Forumindex › Forums › Modellen › Omega › De uitlaat deel 2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2010 om 17:43 #17218548
Welke bloedpoepende ingenieur heeft de uitlaat voor een omega gemaakt?? Die moeten ze keihard voor zijn ballen trappen!! Wat is dat nou voor onzin joh? Een voorpijp met de kat erin geintregeerd?? Iedere normale auto is de kat te demonteren met 3 of 4 bouten,nee bij omega moet dat vast gelast aan de voorpijp zitten. Te bizar.. heb gewoon een klein gaatje door de pekel troep, katalysator is nog goed maar toch moet die mee vervangen worden omdat die nu eenmaal aan die pijp zit.. Nu koop ik daar nooit want ze hebben bij een maat van me de banden er een keer met de verkeerde rolrichting(ben je dan een knippel?) erop gezet. Maar ik dacht ‘laat ik eens informeren’
Voorpijp omega b 2.0 16v
kwikfit 369 eurie
sprint 459!eurie
VOD 480! eurie(gelijk doodschieten die vent)
Internet (Nog een dikkere pijpook) rvs 250 eurieNeedless to say heb ik die laatste genomen en hem eronder gehangen.
Toch blijf ik met de vieze nasmaak van de kat die nog heel was!!! bahbahbah:vertag:puke
12 maart 2010 om 17:47 #17628902Ehhhh.. wat ik weet in ieder geval.
Kat in de voorpijp:
Corsa-B: C12NZ X12SZ C14NZ X14SZ
Vectra-B: X18XE X20XEV X25XE Y26SEKat in uitlaatspruitstuk:
Corsa-B: X10XE X12XE
Corsa-C: alle benzine motoren
Astra-G: Z18XE Z22SE
Vectra-B: Z16XE Z18XE Z22SE Y26SE(2x)Tis klote, maar tis niet anders, je ziet het steeds vaker
Willem
12 maart 2010 om 17:48 #17628903Tja,die krengen zijn inderdaad duur:(
Mooi dat ‘ie weer gemaakt is:thumbup
gr
Danny
12 maart 2010 om 18:13 #17628904Was je oude niet meer te lassen dan?
12 maart 2010 om 18:13 #17628905Tja daarom rij je ook omega.
Maar was het niet te lassen????
Als het een klein gaatje is is dat meestal wel te doen.
Gr Jack
12 maart 2010 om 19:51 #17628906Nee die was niet meer te redden. Een trek vermogen dat ik ineens weer heb zeg! Trekt weer door als een malle. Geen idee dat zo’n nieuwe pijp zo’n verschil met de 15 jaar oude zou maken. Het is echt een verschil van dag en nacht. Toch weer wat plezier en waar voor mijn geld. Aardig wat opels nog met deze stink uitlaat pijp kat combo! Zijn we lekker mee! ;-(
12 maart 2010 om 20:22 #17628907Dit is helaas bij veel auto’s het geval.
en niet alleen bij opel.Ik zelf had laatst mijn flexibel deel kapot.
een collega heeft er voor mij een nieuwe tussen gelast :)14 maart 2010 om 18:50 #17628908Denk onder de noemer lage(re) productie kosten & vervangings maatschappij. (klantenbinding)
20 juni 2014 om 18:24 #17628909heb je een foto van je rvs pijp?
ach je heb een 2.0 kies een v6 en je heb bij een Omega 2 middendempers, waarvan ze bij de VOD er ook nog eens 2 onder hangen van de 2.5/3.0 versie en niet de 2.6/3.2 die er onder horen te zitten.
(antwoord van die l*l, een 2.6 kan er ook mee rijden je heb tenslotte minder vermogen dan een 3.0)20 juni 2014 om 18:35 #17628910@Botho wrote:
Nee die was niet meer te redden. Een trek vermogen dat ik ineens weer heb zeg! Trekt weer door als een malle. Geen idee dat zo’n nieuwe pijp zo’n verschil met de 15 jaar oude zou maken. Het is echt een verschil van dag en nacht. Toch weer wat plezier en waar voor mijn geld. Aardig wat opels nog met deze stink uitlaat pijp kat combo! Zijn we lekker mee! ;-(
als het ”zon klein gaatje” was had ik hem bij me eigen mooi gelast 100%
offT , ik vind dat je eigenlijk wel een beetje een jankverhaal heb neergezet
21 juni 2014 om 07:23 #17628911Ik begrijp hem wel.
De VOD wil dat we met oude Opels ook bij hun komen maar we kunnen dat niet meer terecht omdat het gewoon veel te duur is.
En dat ze banden met een verkeerde draairichting monteren dat doen ze niet alleen bij de VOD daar kan de Kwikfit ook wat van. Je heb geluk als ze er maar 1 of 2 verkeerd hebben gedaan, kun je zelf nog aanpassen door ze te wisselen.
21 juni 2014 om 08:27 #17628912Sjonge jonge, na 15 jaar een keer een nieuwe kat.. Drama!
21 juni 2014 om 11:39 #17628913Ook al is het na 15 jaar het blijft zonde van het geld, om iets te vervangen wat nog goed is.
21 juni 2014 om 13:37 #17628914ik kan me daarom ook niet voorstellen dat het niet meer te lassen was , dat zogenaamde ”kleine gaatje”
21 juni 2014 om 15:33 #17628915desnoods had je het op kunnen lossen met gungum en een plaatje eromheen. Blijft prima zitten.
21 juni 2014 om 15:41 #17628916Kat in de voorpijp / kat in het spruitstuk is boj velen merken tegenwoordig gemeengoed.
Velen merken plaatsen tegenwoordeg 2kats achter elkaar, soms 3 zelfs.
Dus t is niet raar hoor dat ie in de voorpijp zit (mercedes benz / bmw / Volkswagen / Ford / Fiat / Alfa Romeo / Peugeot-Citroen / en velen aziaten
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.8 juli 2014 om 08:20 #17628917Nou zal ik me steentje ook maar bijdragen !!!!
mensen we hebben internet zoek is goed !!!
ik koop alle uitlaat werk als beun bij Raymundus 0229-745333 kijk is op marktplaats advertentie 1002972433 daar kost de complete voor pijp voor die omega inkl de bouten pakkingen en al van dat gedoe er bij en volle e4 keur vaak nog Romax ook .
let op 149€ daar komt 8,50€ verzekerde verzend kosten bij uit Duitsland ben je voor 155€ klaar en geen gezeik 2 dagen levertijd !!!!!!! of ben ik nou weer grof ?????
Bert
24 augustus 2014 om 20:58 #17628918@Botho wrote:
Welke bloedpoepende ingenieur heeft de uitlaat voor een omega gemaakt?? Die moeten ze keihard voor zijn ballen trappen!!
…
Toch blijf ik met de vieze nasmaak van de kat die nog heel was!!! bahbahbah:vertag:puke
Ej aso, wat als die cat demonteerbaar was? Ging die dan niet verrot? Gewoon lassen dat spul… En gebruik een beetje volwassen taal! :fy1
25 augustus 2014 om 13:05 #17628919 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.