Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › De ontsteking klopt niet, wat is de reden?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2009 om 14:01 #17209927
Hallo,
De ontsteking van zuiger 1 en 4 zijn niet het zelfde als die van 2 en 3, hoe komt dit? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze de zelfde regeling hebben?
Alvast bedankt.
26 mei 2009 om 14:07 #17484086AnoniemLid sinds:
1 January 1970denk dat je het ff wat duidelijker moet vragen??
ik kan er zo niet echt wat aanvastknopen:hmmz
26 mei 2009 om 19:40 #17484087motor?
en zuigers hebben geen ontsteking, alleen de bougies die geven een ontsteking aan je brandbare mengsel :thumbup
misschien bedoel je dat de 1 en 4 of de 2 en 3 betere verbranding hebben ivm de koolafzetting ?
26 mei 2009 om 19:55 #17484088Of bedoel je inspuiting ipv ontsteking????:hmmz
27 mei 2009 om 14:58 #17484089Excuseer mij als ik niet duidelijk genoeg was. Ik zal me proberen te verduidelijken.
Dus, na een meting hebben we ondervonden dat zuiger 1 en 4 vroeger ontstoken wordt. Met andere woorden, voor dat die de B.D.P. (bovenste dode punt)bereikt, worden deze ontstoken. Deze scheelt met 4 à 5 (krukas)graden.Ik hoop dat ik me heb kunnen verduidelijken.
Alvast bedankt.27 mei 2009 om 15:01 #17484090AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok dat is wel duidelijker inderdaad
ik wil dat ook best wel geloven
echter gaat het er bij mij niet in dat dat bij cilinder 2 en 3 dan niet zo is;)
27 mei 2009 om 15:43 #17484091Hoe bedoelt u juist? Wilt u zeggen dat het niet mogelijk is? Heb ik me dan verward met de zuigers?
27 mei 2009 om 18:13 #17484092Bougiekabels goed aangesloten?
27 mei 2009 om 19:29 #17484093Ja, misschien dat je wat bougiekabels hebt omgedraaid, want anders moeten ze toch allemaal te vroeg of te laat vonken, en niet alleen 2 van de 4 cylinders?
28 mei 2009 om 09:01 #17484094Hmmm, deze zal ik nakijken. Ik dacht misschien dat mijn verdelerkap niet goed werkte…
28 mei 2009 om 16:25 #17484095Ik denk niet dat daardoor 2 van de 4 cylinders niet op tijd vonken.. Als het nokje van de verdelerkap gewoon goed in het inkepingkje van het ontstekingshuis valt moet het goed zijn lijkt me..
28 mei 2009 om 18:10 #17484096Maar als dat inkepingkje vuil is, kan het zijn dat je dat probleem dan wel krijgt?
28 mei 2009 om 18:44 #17484097ik volg dit nu een poosje, maar kun je niet beter de auto even naar een garage brengen ?
en er daar bij blijven zodat je wat leert ?, of bij iemand van het forum ?28 mei 2009 om 19:07 #17484098Nou, ik probeer eerst hier wat bij te leren, als het mij hier niet lukt, ga ik naar de garage… Dat is toch de bedoeling van een (auto)forum?
29 mei 2009 om 08:57 #17484099Klopt:)
Ik denk dat als hij wat vuil zou zijn, dat ie dan te laat zou vonken, of slechte vonk.. Je kan natuurlijk voor de zekerheid ff nieuw verdelerkapje en rotortje erop zetten, dat is zo gebeurt en kost niet veel! Kan nooit kwaad..
En dus de volgorde van de bougiekabels ff checken!Gr
31 mei 2009 om 22:14 #17484100De delco kap verandert, al de vier ontstekingen zijn juist het zelfde nu, maar er is wel iestjes te veel voorontsteking.
Maar de delco kap was echt wel aan een verandering toe zeg:o Ik kon op elke moment in pan vallen.Moeizame starten tijdens een warme motor heb ik niet meer, dat is ook meteen verholpen! Maar de kabels zagen er echt niet uit… Ook best veranderen? Mogelijke gevolgen?
Alvast bedankt.1 juni 2009 om 17:39 #17484101Heb je het rotortje ook vervangen, dus het rode ding op een asje die uit de ontsteking komt. Je ziet die rotor zitten als je de verdelerkap eraf haalt.. Moet je echt ook even vervangen, en als de bougiekabels er slecht uit zien, ja je kunt ze altijd even vervangen, kan geen kwaad in elk geval..
Maar voorontsteking, het zou ook kunnen dat je ontsteking een stukje verdraait is, en moet je met een stroboscoop aan de slag, en dan heel je ontstekingshuis kleine stukjes verdraaien totdat de strobo de goede waarde aangeeft.. Maar daar heb je dus apparatuur voor nodig!
Gr
1 juni 2009 om 20:22 #17484102AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Kadett-E
Hoe bedoelt u juist? Wilt u zeggen dat het niet mogelijk is? Heb ik me dan verward met de zuigers?wat ik bedoelde is
dat het best mogelijk zou zijn dat de ontsteking iets te vroeg of te laat staatmaar dat is dan voor alle 4 cilinders gelijke veel
t is gods onmogelijk dat b.v de 1e en 4e cilinder goedstaat
en dat dan 2e en 3e vor of na onsteking heeft
zelfs als dat inkepingkje vuil is
gaat dat nietmaar zet alles er maar eens nieuw op
en laat je ontsteking dan eens goed op tijd zetten;);)2 juni 2009 om 13:44 #17484103Het rotortje was niet lang geleden nog vervangen geweest. Deze was kapot, waardoor de auto niet meer verder kon starten. Alle geluk dat de auto in mijn straat was.
Op het moment werkt eigenlijk alles goed… Dus ik ga even nog zo rijden.
Hartelijk bedankt voor jullie hulp.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.