Forumindex › Forums › Modellen › Astra › De politie! xenon mag niet????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2010 om 13:55 #17623239
wow wat een info!
en ja ik wil erg graag van die koplampen hebben met van die lenzen erin die vind ik mega stoer!
maar waar ik ze kan kopen weet ik niet.
ze moeten wel zwart zijn en elec verstelbaar imitatie of niet boeit mij niet als het maar goed werkt en er goed uit ziet.
iemand tips??
en niet te duur ik moet op mijn geld letten (twee liter he HAHA)
3 maart 2010 om 14:48 #17623240Ik heb laatst deze in mijn astra gezet
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=118928kosten 130 euro op ebay en waren echt onzettend makkelijk aan te sluiten.
3 maart 2010 om 15:34 #17623241vindt het mooi xenon maar de koplampen voor mijn auto zijn wel heel erg duur hoor. En dan de xenon er nog eens bij…..
Heb het er niet voor over. Wel zou ik xenon in de originele units willen plaatsen maar dan niet dat lelijke blauwe spul. Maar dan de 6000K, tevens als je ze dan op stand 1 zet dus iets lager dan is er niks aan de hand.
3 maart 2010 om 16:24 #17623242origineel gepost door tijgetje57
vindt het mooi xenon maar de koplampen voor mijn auto zijn wel heel erg duur hoor. En dan de xenon er nog eens bij…..Heb het er niet voor over. Wel zou ik xenon in de originele units willen plaatsen maar dan niet dat lelijke blauwe spul. Maar dan de 6000K, tevens als je ze dan op stand 1 zet dus iets lager dan is er niks aan de hand.
6000k en stand 1 is ok:thumbup heb ik ook liggen
3 maart 2010 om 17:53 #176232436000k is niet mijn smaak ik vind wit mooier dus 4300k.
met dat blauwe is het zon sjonnie bak.
3 maart 2010 om 21:12 #17623244origineel gepost door opelrulez1990
ik wil erg graag van die koplampen hebben met van die lenzen erin maar waar ik ze kan kopenIn NL bij SKG carstyling kijken, Anders EBay.de
Wel opletten dat je geen multistekker uitvoeringen hebt anders kan je eerst weer op zoek naar die stekkers.origineel gepost door tijgetje57
Wel zou ik xenon in de originele units willen plaatsen maar dan niet dat lelijke blauwe spul. Maar dan de 6000KBij Lince de H7R 6000K bestellen, niks verblindend en geven prima licht :thumbup
origineel gepost door kiyamizio
6000k is niet mijn smaak ik vind wit mooier dus 4300k8000K is blauw
6000K is wit
4300K neigt al meer naar geel4 maart 2010 om 09:37 #17623245Ik heb zelf 6000k gehad van pilot
5000k van pilot
en 4300k van philipsmijn ervaring:
6000 is wit met een blauwe schijn
5000k is wit
4300k is wit met een klein vleugje geel.6000k is zeker geen echt wit.
4 maart 2010 om 11:36 #17623246origineel gepost door Spacejam
Ik heb zelf 6000k gehad van pilot
5000k van pilot
en 4300k van philipsmijn ervaring:
6000 is wit met een blauwe schijn
5000k is wit
4300k is wit met een klein vleugje geel.6000k is zeker geen echt wit.
6000k lijkt van verre afstand blauw, hoe dichter je bij komt hoe witter de lampen worden.
4 maart 2010 om 11:40 #17623247Hallo
Misschien weten jullie het al maar ik heb een kennis en die heeft ook xenon in zijn originele koplamp gedaan. Hij is toen aangehouden een bekering gekregen en dit va de rechter aangevecht en gewonnen. waarom omdat xenon een veel beter lichtbeeld geeft als normale h7 lamp. Dit was voor de rechter geen goede reden om de bekeuring in stand te houden. Daarna schijnt de wet aangepast te zijn en kan xenon weer in normale koplampen maar je moet ze wel goed afgesteld hebben zodat je ook daad werkelijk kan aantonen dat je een goed lichtbeeld hebt. Hopelijk heb je iets aan dit antwoord
4 maart 2010 om 11:46 #17623248Nabouw xenon – wel of niet toegestaan vanaf 1 mei 2009
“Afermarket xenon wel of niet toegestaan?Over het voeren van achteraf xenon in een personenvoertuig, doen veel geruchten de ronde. Er is weinig duidelijkheid of het nu wel of niet mag. Nader onderzoek heeft uitgewezen dat er inderdaad verschillende regels zijn. Dit betreft de regels van justitie en van de RDW. Daarbij zijn de volgende punten naar voren gekomen en uitgewerkt om eventuele vragen van consumenten correct te kunnen beantwoorden.
Hoe ziet de officiële regelgeving eruit? Wat verandert er?
Met de APK wordt gekeken naar het bouwjaar van het voertuig. Als het voertuig een bouwjaar heeft vanaf 01-01-2007, moet de xenon verlichting – zowel aftermarket als vanaf fabriek – voorzien zijn van:
– automatische niveau regeling
– wis/was installatie
– bij groot licht voeren, mag dimlicht niet dovenVoor voertuigen met het bouwjaar 31-12-2006 of daarvoor, gelden deze regels voor de APK niet. Dan moet een (aftermarket) xenon lamp alleen goede verstelling hebben en een goed lichtbeeld geven. Oftewel, de APK eisen die ook op halogeen lampen van toepassing zijn.
Deze specifieke eisen voor voertuigen van voor 31-12-2006 veranderen niet per 1 mei 2009, maar gelden al sinds 01-01-2007.Let op, dit geld alleen voor de APK keuring.
Waar controleert de politie op?
Als een auto xenon verlichting voert – zowel aftermarket als origineel – controleert de politie of de verlichting voorzien is van:
– automatische niveau regeling
– wis/was installatie
– bij groot licht voeren, mag dimlicht niet doven
– de koplampen moeten voorzien zijn van DC, DR of DCR keurmerk.Het is echter per 1 mei 2009 een extra eis voor alle auto’s dat het armatuur goedgekeurd moet zijn voor de soort verlichting die erin wordt gebruikt. Dit geld dus voor alle voertuigen onafhankelijk van het bouwjaar! De politie kan je bekeuren voor het voeren van ondeugdelijke verlichting. De boete bedraagt € 90,- (22 april 2009). Het achteraf inbouwen van gasontladingslampen is dus geen probleem m.b.t. de APK, echter de politie hanteert andere eisen. Het achteraf inbouwen is op eigen risico.
4 maart 2010 om 15:16 #17623249origineel gepost door Robinus
Waar controleert de politie op?
Als een auto xenon verlichting voert – zowel aftermarket als origineel – controleert de politie of de verlichting voorzien is van:
– automatische niveau regeling
– wis/was installatie
– bij groot licht voeren, mag dimlicht niet doven
– de koplampen moeten voorzien zijn van DC, DR of DCR keurmerk.Het is echter per 1 mei 2009 een extra eis voor alle auto’s dat het armatuur goedgekeurd moet zijn voor de soort verlichting die erin wordt gebruikt. Dit geld dus voor alle voertuigen onafhankelijk van het bouwjaar! De politie kan je bekeuren voor het voeren van ondeugdelijke verlichting. De boete bedraagt € 90,- (22 april 2009). Het achteraf inbouwen van gasontladingslampen is dus geen probleem m.b.t. de APK, echter de politie hanteert andere eisen. Het achteraf inbouwen is op eigen risico.
Het klopt bijna helemaal maar per 1 oktober 2009 mag de politie je niet meer bekeuren op de codering van de koplampen, Dit is in de wet aangepast. Enkel mogen ze nog beboeten op een verkeerd lichtbeeld.
4 maart 2010 om 16:58 #17623250origineel gepost door Fearless
origineel gepost door opelvssn
origineel gepost door dimitri070
Dus stadslichten met mistlampen aan mag wel?
kan ik dit ook ergens opzoeken?dimitri
nee dat mag dus ook niet, mistlicht alleen als het mistig is….
heet nix voor nix mistlicht :jerry
als je nou breedstralers heb mag het wel…gr
Wanneer iseen breedstraler een breedstraler? en wanneer is een misltlicht een mistlicht? :P
hier ben ik ook benieuwd naar???:jerry
4 maart 2010 om 17:27 #17623251origineel gepost door Spacejam
Ik heb zelf 6000k gehad van pilot
5000k van pilot
en 4300k van philipsmijn ervaring:
6000 is wit met een blauwe schijn
5000k is wit
4300k is wit met een klein vleugje geel.6000k is zeker geen echt wit.
Ikzelf heb 5000K in mijn dimlichten en 6000k in de mistlampen. Bij m’n pa heb ik er 6000K ingezet en bij m’n vriendin 4300K (was 6000K). Vind persoonlijk de 5000K het fijnste. De 4300K heeft wat meer lichtopbrengst maar gaat qua kleur idd naar het gele toe. Vind het heldere van de 5000K fijner. De 6000K is naar mijn smaak toch wat teveel richting het blauwe (duidelijk dat het after market is). De 6000K die ik had zijn verhuist naar de motor en heb daarnaast 4300K als reserve liggen.
4 maart 2010 om 17:53 #17623252ik vind ook dat 6000k niet orgineel lijkt dus daarom kies ik 4300 of 5000k.
4 maart 2010 om 18:02 #17623253inderdaad 4300k of 5000k is het mooiste
4 maart 2010 om 18:10 #17623254origineel gepost door vincent23
ok even voor de duidelijkheid:mistlicht mag alleen gevoerd worden in combinatie met DIMLICHT en indien het zicht ernstig belemmerd is door regen of sneeuwval of mist.
dat is de tekst in het feitenboekje ;)
voor wat betreft de xenonlampen:
neem contact op met de verkeersdienst, die gasten kunnen je alles uitleggen mbt verlichting.
er is weer het 1 en ander veranderd dus ja, ik zou ff bellen.
scheelt weer centjes :thumbup:thumbup
Persoonlijk vind ik mistlichten zeer irritant :vertag
bonnetje van 60 eurie.
gr vinc
Stadslicht en mistlicht mocht, want het is net zo vel als dimlicht, alleen heb je een ander lichtbeeld.
Maar opeens mocht het niet meer. Eerst stond het ook op wetboek online, maar nu ook niet meer.
Met afrijden heb ik nog geleerd dat het mocht, maar paar weken later kreeg ik bekeuring ervoor.
Heb toen een brief geschreven en van een of andere verkeers officier gehoord dat het niet meer mocht..Ik vind het mooi, en ‘s avonds beter kijken, ook als een ander met stadslicht en mistlicht aan rijdt, maar het mag niet meer..
Sorry voor off topic.-offtopic
4 maart 2010 om 18:41 #176232558000K in orginele units links (passagierszijde) en 6000K rechts in de OEM units (bestuurderskant)
4 maart 2010 om 18:47 #17623256Nou dat is wel heel duidelijk welke unit hier als beste uit de bus komt!:thumbup
4 maart 2010 om 20:22 #17623257origineel gepost door ColinH
origineel gepost door vincent23
ok even voor de duidelijkheid:mistlicht mag alleen gevoerd worden in combinatie met DIMLICHT en indien het zicht ernstig belemmerd is door regen of sneeuwval of mist.
dat is de tekst in het feitenboekje ;)
voor wat betreft de xenonlampen:
neem contact op met de verkeersdienst, die gasten kunnen je alles uitleggen mbt verlichting.
er is weer het 1 en ander veranderd dus ja, ik zou ff bellen.
scheelt weer centjes :thumbup:thumbup
Persoonlijk vind ik mistlichten zeer irritant :vertag
bonnetje van 60 eurie.
gr vinc
Stadslicht en mistlicht mocht, want het is net zo vel als dimlicht, alleen heb je een ander lichtbeeld.
Maar opeens mocht het niet meer. Eerst stond het ook op wetboek online, maar nu ook niet meer.
Met afrijden heb ik nog geleerd dat het mocht, maar paar weken later kreeg ik bekeuring ervoor.
Heb toen een brief geschreven en van een of andere verkeers officier gehoord dat het niet meer mocht..Ik vind het mooi, en ‘s avonds beter kijken, ook als een ander met stadslicht en mistlicht aan rijdt, maar het mag niet meer..
Sorry voor off topic.-offtopic
Met alle respect, dit is echt onzin wat je vertelt.
het heeft nooit gemogen de combi stadlicht met mistlicht.
als je dat hebt geleerd van je rij-instructeur dan moet die nodig is op hercursus.
dimlicht is het enige licht wat mag met mistlicht.
gr vincent.
5 maart 2010 om 11:32 #17623258origineel gepost door Juffer1
8000K in orginele units links (passagierszijde) en 6000K rechts in de OEM units (bestuurderskant)
En dan zijn er nog mensen die zeggen: “Ach, met de juiste afstelling niks mis met originele units”…. nog ff. Moge duidelijk zijn wat gewenst/verplicht/moreel gezien aanvaardbaar is :P
5 maart 2010 om 12:56 #17623259ik heb 10.000 k bi xenon van pilot, 60 euro op ebay nieuw :)
omdat de ophanging van mijn koplampen afgebroken was en dus op een andere manier vast zat, kon ik ze niet stellen.
het was daarom ook afkeur bij de apk daarom is het er nu ff uit.
zodra ik de plasticjes om de koplampen heb vervangen komt het er weer in.
en pas ik het lichtbeeld aan zodat ik er niet op bekeurd wordt.eerst had ik wel veel strooilicht, dit was niet erg sociaal maar wel ideaal voor die onnodig linksrijders :D
wel zie ik hier veel mensen zeuren. maja de auto`s van tegenwoordig hebben gemiddeld gezien een hogere zit als oudere, en als je je oude bak dan ook nog 80mm naar beneden gooit (en de rest) moet je niet raar staan te kijken dat ook orginele xenon rijders (landrover enz) je in je bek schijnen… :) wie mooi wilt zijn moet scheel kijken:jerry
13 maart 2010 om 10:23 #17623260@vincent23: Moet ik je helaas ongelijk geven.
mistlicht met stadslicht mag en wordt tevens ook aangeraden. Met dimlicht aan, heb je groter kans, dat jezelf minder ziet.13 maart 2010 om 15:58 #17623261ik zeg helemaal gelijk :thumbup
13 maart 2010 om 16:40 #17623262origineel gepost door Lamborghini
origineel gepost door Juffer1
8000K in orginele units links (passagierszijde) en 6000K rechts in de OEM units (bestuurderskant)
En dan zijn er nog mensen die zeggen: “Ach, met de juiste afstelling niks mis met originele units”…. nog ff. Moge duidelijk zijn wat gewenst/verplicht/moreel gezien aanvaardbaar is :P
Inderdaad, als je zo graag met xenon wil rijden koop dan ook projectie koplampen. anders is het erg irritant voor je mede weggebruikers.
13 maart 2010 om 17:04 #17623263origineel gepost door jacobbroersma
een tijd geleden was bij blik op de weg een aflevering over lampen
en daar zeiden ze dat je WEL met breedtestralers/mistverlichting mocht rijden
in combi met stadsverlichtnigik ga nog wel ff kijken welke aflevering het was
voor zover ik weet klopt dat ook.
je mag mistlichten/breedstralers als dimlichtvervanger
gebruiken maar dan wel met stadslicht erbij!en wat betreft irritante strooilicht units zouden de lifehammers in de auto’s van de tegenligger uitkomst kunnen bieden :P:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.