Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › De Opel Quiz
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2013 om 12:57 #17772369
De Astra J in de Astra OPC Cup
De Adam in de Adam Cup
De Mokka in de Dakar.9 oktober 2013 om 15:08 #17772370Nee, de Mokka is een dealer inzet geen Fabrieks inzet
10 oktober 2013 om 05:39 #17772371Bedoel je dan:
De Astra J in de Astra OPC Cup
De Adam R2 in de ADAC Opel Rallye Cup in Duitsland
De Adam R2 in de Adam Rallye Cup in Frankrijk?Overigens las ik wel dan de Adam Cup in 2015 vervangen gaat worden door de nieuwe Corsa in de Corsa Cup
10 oktober 2013 om 08:57 #17772372De Astra en Adam zijn goed maar je mist er nog 1.
Kleine tip vat het begrip Rally ruim op, model en rally is ook hier op het forum gemeld.
10 oktober 2013 om 11:39 #17772373Ik weet niet welke wagen nog meer ingezet wordt door Opel zelf. Wellicht iemand anders.
20 oktober 2013 om 12:34 #17772374Helaas verder geen reactie’s antwoordt was:
Astra OPC Cup
ADAM OPC Rally
Ampera Green rally’s o.a Monte Carlo rally.20 oktober 2013 om 18:11 #17772375De Ampera? Dat wist ik niet.
Is dat echt een rally of meer een zuinigheidsproef o.i.d.?20 oktober 2013 om 19:14 #17772376Het wordt omschreven als Rally:
http://media.gm.com/media/be/nl/opel/news.detail.html/content/Pages/news/be/nl/2012/opel/03_27_opel_ampera_wins_monte_carlo_rally.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.acm.mc/page-tab-elec.php?id_menu=6&id_sousmenu=31″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Volgende vraag, op de Opel RAK 2 werd een goed bedoelde oplossing bijna het einde van de RAK 2.
Welk deel van de RAK 2 was dat.22 oktober 2013 om 09:30 #17772377Ben al aan het zoeken geweest, vind alleen iets over verkeerd afgestelde vleugels, maar dat zal niet zijn wat je bedoeld, denk ik.
22 oktober 2013 om 09:36 #17772378Dat was het inderdaad, men had de vleugels later op de RAK gezet, om hem beter op de grond te houden.
Maar het ontwerp van de vleugels was juist dat de RAK bij de juiste snelheid zou gaan opstijgen.
Men was toen nog niet zover dat ze dat in windtunnels konden testen, het was bijna dood van Fritz geweest22 oktober 2013 om 09:52 #17772379Ja, daar heb ik wel een stuk over gelezen, ik dacht dat je iets anders bedoelde.
Ze dachten inderdaad dat de gebruikte vleugels de auto op de grond zouden houden.The tremendous speed caused the front end of the rocket car to leave the ground toward the end of the test: The wings were not angled for sufficient negative lift. Only the quick reactions of the seasoned pilot kept RAK 2 on course, averting a catastrophe.
Ik dacht juist dat je iets bedoelde van de raketaandrijving.
Om maar bij de Rak 2 te blijven, hoe kon de piloot/coureur de raketten ontsteken?5 november 2013 om 09:20 #17772380Zo moeilijk is het niet?
5 november 2013 om 14:46 #17772381Er liepen draadjes vanuit de raketten naar de cocpit daar zat een klein electro schakelaartje waar mee Firtz de raketten ontstak.
Andere manieren waren niet mogelijk omdat er geen tijd was om weg te komen bij de raketten.
5 november 2013 om 14:54 #17772382Ja, en dat schakelaartje was verbonden met een pedaal waarop hij trapte, dan ontstaken er steeds weer een aantal (ik dacht 2?) raketten.
5 november 2013 om 18:07 #17772383Oke dan gooien we er een nieuwe vraag in:
Naast de Kadett C Aero is er nog een Aero model door Opel ontworpen, welke was dat ?
gevraagd type Opel en uitvoerings naam.
5 november 2013 om 21:31 #17772384Was dat de Opel gt aero ?
6 november 2013 om 06:47 #17772385Dat is wel de enige andere Aero die ik ken?
6 november 2013 om 08:16 #17772386Maar het is niet degene die ik bedoel.
7 november 2013 om 14:48 #17772387Ik kan niets vinden van andere Aero-modellen, wellicht een tip in welke richting we moeten zoeken?
Overigens heb ik afgelopen week een heel stuk gelezen over de racemotoren van Opel uit 1922.
Stond in een Opel Flash in de ‘Opel Oldies’.7 november 2013 om 15:11 #17772388Een type waarvan we steeds maar weer hopen dat die terug komt.
Ja Opel was al vroeg aan het racen.
8 november 2013 om 08:31 #17772389Ik kan niet vinden welke je bedoeld, mij (en google?) zijn maar twee Aero-modellen bekend.
8 november 2013 om 09:13 #17772390Er zijn er toch 3 degene die ik bedoel is door Opel ontwikkeld in 1977, en dat is op google te vinden.
8 november 2013 om 09:33 #177723913 stuks….dus prototype fase is waarschijnlijk.
1977….toen was de Manta B er net 2 jaar.
En de Monza kwam het jaar erna.Maar van beide (en ook van andere Opel-modellen uit die tijd) vind ik niets.
Ik zal wel verkeerd zoeken, ik ga er in het weekend nog een keer naar zoeken.8 november 2013 om 10:48 #17772392Terloops heb je nu al het antwoordt gegeven
8 november 2013 om 10:51 #17772393Ondanks dat er Irmscher onderstaat is deze Manta een ontwikkeling van Opel zelf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.