Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › de probleemmelders
- Dit onderwerp bevat 69 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 juni 2024om 18:59 door quandor.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2024 om 14:42 #18552351
Wat zijn jullie 3 een stel trieste figuren zeg. En maar blijven zeiken op elkaar. Mijn perfecte Grandland ging weg omdat het een diesel was. Zou er zo weer 1 kopen, maar wil geen 3 cilinder. Die horen alleen in een Smart thuis, is mijn mening. Nu al weer 2 van een ander merk en ben er blij mee. O,ja nog ff een tijdelijke auto gehad met motorproblemen. Uiteindelijk in 1 maand opgelost door het inschakelen van de rechtsbijstand. Ik laat me niet afschepen zoals de meeste hier. Maar o zo flink doen op een forum. Als de auto problemen heeft dan hier uithuilen. Maar ik snap het! Als je privé weinig hebt en hier je energie uithaalt.
Waarschijnlijk komt er straks weer een discussie over 3 cilinders.
6 mei 2024 om 15:17 #18552353AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Schipper1, Over 3 cilinders gesproken? Helemaal niks mis mee! De Mokka Cosmo die ik had was een 1.4 T 4 cil met 140 pk. Liep als een tierelier. Maar de Grandland Innovation als 3 cilinder, liep óok als een zonnetje. was lekker vlot, en zelfs bij het inhalen nog power zat, al was het maar 130 pk. Dus ik zeg niks nadeligs over een 3 cilinder. Nu in deze Volvo heb ik ook weer een 1.5T met 3 cilinders. Loopt ook perfect, en is bovendien ook best zuinig voor een SUV van 1525 kg. Al hangt dit verbruik wel af van de dosering van je rechtervoet. Jij bent de eerst hier die spreekt over een perfecte Grandland. die term heb ik hier nog niet gehoord. Ik ben best tevreden over de drie jaar dat ik met de Grandland gereden heb. Zonder storingen of problemen. In garantietijd, zijn de krakende deurpanelen aangepakt. Maar ik vond de algehele afwerking echt onder de maat, voor een auto van €40K. En het plaatwerk was zo dun, dat ik menig keer dacht dat de motorkap zich zelfstandig zou maken, als ik een vrachtwagen tegenkwam. Maar een perfecte Grandland zal je van mij niet horen. Dat predicaat zou ik liever mijn huidige auto geven. Als je begrijpt wat ik bedoel?
6 mei 2024 om 15:30 #18552354Dat zegt genoeg over hoe jullie een auto kopen. De afwerking was bij bestelling al hetzelfde als tijdens de levering. Hetzelfde voor het plaatwerk, doe nou eerst eens je huiswerk voordat je wat koopt. Nee domweg iets kopen en dan later zeiken en flink doen hier.
Lees alle berichten van je vriend terug. Hierin geeft hij zelfs al aan dat de Distributie problemen al bekend waren voor aankoop. Tja maar wel kopen…..op goed geluk.
6 mei 2024 om 15:38 #18552357Lieve schipper…..
Jij had een goeie GLX… proficiat. Ik wou er ook zo eentje…. niet veel gevraagd.
Wat betreft onderzoek.. je zou denken dat ze dan problemen toch gaan oplossen.
Ik wou een 1.6 maar geloofde de dealer dat er weinig verschil op de 2 uitvoeringen zat en nam de 1.2. Die 1.2 hadden ze niet in demo…
Kwestie van vertrouwen na 30 jaar Opel rijden… Grote fout dus. Dealers liegen dat ze het zelf geloven
6 mei 2024 om 15:49 #18552358Zoals je zegt, Zeer Grote Fout van jou zelf!. Je laat je afschepen door de dealer. Die willen alleen verkopen. Als je “zoveel” geld uitgeeft bepaal je toch zelf wat je koopt. Is er maar 1 dealer in België? Lijk me niet toch.
Ik heb ook gekeken naar de verbeterde 1.6. Maar dat is de opvolger van de Peugeot THP. Nou toets dat maar niet in op Google.
6 mei 2024 om 15:57 #18552359AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ Schipper1, ik weet niet hoelang jij uit de luiers bent, maar ik vind je toon nogal hoogmoedig. Jij hebt geen enkel benul, hoe ik mijn inmiddels 18e auto gekocht heb. Je kent mij niet eens, maar je staat wel snel met je oordeel klaar. Bovendien raakt je arrogante gelul, kant noch wal! Ik heb voor deze Volvo, 7 Opels gehad, en ging er van uit, dat de bekende Duitse kwaliteit hetzelfde bleef, ook al werd de eerste serie GLX, in Frankrijk gebouwd. Ik heb de auto bij bestelling eerst bekeken, en er mee proefgereden. Ik kon toen niet direct (de latere aan het licht komende) mankementen ontdekken. Je verwijt ons domweg kopen, en daarna zeiken? In 2017 was er nog niks bekend, over de latere problemen met de distributieriem. Ik heb hem na 3 jaar en 30.000 km ingeruild. Dus lul niet zomaar wat arrogant uit je nek. Bovendien hoef jij me niet te wijzen, op wat ik al dan niet moet terug lezen. Ik zou eerste eens wat aan je arrogante toon doen, voor je hier je gal spuwt!
6 mei 2024 om 16:35 #18552360<p style=”text-align: left;”>Geen enkel benul, volgens mij ben jij degene die schrijft.Maar ik vond de algehele afwerking echt onder de maat, voor een auto van €40K. Tijdens het kopen was de afwerking hetzelfde als tijdens levering, deursponningen half gespoten, enz. Die keuze heb je zelf gemaakt toch?. Of je hebt niet goed opgelet. Ach net als Jopsa, die ging voor een elektrische fiets maar de dealer had hem niet staan. Dus nam hij een Racefiets. 1 voordeel, nu heeft hij 2 hobby’s.</p>
<p style=”text-align: left;”>Echt pppffff. Nou veel plezier weer met alle 100 berichten en het veranderen van namen.</p>6 mei 2024 om 16:58 #18552361Dank u.
Zoals gezegd wou ik ook een goed werkende…. Blijkbaar zouden die er volgens sommigen toch wel zijn…. Dus….ik wou er ook eentje. Anders is er discriminatie in het spel.
Je zou ook verwachten dat ze daar bij slopel met eerlijke oplossingen komen …. Niet dus. DAT is het probleem, @schipper
Ze wilden deze grandramp zelfs niet terug bij Slopel. Dat zegt toch genoeg ????
6 mei 2024 om 17:05 #18552362Nog even als ik mag…….. Hans GLX heeft gelijk. Je klinkt erg hoogmoedig en arrogant. Doet me wat denken aan Quandor alias Floki. Het zal toch niet zijn dat er hier al zeker drie profielen tot dezelfde persoon behoren……….
Geef aub niet de indruk hier dat Nederlanders arrogant en hoogmoedig zijn. Ik ken er enkele die dat helemaal niet zijn.
Uitspraak Dealer : 1 op 100 (dus 1 procent) van de geproduceerde wagens is fout (bij Opel toch volgens hem) Tja, je moet die maar treffen….
Het zou me ook worst wezen moest jij er zo eentje treffen maar ik zou toch wat empathie voelen.
6 mei 2024 om 18:15 #18552365AnoniemLid sinds:
1 January 1970@jopsa, Van sommige mensen kun je geen medeleven verwachten. Er zijn er hier onder ons, die hebben het inlevingsvermogen van een stoeptegel! Dus vergeet het maar. Als zij maar een goed exemplaar hebben, zal ze de rest een zorg wezen.
@Schipper1, ga jij in een showroom onder de auto liggen? Trek jij de bekleding deels los, om te kijken of alles wel goed gespoten is? Je mag er toch vanuit gaan bij een Opel van €40K, dat je blindelings een goed product koopt? Opel stond altijd bekend om zijn Duitse degelijkheid. Dat is met de overgang van GM naar PSA/Stellantis, als sneeuw voor de zon verdwenen. dan moet je niet de fout bij de consument leggen, en zeggen: dan heb je niet goed opgelet! Maar dan ligt de fout bij de Fabrikant, die een waardeloos product op de markt brengt. De enkele goede exemplaren uitgezonderd. Ik heb ooit eens 2½ jaar een zwarte Agila B gehad, (2012-2015) een 1.0 3 cilinder. Die was qua degelijkheid en afwerking, beter dan de GLX, en was toen nieuw €12K.Er zijn er, die hebben in 2023 een pre-order geplaatst, voor een nieuwe Volvo EX30. (ongezien, alleen vanaf een foto) Die krijgen een complete hoogwaardige auto afgeleverd. Zonder mankementen en gezeik. En er staat ook nog eens een goede garantie achter het product, met zelfs een coulance regeling. Met levenslange garantie op originele Volvo onderdelen.(mits de auto bij dezelfde eigenaar blijft)
6 mei 2024 om 18:25 #18552366AnoniemLid sinds:
1 January 1970Deze dus…
9 mei 2024 om 13:19 #18552387Ik vind ‘m, naast de 60 en de 90 die er wel volwassen uitzien, samen met de XC40 een beetje een baksteen vorm hebben.
9 mei 2024 om 14:07 #18552390AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Floki, Dat kan jij wel vinden. Maar de kopers in ons land, denken daar toch heel anders over. Hij heeft zelfs de populaire Tesla Y van de 1e plaats gedrukt. En je argumentatie raakt opnieuw kant nog wal. Je kan hem ook niet vergelijken met een 60 of 90. Dit is juist een goedkoper model (ondanks zijn premium kwaliteit) om een jongere generatie/doelgroep aan te trekken. En dat is Volvo blijkbaar dus echt gelukt. Kijk maar naar de verkoopcijfers. Jij schijnt dus echt niet te snappen, dat je een Topversie, zoals de EX90, niet kunt vergelijken met een instapper, zoals de EX30. Geeft niks hoor. We zijn inmiddels langzaam gewend geraakt, aan je smaak en reacties die dikwijls kant nog wal raken.
De nieuwe EX30 is voor mij een No Go. Veel te compact, en dat volledig elektrisch rijden, ontneemt mij nou juist het plezier aan autorijden. En om je geheugen wat op te frissen. De EX30 is er al vanaf 37K, en de EX90 pas vanaf €95K. Hoezo appels met peren vergelijken?
11 mei 2024 om 00:47 #18552463Baksteenvorm zegt ie, floki….
Euh. Ik zou graag uw huis eens,zien…
11 mei 2024 om 09:08 #18552465AnoniemLid sinds:
1 January 1970@jopsa, dat is nu juist de grap. Die tobber noemt de populaire EX30 de vorm ban een baksteen hebben. De XC40 noemt hij vierkant. Maar als ik vervolgens een foto plaats van de Ford Explorer, en naar zijn mening vraag over die platte bak, dan hoor je hem niet meer. ik heb voor de duidelijkheid, beide types onder elkaar geplaatst in het andere topic. Maar hoe kan hij met zijn ernstige vorm van Dyslexie, nu over de lijn en de vorm van een SUV oordelen?
13 mei 2024 om 17:35 #18552517Beste medelezers, ik ga hier binnenkort verder (was pas enkele topics ver en toch al veeeeel klagers tegengekomen).
Ik ga verder wanneer ik bekomen ben van het lachen ,van al het gezever die Quandor/Floki (aliassen, alter ego) hier op dit forum plaatst. Te gek voor woorden wat die heer neerpent. Dikke megafan van de GLX , maar toch weggedaan en een ander merkje aangeschaft.
Oké, nog wat bekomen voor ik hier met de klachtenmelders verder ga.
Gerniet nog van dit forum verder maar ik vrees dat er niet al te veel volk aanwezig is. Iets ivm “een zinkend schip”
31 mei 2024 om 14:38 #18552951verder on topic nu
problemen gemeld door
opel goes on and on
31 mei 2024 om 22:21 #18552969Rzwetsloot
defrikandellenkoning
31 mei 2024 om 22:23 #18552971alenv
11 juni 2024 om 18:59 #18553168Kleine selectie uit tevreden GLX rijders :
Noa
Luca
Sem
Sam
Isa
Nova
Bo
Jip
Lou
Frietbakkertje
Charlie
Kai
Noé
Quandor
Jayden
Dani
Lio
Roan
Lenn
Melle
Ezra
Quinn
Bowie
Puck
Robin
Novi
Hans GLX
Beau
Bodhi
Riley
Senna
Logan
Marley
Demi
Mace
Luka
Lowen
Jules
Alex
Anne
Joa
Bobby
Jackie
Noël
Bodi
Jamie
Ali
Kay
Lío
Miran
Lux
Zoey
Noah
Indy
Bobbi
Coco
Nouri
Eden
Izzy
Vesper
Gabriel
Juda
Marly
Floki
Micha
Eli
Riv
Teddy
Joey
Manu
Sami
Jaydi
Nour
Diede
Nowi
Sil
Sammie
Jaimy
Schipper1
Louie
Jona
Silke
Doris
Lennon
Chris
Noï
Joes
Loet
Jessie
Louèn
Len
Marijn
Jule
Maan
Arya
Bobbie
Maxime
Lenny
Antoni
Kae
Revi
Royce
Billie
Eef
Puk
Scotti
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.