Forumindex › Forums › Overige › Feedback en mededelingen › De toekomst van het Opelforum.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2011 om 21:51 #17827470
[rquote=1882148&tid=143731&author=Stender]Eerste maand geen topic openen? Dan was ik ook heel stil geweest. Meeste mensen komen inderdaad met problemen maar kom op, daar zijn wij toch ook voor? En als nieuw lid wil je uiteraard graag een topic openen over je bolide.[/rquote]
maand week weet k veel.
is met het idee dat niet iemand hier een naam aanmeld, auto te koop zet en nooit weer komt
of
probleem posten, en waneer probleem opgelost is nooit weer komen.als jij je auto wil verkopen via hier wil je niet eerst een naam aan moeten maken en pas een maand later je auto te koop aan kunnen bieden, dan wil je hem al kwijt zijn.
probleem net zo, je wil niet een maand wachten tot je je probleem neer kan zetten.uiteraad kunnen ze wel vanaf dag 1 op een forum reageren
zoals ik ook zei, het is een idee, k snap ook wel dat het waarschijnlijk niet te doen is. en dat er veel commentaar op zal komen.
2 maart 2011 om 22:00 #17827471Ach nu mensen betalen mogen ze van mij best alleen een auto verkopen hoor, da’s mooi weer €5,- verdient! En anderzijds, als jij op een onbekend forum kwam met een probleem met spoed zou je het ook niet leuk vinden om niet terecht te kunnen. Het is ook niet zo dat je eerst een week moet wachten bij de garage tot ze je helpen.
Het mooie van het forum vind ik juist dat iedereen hier terecht kan en juist dit open karakter vind ik veel waard. Mensen voelen zich hier kennelijk thuis en zolang de vaste leden die nieuwkomers nog helpen zie ik het probleem niet in. Als men niet wilt dat deze probleemmensen komen, dan zal men geen antwoorden geven.
3 maart 2011 om 08:48 #17827472[rquote=1881699&tid=143731&author=Jerk][rquote=1881523&tid=143731&author=Erwin1987]ik ben wel voor een knoppie met je eigen berichten of iets in de richting, want nu ben ik aan het zoeken waar het topic was waar ik heb gepost, en ik nu kan je het forum zonder ingelogd te zijn volledig bekijken dat moet ook wel anders denk ik.
Erwin[/rquote]
Zo’n (soort) knopje hebben ze nu toch al?
Als je onder je bericht op find post drukt zie je al je eigen berichten ;)[/rquote]gvd ja je hebt gelijk!
hahah achja ben pas net lid:sleepingErwin
5 maart 2011 om 21:06 #17827473[rquote=1881645&tid=143731&author=2000]Ik denk ook als er weer data verloren gaat dat er een hoop het opgeven. Maar goed, het komt allemaal goed :thumbup[/rquote]
denk ook dat dit de angst is voor de meeste users, in 2004 (en later nog een keer) zijn er toch een aantal fanatieke users verdwenen van het forum.
Dat er vernieuwing nodig is is begrijpelijk.
maar vind het zo wel goed draaien, zelfs op de telefoon inderdaad!
ik vind zelf de kracht van het opel-forum dat er weinig rompslomp rondom het forum.
want wie zit er te wachten op connectie tussen opel-forum en hyves/facebook of weet ik t wat…ik iig niet.
of een chat functie…. ook niet nodig.
en 1 tip voor senatorman, verander de layout niet! (en probeer de begin pagina overzichtelijk te houden, dus niet nog meer subfora aanmaken want daar word het alleen maar rommelig van!)
5 maart 2011 om 21:12 #17827474[rquote=1881645&tid=143731&author=2000]Ik denk ook als er weer data verloren gaat dat er een hoop het opgeven. Maar goed, het komt allemaal goed :thumbup[/rquote]
Waarom zou iemand zich niet meer aanmelden na een crash ? Mocht het ooit hier gebeuren dan meld ik mij opnieuw aan en dan maar het Opelforum opnieuw weer opbouwen.
Als iedereen zo zou denken dan is het gauw gebeurt natuurlijk. Ik bedoel het niet verkeerd hoor !!groet, Rik
6 maart 2011 om 12:34 #17827475[rquote=1884306&tid=143731&author=KadAstra-EF][rquote=1881645&tid=143731&author=2000]Ik denk ook als er weer data verloren gaat dat er een hoop het opgeven. Maar goed, het komt allemaal goed :thumbup[/rquote]
Waarom zou iemand zich niet meer aanmelden na een crash ? Mocht het ooit hier gebeuren dan meld ik mij opnieuw aan en dan maar het Opelforum opnieuw weer opbouwen.
Als iedereen zo zou denken dan is het gauw gebeurt natuurlijk. Ik bedoel het niet verkeerd hoor !!groet, Rik[/rquote]
Omdat dit al een keer eerder is gebeurt, en toen is zo’n beetje alle “mooie” data verloren gegaan. Hierna is het gehele forum opnieuw gevult met interessante data, en daar hebben een hoop mensen/leden een berg tijd in gestoken. Kan me voorstellen dat een hoop mensen hier niet nog een keer zin in hebben. Alles wat je hier ziet is vanaf 2004 opgebouwd (zoals je ziet aan de aanmeld data) Voor die datum was het forum er al, maar was wat fout gegaan.6 maart 2011 om 12:39 #17827476Hopen maar dat het niet weer gebeurt natuurlijk maar de data kun je “backuppen” toch ?
Dan is het een kwestie van terugzetten…..of zie ik dit verkeerd ?Groet, Rik (en bedankt voor je antwoord :thumbup)
6 maart 2011 om 12:40 #17827477[rquote=1884659&tid=143731&author=KadAstra-EF]Hopen maar dat het niet weer gebeurt natuurlijk maar de data kun je toch “backuppen” toch ?
Dan is het een kwestie van terugzetten…..of zie ik dit verkeerd ?Groet, Rik (en bedankt voor je antwoord)[/rquote]
Lijkt me ook, maar moet eerlijk zeggen dat mijn computerkennis beperkt is :cry6 maart 2011 om 16:03 #17827478AnoniemLid sinds:
1 January 1970Backuppen is ook geen probleem, er draait zelfs een aparte backupserver mee die alles dagelijks backupt.
De uitdaging is om de huidige data in het nieuwe forum te proppen op de juiste plaats. Een ander forum heeft een andere structuur.
6 maart 2011 om 17:11 #17827479Kun je wat meer vertellen over die nieuwe structuur?
6 maart 2011 om 17:44 #17827480Senatorman bedoelt denk ik de structuur van de database en het bijbehoorde script cq software deel van het forum, daar valt heel veel over te vertellen, maar de gemiddelde gebruiker zal hier niet veel wijzer van worden.
Die structuur is wat anders dan de structuur van het forum zelf.
6 maart 2011 om 18:44 #17827481Uhm niet om het een of ander, maar dit forum als archief is toch al iets wat niet meer kan.
Als je terugzoekt zijn een hoop topics al verwijderd waar best veel info in stond.
Ik heb hier in feedback al eens een vraag gesteld daarover (waarom dit moest) maar die werd toen niet beantwoord….
Mijn eigen projecttopic bijvoorbeeld is nergens meer te vinden, en dat was toch echt pas ergens na 20056 maart 2011 om 20:13 #17827482AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1884873&tid=143731&author=Andre_Ede]Senatorman bedoelt denk ik de structuur van de database en het bijbehoorde script cq software deel van het forum, daar valt heel veel over te vertellen, maar de gemiddelde gebruiker zal hier niet veel wijzer van worden.
Die structuur is wat anders dan de structuur van het forum zelf.[/rquote]
:thumbup idd
Het forum zal weinig verschil onderdaan, mischien dat het hier en daar even iets anders werkt, maar het zal niet veel veranderen.
Het betreft de de achterliggende database wat het lastig maakt, maar hier komen we wel uit.
7 maart 2011 om 01:55 #17827483[rquote=1884946&tid=143731&author=Maartuh]Als je terugzoekt zijn een hoop topics al verwijderd waar best veel info in stond.
Ik heb hier in feedback al eens een vraag gesteld daarover (waarom dit moest) maar die werd toen niet beantwoord….
Mijn eigen projecttopic bijvoorbeeld is nergens meer te vinden, en dat was toch echt pas ergens na 2005[/rquote]Een paar jaar geleden (ik geloof in 2008 of 2009) is er door een moderator per ongeluk een groot deel van het forum verwijderd. Waarschijnlijk is jouw projecttopic hierbij ook verdwenen.
@ Senatorman kijk hier eens naar:
Heb er weinig tot geen verstand van, maar volgens mij voldoet de software van phpBB aan jouw wensen…
7 maart 2011 om 08:50 #17827484phpBB kan ik eventueel wel in ondersteunen, heb ik jarenlang ervaring mee.
phpBB zou echt een grote stap vooruit zijn tov. XMB.
7 maart 2011 om 08:56 #17827485AnoniemLid sinds:
1 January 1970phpBB is inderdaad hetgene waar we naartoe willen, met behoudt van alle data :hmmz
7 maart 2011 om 09:15 #178274862004 jah dat was erg idd…alles was pleite, maar dan ook alles, maar ik ben er nog, onkruid vergaat niet :D
Maar PhpBB, das echt geweldige forumsoftware, ik heb er ook een forum op draaien en dat loopt prima en je kunt allerlei modules toevoegen zoals een fotoalbum bijv.
7 maart 2011 om 14:28 #17827487[rquote=1885227&tid=143731&author=Senatorman]phpBB is inderdaad hetgene waar we naartoe willen, met behoudt van alle data :hmmz[/rquote]
Excuses, had je beginpost niet goed gelezen:sleeping
12 maart 2011 om 21:51 #17827488AnoniemLid sinds:
1 January 1970De eerste testfase is goed verlopen. We hebben verschillende scripts moeten aanpassen/wijzigen en herprogrammeren om alle data uit dit forum over te kunnen zetten naar het nieuwe phpbb forumscript.
Het ziet er nu naar uit dat we alles kunnen meenemen. leden, u2u’s, alle posts,topics,forums,bans enzenz. tjdens het overzetten staan er meerdere computers enkele dagen en nachten alle data over te pompen en dit verloopt voorspoedig
Uiteraard ga ik niet over 1 nacht ijs, en zal deze meerdere keren gaan uitvoeren.Daarnaast moet ik even wennen aan het nieuwe phpbb script, maar dit gaat ook goedkomen. Zit momenteel dik aan de studie om alles zo spoedig mogelijk onder de knie te krijgen.
Waarschijnlijk kunnen we spoedig over naar het nieuwe script, en is het forum veilig en voorbereid voor de toekomst.
Ik hou jullie op de hoogte.
Senatorman
12 maart 2011 om 21:53 #17827489Goede berichten!! Complimenten :D:D
12 maart 2011 om 21:56 #17827490Ook de complimenten van mijn kant !!!!
Keurig en fijn dat je ons ook op de hoogte houd :thumbup
Rik
5 april 2011 om 20:12 #17827491AnoniemLid sinds:
1 January 1970Update:
Reeds meerdere keren hebben we een testdatabase overgezet naar phpBB. Dit duurt zo’n 2 tot 3 dagen, en hierbij hebben we veel fouten opgelost Nu kunnen we probleemloos een export uitvoeren.
Wel zijn er een paar punten welke we niet opgelost krijgen, en enkele data gaan verliezen:– Polls kunnen we niet meenemen.
– U2U’s kunnen overgezet worden, maar mogelijk kunnen enkele u2u’s verloren gaan, dus zorg dat als we gaan verhuizen dat je al je belangrijke u2u heeft gekopieerd.
– Geabonneerde topics “kunnen” verloren gaanWe kunnen dus eigenlijk veel meenemen, maar kunnen dus altijd data verliezen.
Momenteel ben ik aan het testen met de live database over te zetten en sinds vanmorgen loopt deze al te converteren, en deze zal waarschijnlijk morgenochtend klaar zijn. Dan controleren welke data er is, en wat we missen. We zullen hier nog wel enkele weken mee moeten testen, maar we komen steeds dichterbij ons nieuwe forum.
En ik kan nu al verklappen dat het nieuwe forum een aantal zeer handige opties heeft welke wij er later bijgebouwd hebben.
-Zo worden er 5 gelijkwaardige topics aangeboden waarin je mogelijk ook geinterreseerd bent.
-Koppeling met twitter en facebook ( hyveskoppeling moet nog gemaakt worden).
-Je zoekgeschiedenis wordt onthouden.
-En een aantal handige opties voor de moderators.
-En nog een heleboel handige opties.5 april 2011 om 20:21 #17827492We wachten het af:thumbup
Keep up the good work!!!
5 april 2011 om 20:55 #17827493kijk mooie berichten!
6 april 2011 om 08:52 #17827494Het zal mij benieuwen. Die intergratie van sociale media vind ik persoonlijk niks maargoed dat is de toekomst en er zijn wellicht mensen die het leuk vinden.
Ben benieuwd wat de mogelijkheden van het nieuwe forum, om met betrekking tot de langere termijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.