Forumindex › Forums › Modellen › Astra › De motor houdt in boven 4500 toeren per minuut
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2010 om 20:43 #17218747
Hallo Opel fans,
Mijn auto, een Opel Astra G 2.0, motorcode X20XEV, bouwjaar 1999 heeft een probleem: de motor houdt in boven 4500 toeren per minuut.
De Opel garage heeft de oorzaak nog niet kunnen vinden en zou een dure diagnose moeten doen, die behoorlijk in de papieren zou gaan lopen.
De storing zou erg gecompliceerd zijn, omdat er al veel aan mijn auto/motor versleuteld is door een andere garage.
Misschien kennen jullie dit probleem al.Ik zou blij zijn als een van jullie verder kan helpen met de diagnose.
Wie kan mij hierbij helpen?
Alvast erg bedankt voor jullie antwoorden!
Met vriendelijke groet,
Dirk-Pieter uit Boskoop :D16 maart 2010 om 21:02 #17631391vaak als het probleem op 4500 toeren ligt dan is het of de nokkenas sensor of de krukas sensor. Brand er geen lampje op je dashbord?
16 maart 2010 om 22:09 #17631392Had het zelfde probleem met mn gsi.. Nadat ik de bougiekabels nat gespoten had ging ie nog slechter lopen..
Na vervangen van de kabels was er niets meer aan de hand, liep perfect.
16 maart 2010 om 23:30 #17631393zoals nick-gsi al zegt ligt waarschijnlijk aan nokkenas sensor of krukassensor
heb deze storing vaker meegemaakt en dan was het meestal de nokkenassensor.17 maart 2010 om 12:23 #17631394Me neef had dit bij zijn primera, en bij hem lag het aan zijn luchtmassa meter…
Thomas
17 maart 2010 om 17:06 #176313954500 toeren inhouden..
Dit zal inderdaad de toerenbegrenzer zijn welke inlaat bij 4500 toeren ivm noodloop programma..
dat houd in dat tijdens rijden het oranje motorlampje ook brand.
als deze nog werkt in ieder geval.
lampje met een motorblokkie erop…. of een auto met steeksleutel erdoor
deze moeten gaan branden wanneer contact aan staat en uitgaan als de motor draait.
Willem
17 maart 2010 om 19:47 #17631396Bedankt voor jullie duidelijke antwoorden.
Er branden helemaal geen lampjes op mijn dashboard.
De garage had al een nieuwe nokkenassensor vervangen.
Als de auto boven de 4500 toeren aangeeft, geeft de motor een beetje knallende geluiden op de uitlaat. Het lijkt op een verkeerd tijdstip van de ontsteking, maar het is een elektronische ontsteking?Maar er zitten nog een oude krukassensor en oude bougieskabels op.
Mijn auto staat nu nog bij de Opel garage. Binnenkort ga ik hem ophalen en ik zal eerst nieuwe bougieskabels proberen te vervangen. Hoeveel zal een nieuwe krukassensor ongeveer gaan kosten?
Nog meer suggesties??
Dirk-Pieter :D
17 maart 2010 om 19:59 #17631397Toerenbegrenzer 100%
Nokkenassensor laten nakijken op JUIST signaal
Willem
8 mei 2010 om 06:52 #17631398Afgelopen week heb ik nieuwe bougiekabels vervangen, helaas blijft het hetzelfde. Ik heb net een nieuwe krukassensor besteld uit Duitsland. Dus afwachten verder…
Een prettige weekend,
Dirk-Pieter :D19 juni 2010 om 11:51 #17631399Een nieuwe krukas-sensor vervangen!
Helaas blijft het nog zelfde.
Nog meer suggesties??
Dirk-Pieter :D
19 juni 2010 om 14:33 #17631400Je moet je nokkenassensor vervangen!
Dit is de boosdoener.
Als je krukassensor stuk is slaat de motor helemaal niet meer aan, of je moet langer doorstarten voordat hij aanslaat.
Hoe is de bedrading van de nokkenassensor? Niet beschadigt o.i.d
19 juni 2010 om 14:57 #17631401Had hetzelfde probleem een week of 2 geleden met mijn C1.8XE. Op aanraden van Wim ook de nokkenas sensor vervangen en loopt nu weer perfekt.
23 september 2010 om 12:08 #17631402Een nieuwe nokkenas sensor
Een nieuwe krukas sensor
Een hele set nieuwe bougieskabelsloopt nu nog dezelfde probleem.
Er branden helemaal geen lampjes op mijn dashboard.
Als de auto boven de 4500 toeren aangeeft, geeft de motor een beetje knallende geluiden op de uitlaat. Harder dan 150 km/u houdt de motor ook in.
Nog meer suggesties??
23 september 2010 om 12:15 #17631403hij loopt op g3?
dan zou ik dat eens nalaten kijken
23 september 2010 om 12:28 #17631404Als hij op benzine schakelt, loopt het ook precies zelfde als op G3.
23 september 2010 om 15:46 #17631405Controleren of deze nokkenassensor de juiste waarden geeft.
ook even de learnblocks resetten van de motor.
dan gaat de boel meestal wel goed werken.
als de sensor niet helemaal juist geplaatst zit, werkt deze ook niet.
tis nog steeds de nokkenassensor namelijk.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.