Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › De Opel Quiz
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2012 om 11:44 #17771738
Yep, was een inkoppertje he
13 juli 2012 om 11:57 #17771739Ja, ff op Opel-infos.de gekeken en klaar :P
Volgende vraag:
Welk actiemodel had je bij de Opel Speedster, hoeveel zijn er van gemaakt en wel “accessoire” kreeg je bij de auto?13 juli 2012 om 12:03 #17771740Scorpions Speedster – editie van 60 stuks
Kado was er een Gibson Flying V gitaar ondertekend door de bandleden.13 juli 2012 om 12:04 #17771741Correct en tevens juist :thumb
13 juli 2012 om 12:08 #17771742Oke mooi, we gaan weer back in time.
Welke type naam droeg de afgeleide van de Kadett B Coupé.
13 juli 2012 om 12:11 #17771743Olympia A Fastback?
Of bedoel je die Zuid Afrikaanse Monza?13 juli 2012 om 12:12 #17771744Helemaal goed, moet ze toch maar weer wat lastiger maken :jerry
13 juli 2012 om 12:17 #17771745Haha, tja, het is moeilijk de goede tussenweg te vinden.
We gaan weer vooruit in de tijd: Aan welke uiterlijke kenmerken van de Scorpions Speedsters kun je ze herkennen t.o.v. een Speedster of Speedster Turbo.
13 juli 2012 om 12:24 #17771746Ze hadden zwarte velgen en de auto was alleen leverbaar in het zilver.
13 juli 2012 om 12:32 #17771747Ja, en natuurlijk het ‘Scorpions’ plaatje achterop.
Volgende voor jou.
13 juli 2012 om 12:40 #17771748Welke rally won Opel dit jaar.
13 juli 2012 om 12:58 #17771749De ‘Monte Carlo Rally for Electric and Alternative Propulsion Vehicles’ met de Ampera.
13 juli 2012 om 13:05 #17771750Inderdaad, de top 10 stond vol met Ampera’s
13 juli 2012 om 13:08 #17771751Hoeveel volt, ampère en tijd is er nodig om een Ampera aan een normaal stopcontact op te laden? En hoeveel bij een snellaadpaal?
13 juli 2012 om 13:35 #17771752Tja circa 4 uur aan je wanddoosje maar via de laadpala nog geen idee wel veel langer.
13 juli 2012 om 13:40 #17771753Ik geef het stopcontact voor:
230 Volt, 16 ampère, 4 uur)En de snellaadpaal? In ieder geval niet langer, want daar komt krachtstroom uit.
Bij de Nissan Leaf duur het 8 uur aan het stopcontact en slechts 30 minuten aan de snellaadpaal.Effe googlen en je weet het ;)
16 juli 2012 om 11:04 #17771754Zo na twee dagen ziek geweest te zijn maar weer eens verder.
Volgens de Ampera wiki:
De Ampera kan niet bij snellaadpalen opladen.23 juli 2012 om 16:21 #17771755Klopt :thumb
Was een beetje instinker….
Was op vakantie, vandaar de late reactie.27 juli 2012 om 15:24 #17771756Dat is mooi dan schiet ik er nog even af
Met welke auto’s nam Opel official deel aan de 24 uurs races op de nurnburgring, dus als fabrieks inzet !!!
Het zijn er na mijn weten 2 types.27 juli 2012 om 21:09 #17771757Met een Opel Astra Coupé (Coureur was Jeroen Bleekemolen)
En ik weet dat er dit jaar een Manta mee deed, maar ik verwacht niet dat dat fabrieksinzet was….
27 juli 2012 om 21:53 #17771758Gelukkig was het niet alleen Jeroen, arme Jeroen 24 uur rijden.
Had in die tijd weleens contact met hem, hij was erg blij bij Opel.
Maar de Astra is goed, de Manta niet daar rijdt wel het management team van Opel mee maar is een Kesseling auto.28 juli 2012 om 08:10 #17771759Ja, ik snap dat hij niet alleen reed ;) dat zou pas zwaar zijn.
Ik sprak Jeroen Bleekemolen een maand of twee geleden voor het laatst, bij de ADAC GT Masters. Hij was daar ook dik tevreden met z’n Porsche, helaas kon hij de race niet uitrijden.
De Manta niet, dan verwacht ik dat ooit een Calibra van Opel heeft mee gedaan, maar ik krijg het niet duidelijk gevonden.
28 juli 2012 om 08:43 #17771760Het is inderdaad een Calibra, en wel tijdens 100 Jaar Opelmotorsport in 1999, toen deed Opel
mee aan de 24 uur, het was de oude DTM Calibra van Reuter uit 1994, waar hij in 1995 ook
Helsinki mee reed en het was zijn wintertest auto uit 1994/1995.28 juli 2012 om 08:57 #17771761Okay, dat zijn leuke feitjes om te weten :thumb
Volgende vraag:
Waarom had de Opel Olympia van na WO II (1950) dezelfde motor (met 1,5 liter inhoud) als van voor WO II (1935)?
30 juli 2012 om 09:05 #17771762Niemand?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.