-gps kabel zitten 2 kleine connectors, te weten een groene en een bruine.
Deze kabel moet in een soort blok gemonteerd worden welke aan de bijrijderskant onderin rechts bij de voeten zit gemonteerd.
Gewoon even dat kapje loshalen. Bij controle bleek dat bij mij enkel de groene connector er lag (lees dit is het antennesignaal naar je antenne achter op je dakkie). Dit is bij mij dus de standaard bekabeling van de CD30. De verkoper van de CD70 heeft mij ook de gehele kabel geleverd welke van het blokje onderin naar de antenne/gps voet loopt. De aansluiting naar je antenne is dezelfde als die van de CD30, je weet wel, zo’n soort ronde blauwe connector die je inelkaar schuift. Het blokje dat voorin wordt gelegd had in dit geval 3 aansluitingen, te weten 1 groene en 2 bruine.
Die groene had ik al ontcijferd, dat is antennesignaal, dus 1 van die 2 bruine moest dan het gps signaal zijn. Aan de binnenkant van dat blokje is die pinbezetting ook genummerd, Pin 13 is antenne(groen), pin 11 is GPS (bruin). Ik denk dat die lege pin 12 eventueel iets te maken heeft met telefoonsignaal maar dat weet ik dus niet zeker.
Verder heb ik alle standaardbekabeling van de CD30 in mijn vec laten zitten. De nieuwe antenne/gps kabel heb ik boven de dakhemel geplaatst en vastgezet met kabelbinders aan de originele antennekabel van de cd30. Het enige dat er niet meer opzit is de antenne op het dak, daar zit nu dus de antenne voor de cd70.12 november 2010 om 09:36 #17513512origineel gepost door Lamborghini
Nu reed ik laatst even in de auto van een collega met een gloednieuwe Astra station met ook een CD70. En mij voel toen op dat zijn menu her en der anders is.Weet iemand of de versie van de firmware van de CD70 te flashen is, of wellicht te updaten met een cd ofzo?
Want schijnbaar zijn niet alle CD70’s hetzelfde.Origineel update cd tj kost bij de VOD een tientje ofzo, dan heb je de originele.
12 november 2010 om 09:47 #17513513Ziet mooi uit
12 november 2010 om 09:52 #17513514In mijn CD70 stond softwareversie van 2005 en heb deze ook gewijzigd/geupdate naar de nieuwste versie van 10-2007. Je softwareversie kun je checken door op je CD70 de knop settings in te drukken (wel vanuit je mainmenu) en een aantal seconden vast te houden tot je een piep hoort. Nu zit je in een testmenu. Aantal malen op de knop audio drukken en dan zie je ergens onderin je scherm je SW (software) datum staan. Druk op main om naar je startscherm te gaan en vervolgens de knop settings voor een aantal seconden indrukken om het testmenu weer te verlaten.
Heb geen idee of er dingen zijn veranderd t.o.v. eerdere versies daar ik de CD70 pas net in mijn C heb geplaatst. Heb nu in ieder geval de laatste firmware versie erin!!!!
Greetz Roel met een C.
12 november 2010 om 09:56 #17513515Ziet er goed uit! netjes.
Erwin
12 november 2010 om 11:29 #17513516functies die er in de laatste versie bij zijn gekomen
inzoomen als je langzaam rijdt.
mogelijkheid tot het navigeren naar het dichtstbijzijnde tankstations wanneer je nog 50km te gaan hebt.12 november 2010 om 11:47 #17513517origineel gepost door Spacejam
functies die er in de laatste versie bij zijn gekomeninzoomen als je langzaam rijdt.
mogelijkheid tot het navigeren naar het dichtstbijzijnde tankstations wanneer je nog 50km te gaan hebt.Hmmm, dat laatste heb ik wel (tanken), maar dat inzoomen niet en dat mis ik echt heel erg.
13 november 2010 om 09:15 #17513518he roel een vraagje heb je niets aan je bedrading moeten doen ? als ik het topic lees kun je in de cd 70 gewoon de stekker van de cd 30 er in +gps stekker en thats it of heb ik het mis:hmmz
13 november 2010 om 09:45 #17513519origineel gepost door st182
he roel een vraagje heb je niets aan je bedrading moeten doen ? als ik het topic lees kun je in de cd 70 gewoon de stekker van de cd 30 er in +gps stekker en thats it of heb ik het mis:hmmzDe originele blok met bekabeling die nu in je cd30 zit kun je ook voor je cd70 gebruiken mits je vec al is uitgerust met een gid-scherm. Anders moeten er een paar draadjes extra van de radio naar je scherm komen. Verder heb je een andere antenne nodig voor op je dak want die van de cd70 heeft een antenne met ingebouwde gps ontvanger. Tevens moet er een andere antennekabel ingezet worden omdat je standaard cd30 alleen het antennesignaal van de radio naar de antenne heeft en dus geen gps signaal.
Greetz Roel met een C.
13 november 2010 om 15:31 #17513520origineel gepost door opel-limbo
origineel gepost door jraaf
Top dat het goed gelukt is Roel.
Jurgen,
Op zich is alles prima gelukt al moet ik zeggen dat ik in het begin een beetje op zag tegen het loshalen van de dakhemel en alle toebehoren. Na een mailtje van Peter:wors met wat enkele tips heb ik het gewoon geprobeerd. Het aansluiten van de radio zelf is eenvoudig, grote connectorblok erin, wit is antenne, blauw is gps. Aan het uiteinde van de antenne-gps kabel zitten 2 kleine connectors, te weten een groene en een bruine.
Deze kabel moet in een soort blok gemonteerd worden welke aan de bijrijderskant onderin rechts bij de voeten zit gemonteerd.
Gewoon even dat kapje loshalen. Bij controle bleek dat bij mij enkel de groene connector er lag (lees dit is het antennesignaal naar je antenne achter op je dakkie). Dit is bij mij dus de standaard bekabeling van de CD30. De verkoper van de CD70 heeft mij ook de gehele kabel geleverd welke van het blokje onderin naar de antenne/gps voet loopt. De aansluiting naar je antenne is dezelfde als die van de CD30, je weet wel, zo’n soort ronde blauwe connector die je inelkaar schuift. Het blokje dat voorin wordt gelegd had in dit geval 3 aansluitingen, te weten 1 groene en 2 bruine.
Die groene had ik al ontcijferd, dat is antennesignaal, dus 1 van die 2 bruine moest dan het gps signaal zijn. Aan de binnenkant van dat blokje is die pinbezetting ook genummerd, Pin 13 is antenne(groen), pin 11 is GPS (bruin). Ik denk dat die lege pin 12 eventueel iets te maken heeft met telefoonsignaal maar dat weet ik dus niet zeker.
Verder heb ik alle standaardbekabeling van de CD30 in mijn vec laten zitten. De nieuwe antenne/gps kabel heb ik boven de dakhemel geplaatst en vastgezet met kabelbinders aan de originele antennekabel van de cd30. Het enige dat er niet meer opzit is de antenne op het dak, daar zit nu dus de antenne voor de cd70.Top Roel.
Hier kan ik zekers wat mee. Moet dus wel mijn aansluiting eerst ombouwen naar de cd 30 aansluiting, daar heb ik een schema van. Gid zit er bij mij ook al in.Toch nog even een vraag over de antenne… Ik heb op mijn dvd 90 een witte connector en een blauwe. de blauwe is dus voor de GPS, de witte voor de radio. Aangezien ik een losse gps antenne heb gekocht die ik zo in die aansluiting steek op de nav unit zelf, volstaat het toch om mijn din radio antenne simpel te verlopen naar de fakra aansluiting op de navi unit? Dan hoef ik dus niet een andere antenne op mijn dak te schroeven en te knutselen achter het handschoenen vak bij de bijrijder??
Safe driving Jurgen.
13 november 2010 om 16:50 #17513521Jurgen, je kunt idd de standaard antenne-aansluiting laten verlopen en die op je dvd90 aansluiten. Makkelijker kan niet. Je zelf aangeschafte gps ontvanger kun je misschien ook plaatsen onder het rooster midden op je dashboard onder de voorruit, daar waar je sensor zit van je climate control.
Eventueel kunnen we er morgen nog even over babbelen onder het genot van koffie en een stuk appeltaart met slagroom.
Greetz Roel met een C.
14 november 2010 om 22:36 #17513522roel met een c weet je toevallig welke draadjes dat zijn of een linkje ? ik zit met een mid scherm het gekke is mijn gps kabel ligt er al tot de antenne maar is natuurlijk niet aangesloten heb nu een cd30 er in zitten grtz,krikke
15 november 2010 om 07:53 #17513523origineel gepost door st182
roel met een c weet je toevallig welke draadjes dat zijn of een linkje ? ik zit met een mid scherm het gekke is mijn gps kabel ligt er al tot de antenne maar is natuurlijk niet aangesloten heb nu een cd30 er in zitten grtz,krikkeEven zoeken op het Engelse Vectra/Signum forum:
http://www.vectra-c.com/forum/?Eerst jezelf even aanmelden.
Greetz Roel met een C.
15 november 2010 om 20:08 #17513524gevonden:/www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=104871&page=3 is plug and pray ahum play als je full canbus hebt en de mijne is full can nu nog navi zoeken grtz, krikke
25 augustus 2011 om 13:19 #17513525Het is zover, de Vec C is achtergebleven bij d’n dealert en de nieuwe Insignia ST stond al op me te wachten. Kwijl kwijl. Ik moet zeggen dat ik de juiste kleur heb gekozen. Staat hem erg goed. Ook de 20″ lichtmetalen wielen zijn nu al niet meer weg te denken. Echt een geweldige auto. Foto’s???? Ach, waarom ook niet.
Hoop dat ik die smile nog van m’n gezicht krijg :D :D :D
Greetz Roel met een I
25 augustus 2011 om 13:34 #17513526GEIL,GEIL,GEIL Roel!
Gefeliciteerd man! Super mooi en moooie kleur!25 augustus 2011 om 14:22 #17513527Prachtige auto Roel :thumbup :thumbup :thumbup , alleen wel het stuur er even recht opzetten….. ;)
25 augustus 2011 om 14:40 #17513528Ziet er erg mooi uit i.c.m die dikke wielen zeg!
Heel veel rij plezier toegewenst met deze dikke bak :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.