Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › De Vec-C van Peter : de vervanger!!
- Dit onderwerp bevat 941 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2021om 20:17 door fast cow.
-
AuteurBerichten
-
24 september 2010 om 19:08 #17505420
haha, zo kaqn je het ook zien natuurlijk, je betaald zat peter…
Willem
24 september 2010 om 19:11 #17505421Hee peter, staat goed die folie en die chrome lijsten.
Die lijsten zaten er bij mij al standaard op.. maar dat tinten heb je mooi strak gedaan. Ziet er netjes uit. Jij bent goed bezig!!!Ik ga van de week eens ff de draaibank op zijn voet zetten, dan kan ik weer eens verder met mijn rvs 16v antennes. mini versies hooggepolijst en massief chromenikkel staal.
Als ik er weer 1 af heb post ik wel een pic. Heb ze al tig keer gemaakt voor m’n honda destijds, alleen waren ze zo gelieft dat ieder weekend hij er wel een keer afgehaald werd.Maar je bent goed bezig…mooie fotoshoot erbij…dat leest lekker weg moet ik zeggen…
keep up the good work!!!:D
24 september 2010 om 19:55 #17505422Netjes Peet. Ik hou niet zo van dat chrome…..
Heb het zelf ook nauwelijks….:angelGoooooooedddd beeeeziiggg!!
Tot soon.
Eric.
24 september 2010 om 20:20 #17505423Thanks Eer met een C ( van chrome )
24 september 2010 om 21:40 #17505424origineel gepost door Edvries
Netjes Peet. Ik hou niet zo van dat chrome…..
Tot soon.
Eric.
Pfffffff:puke
Jan
25 september 2010 om 08:14 #17505425origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door Edvries
Netjes Peet. Ik hou niet zo van dat chrome…..Heb het zelf ook nauwelijks….:angel
Goooooooedddd beeeeziiggg!!
Tot soon.
Eric.
Jan
Jan wie?
25 september 2010 om 10:45 #17505426origineel gepost door Edvries
origineel gepost door janneman vectra c
Netjes Peet. Ik hou niet zo van dat chrome…..Heb het zelf ook nauwelijks….:angel
Tot soon.
Eric.
Jan
Jan wie?
Die met die electrische klep:P
25 september 2010 om 10:55 #17505427origineel gepost door janneman vectra c
Tot soon.
Eric.
Jan
Jan wie?
Hou je klep!:vertag
25 september 2010 om 15:52 #17505428origineel gepost door speaker
Update : 24/9 : Chrome accent !Ik wilde het al een tijdje , en uiteindelijk gevonden !!
Dus vandaag ff in de weer geweest….
Raam er uit … en nieuwe er in …
:D:thumbup Leipe shit Peet. Ziet er weer erg strak uit dat hand werk van jou.:kewlpics
safe driving jurgen
26 september 2010 om 07:11 #17505429origineel gepost door Edvries
Tot soon.
Eric.
Jan
Jan wie?
Hou je klep!:vertag
:o
:D:PLOL:P:D
:o26 september 2010 om 07:14 #17505430origineel gepost door janneman vectra c
Netjes Peet. Ik hou niet zo van dat chrome…..
Tot soon.
Eric.
Jan
Het ziet er mooi uit, maar zoals de achtergrond het al zegt baal ik dat ik ze niet heb:thumbdown:sleeping
21 oktober 2010 om 19:24 #17505431origineel gepost door speaker
update : 11/9 : inlaatspruitstuk e.dAfgelopen donderdag was het zo ver…. het nieuwe inlaatspruitstuk , met betere kleppen , ging er in.
Het was een beste klus van uurtje of 7 bij elkaar !Lang leven het milieu en de EGR-klep !! Die binnen een paar maanden uitgeschakelt gaat worden !!
Resultaat na al die uren knutselen en een hoop poetsen ( met remmenreiniger!! ) :
En een pittigere motor die een hoop minder geluid maakt.
Meteen maar de distributieriem , waterpomp en multiriem vervangen…. kunnen we er weer ff tegen aan !
Welk nummer had de oude en heeft de nieuwe voor op de inlaat staan? (om de gemodificeerde te herkennen).
21 oktober 2010 om 19:25 #17505432Zal ik ff moeten kijken. Weet ik niet uit m’n hoofd.
22 oktober 2010 om 19:13 #17505433Of heb je eventueel nog grotere foto’s op je pc staan dan deze, volgens mij zijn de nummers dan wel af te lezen.
23 oktober 2010 om 07:20 #17505434Neej die zijn niet te lezen. Staan er minimaal ingebakken !
23 oktober 2010 om 12:35 #17505435ik had ookk even in epc gekeken, daar kwam ik er 3 tegen, in oude en twee type nieuwe:
oud: (93179055) (58 50 119)
nieuw1: 55210201 58 50 119
nieuw2: 55206459 58 50 15823 oktober 2010 om 13:07 #17505436staan die nummers ook op de rekening toevallig, anders moet ik ff in mijn opel mapje kijken…
Dan heb ik zo het nieuwe nummer voor je…11 november 2010 om 12:49 #17505437origineel gepost door speaker
origineel gepost door afterburner27
Peter, even een vraag.
Met het vervangen van je nieuwe spruitstuk met wervelkleppen, heb je ook je servo vervangen???
Als dat niet het geval is , zou ik dat maar snel doen, anders breekt het handeltje zo weer af.
Ik heb hier een schrijven van pierburg, waarin staat dat de servo’s een geheugen effect hebben, en de setup van kleppen open en dicht uitvoerd door een paar maal de auto op het contact te zettten. In de beschrijving staat dat je de servo niet op een nieuwe spruitstuk mag installeren.( setup once and irriversable).
Kijk er mee uit…anders breekt het handeltje nog een keer af , maar dan zonder de vervuiling…dat zou echt zonde van je geld zijn…!!!Mvgr Nico
Dat valt wel mee hoor Nico.
Ik heb de servo ( c.q. actuator ) niet vervangen omdat ik de mazzel had dat de mijne het gewoon nog goed deed.
De Actuator zit via een stangetje vast , dus er kan niks afbreken.
Het enige waarvoor ze de actuator vernieuwen is omdat het een magnetische besturing is en als ie op je oude inlaatspruitstuk een hele tijd vast heeft gezeten dan wilt hij niet meer zo goed bewegen.
k had dus de mazzel dat ie wél goed beweegt en de kleppen prima aanstuurd. ( dus houdt ik 200 euro in m’n zak )In iedergaval bedankt voor de bezorgdheid !! :thumbup
Ik had het probleem dat de servomotor niet meer goed stelt (terwijl er een nieuw inlaat spruitstuk op zit). de wervelkleppen stelden van 3 tot 12 uur, maar gingen niet verder.
Vanwege het geheugen effect mijn vriendin gas laten geven en de kleppen een handje geholpen naar 10 uur. Voorals nog blijft deze het nu goed doen. Ik weet niet hoe de constructie van de servomotor is maar vooralsnog lijkt het te werken.
9 maart 2011 om 12:31 #17505441Update – 9/3/’11 – Signum interieur ingebouwd ! :D
Eindelijk heb ik het voor elkaar. Ik liep er al een hele tijd mee in mijn hoofd. Op Engelse en Duitse forums werd gezegd dat het niet kon. Maar dat weerhield me er niet van om het toch te proberen.
Ik kon heel goedkoop een stoffen Signum interieur overnemen. Daarna ben ik gaan passen en meten.
En het paste !!Vorige week heb ik een vol-lederen interieur gekocht en ben er , rustig aan , aan begonnen. ( door mijn ziekte ben ik niet in staat om een hele dag door te buffelen )
In totaal 3 dagen overgedaan ( Na een paar uurtjes was ik gesloopt en kon ik de volgende dag pas weer verder , helaas )Maar het is me gelukt, en ben erg blij met het resultaat !!
Hier de pix van het hele proces :
De achterbank er helemaal uit :
Van de spaghetti draden 1 knappe kabelboom gemaakt:
Alle achterste bout-gaten waren het zelfde als van de bank. Alleen alle gaten aan de voorkant moesten nog gemaakt worden:
Draad tappen:
Ik heb het interieur zelf uit de donor Signum gehaald, dus kon ik mooi kijken hoe alles zat en ook de vloerbekleding,etc. mee nemen.
Dus de vloerbekleding er in:
Stoelen geplaatst:
Ook de geleiders van de afdekplaten van de achterstoelen geplaatst. Dus moest de achterbak iets aangepast worden:
Voor:
Na:
Afdekplaat er weer op:
En je ziet er niks meer van:
Toen zit ik nog met dit gat. Omdat het van de Signum anders is, moest ik zef wat fabriceren:
Resultaat:
Totaal plaatje:
Laadvloer:
En voorin:
Zo … een hele klus.. en er moet nog e.e.a gedaan worden , maar dat zijn kleine dingetjes.
Ik ben er erg blij mee !!
:D:thumbup
9 maart 2011 om 12:53 #17505442:wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wor:wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :worss :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wor:wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :worss :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wor:wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :worss :wors :wors :wors :wors :wors :wors
Moet ik nog meer zeggen….???
9 maart 2011 om 13:04 #17505443:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
Dikke duim nogmaals.
Ziet er allemaal zeer mooi uit.9 maart 2011 om 13:20 #17505444Mooie upgrade zeg. :thumbup:thumbup
Ziet er allemaal erg netjes uit.
9 maart 2011 om 14:06 #17505445Ziet er zeer goed uit!
Ben alleen wel benieuwd wat je nou precies zelf gefabriceerd hebt. Zoals ik het op de foto kan zijn lijkt het een stuk gordel :hmmz?Overigens ben je nu wel verplicht om elektrische ramen in te bouwen hoor!
Leer + gescheiden achterzetels en nog steeds zwengelen..:o9 maart 2011 om 15:15 #17505446[rquote=1887165&tid=109983&author=twistam]Ziet er zeer goed uit!
Ben alleen wel benieuwd wat je nou precies zelf gefabriceerd hebt. Zoals ik het op de foto kan zijn lijkt het een stuk gordel :hmmz?Overigens ben je nu wel verplicht om elektrische ramen in te bouwen hoor!
Leer + gescheiden achterzetels en nog steeds zwengelen..:o[/rquote]Ik heb bekleding gemaakt voor de zijkant ( het ‘gat’ wat op de foto daar boven staat !!
Electr. achterramen komen er aan , daarom heb ik de lederen deurpanelen er nog niet in ! :angel
9 maart 2011 om 15:55 #17505447Ziet er goed uit. Hmmmm… die passagiers stoel ziet er intressant uit. Er zit namelijk 2 hendels a.d. zijkant.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.