Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › De Vec-C van Peter : de vervanger!!
- Dit onderwerp bevat 941 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2021om 20:17 door fast cow.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2011 om 15:01 #17505524
Update 7/4 : Eibach veren er onder
Vandaag alweer een update. De Eibach Pro-kit er onder en meteen m’n oude gts schokbrekers ( standaard af-fabriek bij V-line ) er ook weer onder gezet. En meteen ff uitgelijnt !
Plaatjes:
achteruit de garage in gereden
Eibach Pro kit :
En resultaat:
ff voor de duidelijkheid
Voor :
Na:
Nu alleen nog ff de juiste bandenmaat er onder ( 225/40/18 )
7 april 2011 om 15:21 #17505525Ziet er weer beter uit.
Maar de juiste bandenmaat is toch 225/45/18?
225/40 is een Astra maat.
7 april 2011 om 15:25 #17505526IDD ziet er goed uit!
7 april 2011 om 15:35 #17505527[rquote=1908950&tid=109983&author=speaker]Update 7/4 : Eibach veren er onder
Vandaag alweer een update. De Eibach Pro-kit er onder en meteen m’n oude gts veren ( standaard af-fabriek bij V-line ) er ook weer onder gezet. En meteen ff uitgelijnt !
[/rquote]Ziet er mooi uit Peet.:thumbup
Maar heb je nu voor de eibach er onder en achter die GTS veren:hmmz.Safe driving Jurgen
7 april 2011 om 15:39 #17505528[rquote=1908988&tid=109983&author=jraaf][rquote=1908950&tid=109983&author=speaker]Update 7/4 : Eibach veren er onder
Vandaag alweer een update. De Eibach Pro-kit er onder en meteen m’n oude gts veren ( standaard af-fabriek bij V-line ) er ook weer onder gezet. En meteen ff uitgelijnt !
[/rquote]Ziet er mooi uit Peet.:thumbup
Maar heb je nu voor de eibach er onder en achter die GTS veren:hmmz.Safe driving Jurgen[/rquote]
bedoelde schokbrekers…:o
[rquote=1908970&tid=109983&author=yzf1kr]Ziet er weer beter uit.
Maar de juiste bandenmaat is toch 225/45/18?
225/40 is een Astra maat.[/rquote]
De ene leverancier zegt 225/45 , de ander zegt 225/40…
ik ben er nog niet helemaal uit!
7 april 2011 om 16:07 #17505529[rquote=1908995&tid=109983&author=speaker][rquote=1908988&tid=109983&author=jraaf][rquote=1908950&tid=109983&author=speaker]Update 7/4 : Eibach veren er onder
Vandaag alweer een update. De Eibach Pro-kit er onder en meteen m’n oude gts veren ( standaard af-fabriek bij V-line ) er ook weer onder gezet. En meteen ff uitgelijnt !
[/rquote]Ziet er mooi uit Peet.:thumbup
Maar heb je nu voor de eibach er onder en achter die GTS veren:hmmz.Safe driving Jurgen[/rquote]
bedoelde schokbrekers…:o
[rquote=1908970&tid=109983&author=yzf1kr]Ziet er weer beter uit.
Maar de juiste bandenmaat is toch 225/45/18?
225/40 is een Astra maat.[/rquote]
De ene leverancier zegt 225/45 , de ander zegt 225/40…
ik ben er nog niet helemaal uit![/rquote]
Ik zou echt 225×45 nemen ,niet omdat ik het ook had onder mijn station maar omdat dat echt het mooiste is.
Jan
7 april 2011 om 16:12 #17505530Mijn Duitse handboek schrijft ook 225X45X18 voor.
Vult ook net wat mooier uit in de wielkast.Safe driving Jurgen
7 april 2011 om 16:14 #17505531[rquote=1908995&tid=109983&author=speaker]
De ene leverancier zegt 225/45 , de ander zegt 225/40…ik ben er nog niet helemaal uit![/rquote]
Al eens in de handleiding van je Vectra gekeken? :sleeping
[rquote=1909012&tid=109983&author=jraaf]Mijn Duitse handboek schrijft ook 225X45X18 voor.
Vult ook net wat mooier uit in de wielkast.Safe driving Jurgen[/rquote]
Buiten dat geeft het ook nog eens meer comfort door een hogere band, en een grotere wielomtrek.
Door de grotere wielomtrek heb je ook nog eens minder rolweerstand.
Nadeel is wel dat het wat meer verbruikt bij acceleratie door het extra gewicht aan de buitenrand.
7 april 2011 om 17:22 #17505532ik heb ook 45ers erop
je wielkast is goed gevuld en je hebt t comfort van 16 inch
bevalt me super:D
staat trouwens erg goed zo:wub
7 april 2011 om 17:50 #17505533hee peter
Ik weet dat het achter niet zo veel werk is maar hoe zit het voor,heb je wat tips voor me.
gr edje
7 april 2011 om 17:54 #17505534[rquote=1909081&tid=109983&author=edje73]hee peter
Ik weet dat het achter niet zo veel werk is maar hoe zit het voor,heb je wat tips voor me.
gr edje[/rquote]
Als je geen knappe veren klem hebt, zou ik het zelf niet doen. Is nog als een gevaarlijk klusje zonder goed gereedschap!
7 april 2011 om 18:02 #17505535[rquote=1909081&tid=109983&author=edje73]hee peter
Ik weet dat het achter niet zo veel werk is maar hoe zit het voor,heb je wat tips voor me.
gr edje[/rquote]
Ook achter moet je uitkijken.
Ook die veer staat onder spanning op de draag arm.Heb je niet het goede gereedschap, laat het dan doen.
7 april 2011 om 18:08 #17505536[rquote=1909088&tid=109983&author=arjontje][rquote=1909081&tid=109983&author=edje73]hee peter
Ik weet dat het achter niet zo veel werk is maar hoe zit het voor,heb je wat tips voor me.
gr edje[/rquote]
Ook achter moet je uitkijken.
Ook die veer staat onder spanning op de draag arm.Heb je niet het goede gereedschap, laat het dan doen.[/rquote]
Precies… Alles staat onder spanning, dus uitkijken.:thumbup
7 april 2011 om 18:13 #17505537:wors:wors:wors great :wors:wors:wors
Greetz Roel met een C.
7 april 2011 om 19:44 #17505538:wors:worsDat had ie nog net ff nodig,aan de binnenkant van mijn benzinedop staan voor zowel 225/45 als 225/40 de bandenspanning opgegeven :hmmz:hmmz
ps Was die velgen eens man:swear
7 april 2011 om 19:45 #17505539@ Yzf1kr
“Door de grotere wielomtrek heb je ook nog eens minder rolweerstand”“Nadeel is wel dat het wat meer verbruikt bij acceleratie door het extra gewicht aan de buitenrand”.[/rquote]
Minder rolweerstand:) extra gewicht buitenrand:(
spreekt elkaar een beetje tegen of niet?
Beetje overdreven allemaal, hoe ver kun je gaan?
Jan
7 april 2011 om 19:53 #17505540oja peter dat ziet er goed uit.
verenklemmen heb ik,maar wat moet er voor allemaal los.
gr edje
7 april 2011 om 21:15 #17505541Zijn ze niet voor 19 Inch die 225/40-ers ??
7 april 2011 om 21:24 #17505542[rquote=1909314&tid=109983&author=Henkieo]Zijn ze niet voor 19 Inch die 225/40-ers ?? [/rquote]
Nee, daar zit meestal 235×35 op.
Jan
8 april 2011 om 04:57 #17505543Ziet er goed uit peter!
8 april 2011 om 14:58 #17505544Ziet er goed uit. Hopelijk volgende maand ook de eibach pro kit bij mijn signum eronder.
Merk je nog wat qua wegliging en of comfort?
Btw volgens mij is zijn alle 2 de maten redelijk standaard want in opcom kan je ook 2 keuzes maken uit je wielomtrek. Optie 2 is volgens mij: 225/45-17
225/45-18
235/35-19
En optie 1 is dan: 225/40-18
en dan nog 1 maat.
Of natuurlijk je eigen berekende wielomtrek programeren. (Ik weet het het gaat hier niet om, maar wilde alle opties duidelijk maken).8 april 2011 om 15:38 #17505545[rquote=1909178&tid=109983&author=janneman vectra c]
@ Yzf1kr
“Door de grotere wielomtrek heb je ook nog eens minder rolweerstand”“Nadeel is wel dat het wat meer verbruikt bij acceleratie door het extra gewicht aan de buitenrand”.[/rquote]
Minder rolweerstand:) extra gewicht buitenrand:(
spreekt elkaar een beetje tegen of niet?
Beetje overdreven allemaal, hoe ver kun je gaan?
Jan
[/rquote]
Nee hoor, spreekt elkaar totaal niet tegen.
Grotere wielen hebben minder last van oneffenheden er rollen daar een stuk makkelijker overheen.
Dus bij constante snelheid rolt het makkelijker.Zoals ik al zei heeft het als nadeel dat je meer gewicht meer naar buiten licht, waardoor ze een grotere massa traagheid krijgt. En het dus meer energie kost om de wielen te versnellen en af te remmen.
Als je dus veel autoweg rijdt dan kan zijn grote wielen ideaal.
En spaar je brandstof.Rij je daarintegen veel stadsverkeer, en hou je van stoplichtsprintjes, dan kan je beter kleinere wielen nemen.
Tja, en over overdrijven met hoe ver je kan gaan moet je het niet hebben in het topic van Peter. :jerry
8 april 2011 om 15:50 #17505546[rquote=1909615&tid=109983&author=yzf1kr][rquote=1909178&tid=109983&author=janneman vectra c]
@ Yzf1kr
“Door de grotere wielomtrek heb je ook nog eens minder rolweerstand”“Nadeel is wel dat het wat meer verbruikt bij acceleratie door het extra gewicht aan de buitenrand”.[/rquote]
Minder rolweerstand:) extra gewicht buitenrand:(
spreekt elkaar een beetje tegen of niet?
Beetje overdreven allemaal, hoe ver kun je gaan?
Jan
[/rquote]
Nee hoor, spreekt elkaar totaal niet tegen.
Grotere wielen hebben minder last van oneffenheden er rollen daar een stuk makkelijker overheen.
Dus bij constante snelheid rolt het makkelijker.Zoals ik al zei heeft het als nadeel dat je meer gewicht meer naar buiten licht, waardoor ze een grotere massa traagheid krijgt. En het dus meer energie kost om de wielen te versnellen en af te remmen.
Als je dus veel autoweg rijdt dan kan zijn grote wielen ideaal.
En spaar je brandstof.Rij je daarintegen veel stadsverkeer, en hou je van stoplichtsprintjes, dan kan je beter kleinere wielen nemen.
Tja, en over overdrijven met hoe ver je kan gaan moet je het niet hebben in het topic van Peter. :jerry[/rquote]
-offtopick dacht dat je in Flevoland woonde en het is verkeerslichten niet stoplicht. Het is ook geleidenrail en niet vangrails oid.:thumbup-offtopic
8 april 2011 om 16:13 #17505547Kijk dan maar eens in het woordenboek… betweter.
8 april 2011 om 16:19 #17505548-offtopicHo jongens nu stoppen, anders gaat het hier op caravantrekker.nl lijken daar zeiken ze allemaal tegen elkaar:D
Jan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.