Forumindex › Forums › Modellen › Astra › de transformatie van mijn astra g
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2013 om 19:53 #17258809
Hallo allemaal,
Ik ben al vanaf het begin dat ik mijn Astra heb lid van het Opel-forum.
Ik heb mijn astra gekocht toen ik mijn rijbewijs nog niet had, de auto heeft maar een maand stil gestaan, toen had ik genoeg tijd om alvast te beginnen met wat kleine dingen.zo heb ik mijn astra gekocht.
toen had ik ook nog een telefoon met matige camera haha.
ik ben begonnen met mijn midden console. het bovenste gedeelte was zwart net als het dashboard, en daaronder was hij grijs en versleten
niet zo heel goed te zien. Ik heb hem toen helemaal opgeschuurd totdat het geheel glad was, en vervolgens een grondlaag aangebracht met daaropvolgend een aantal lagen zwarte lak, en daarna nog 2 lagen transparante lak voor een mooi glanzend effect en direct een andere radio geïnstalleerd, met dit als resultaat.
heb ook de ruitenwissers vervangen voor de sportief ogende flexwipers.de volgende update was xenon, ik heb een 6000k H7 set gekocht en deze met mijn broer ingebouwd.
hier geen foto van omdat het niet te zien was met camera die ik toe had.
niet veel later heb ik ledjes onder in mijn bumper gemonteerd en aangesloten op de mistlamp stekkers, omdat er geen mistlampen in deze bumper zaten. deze irmscher bumper zat al op de auto gemonteerd bij aanschaf.
Een paar weken later kreeg ik het idee om blauwe LED verlichting bij de voeten te plaatsen, zo gezegd zo gedaan, ben ik naar Car-fantasy gereden en heb daar de led verlichting gekocht en het daarop volgende weekend samen met mijn broer ingebouwd.
Ik heb in de tussentijd ook nog geïnvesteerd in audio, heb een nieuwe composet gekocht waarvan ik het merk even vergeten ben, haha. Heb hierbij ook een versterker bij aangeschaft en aangesloten op de hoedenplank speakers en de composet. in die tijd had ik nog een actieve subwoofer die ik van mijn broer gekregen heb. nu heb ik een 1000Watt piek/500Watt RMS crunch subwoofer.
ook heb ik ergens tussendoor mijn kofferbak en interieur verlichting verruild voor blauwe led verlichting.
Daarna heeft het even stil gelegen met updaten, er moet ook geld gespaard worden namelijk.
dat sparen heb ik ook zeker gedaan, en deze prachtige set Evolutions van gekocht.
dit is natuurlijk bijna een aanslag op mijn bankrekening.
nee onzin, maar hierna heb ik een hele tijd met veel plezier rondgereden, de winter goed doorgekomen, een keer n beurtje gegeven, en dan begint het mooie weer weer een heel eind. Dus… tijd voor nieuwe updates.ik heb een tijdje zitten te mikmakken over nieuwe koplampen, dan er is bij de astra g natuurlijk een gigantisch aanbod aan koplampen, projector, angel eyes, dayline en dat ook nog eens in chroom of zwart, in eerste instantie wou ik gaan voor angel eyes met ccfl ringen omdat ik al de ledjes had in mijn bumper, en dan kijkt het natuurlijk niet als je halogeen ringen hebt met witte ledjes in de bumper. maar de angel eyes wie ik graag wilde waren er niet met ccfl ringen, helaas. Daar is een tijdje overheen gegaan en is mijn oog gevallen op een set D-Lite koplampen, dat is hetzelfde principe als dayline koplampen maar dan met fel witte ledjes die functioneren als echte DRL verlichting. Deze besteld en opgehaald, en gemonteerd op het werk. heb hiervoor ook 2 nieuwe H1 xenon lampen voor moeten kopen. met dit als resultaat.
een tijde later merkte ik langzaamaan dat het fexibel stuk van de uitlaatpijp gescheurd was, dus ook aan vervanging toe, hele nieuwe voorpijp onder gezet waarbij ik er ook achter kwam dat ik een gebroken veer had(rechts achter), met dit in mijn achterhoofd besloten om niet alleen deze veer te vervangen, maar een hele nieuwe set aan te schaffen, en dan gaan we ook maar gelijk wat lager liggen, 1cm maar want veel lager zal niet goed komen door brede wielen onder mn astra, er zit een sport onderstel onder en is dus standaard al 2cm verlaagd, vandaar dat hij (met het Eibach 30/30 setje) maar 1 cm verlaagd. hij staat nu zo op zn pootjes.
staat voor eigenlijk nog iets te hoog.heb vandaag de motorkaplifters gemonteerd, na een laagje transparante lak tegen oxidatie.
en heb ook de OPC instaplijsten(die er bij aanschaf al in zaten) vervangen voor deze ‘Opel’ instaplijsten.
ze waren alleen wel wat kleiner dan ik had verwacht.en dan is het nu alleen nog wachten tot mijn OPCII bumper thuis komt van de spuiter.
hier al een kleine preview.
heb een tijdje terug al smoke mistlampen gekocht met Ultra white ledlampen, omdat dit mooi staat bij mn xenon verlichting.
had de lampen er ff onder gelegd, om ff te kijken hoe het er uit zag.als de bumper er op zit is alleen de dubbele remus uitlaat nog de enige update van de vorige eigenaar.
maar die laat ik mooi zitten :wub
binnenkort komt er nog een coupe grillertje in.
en wil eigenlijk nog mijn ruiten tinten maar kan dit zelf niet, en wil er ook niet al te veel geld aan uit geven.dit was het wel tot zo ver, ben vast nog iets vergeten.
hier nog wat fotos van man Astra.
en af en toe een beetje aso kan geen kwaad toch?
als het deurschade doet voorkomen. haha
24 juni 2013 om 22:12 #18155044Nice, altijd mooi om te zien hoe een vrij standaard auto transformeerd. Succes verder
Gr.
25 juni 2013 om 19:58 #18155045Ziet er goed uit.
25 juni 2013 om 20:13 #18155046Knappe eerste auto :thumbup
25 juni 2013 om 20:53 #18155047En heb vandaag de opcII bumper opgehaald bij de spuiter en gemonteerd!
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
25 juni 2013 om 21:15 #18155048@Leroy93 wrote:
En heb vandaag de opcII bumper opgehaald bij de spuiter en gemonteerd!
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ziet er netjes uit :thumb , is dit trouwens een originele of een immi?
26 juni 2013 om 04:08 #18155049Immitatie, maar dat ziet niemand toch, haha.
26 juni 2013 om 07:53 #18155050Complimenten. :thumb :thumb
26 juni 2013 om 09:00 #18155051Je G staat er erg strak bij, de koplampen en OPC2 doen m erg goed :thumb
Nog plannen met de achterkant?26 juni 2013 om 09:15 #18155052erg gaaf om die opc bumper met jouw lakkleur te zien :thumb
26 juni 2013 om 10:01 #18155053Dankje,
@DMLB ceo voorlopig nog niet, genoeg geld er doorgeen gejaagd afgelopen tijd haha.
@dion ja vind ik ook, was ook zeer benieuwd hoe het zou staan, heb zelf nog geen g gezien met deze bumper in deze kleur, ja die van blue-dragon, maar die is geloof ik net iets anders26 juni 2013 om 10:03 #18155054Coupe grille zal ‘m goed doen, de honingraad structuur zit dan ook in de grille.
Die je nu hebt past er niet echt bij, bij nader inzien:jerry
26 juni 2013 om 10:15 #18155055 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.