Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › de ex van oeteldonkie op MP voor de hoofdprijs
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2012 om 15:49 #18021634
Nogmaals zal die ascona ook met die motoren en gt stickers prima rijden. Maar een E-kadett gsi blijft en is toch gewoon een stuk gewilder.
Er zijn nou eenmaal modellen die gewoon nooit echt populair worden bij de massa. Neem er je voordeel van! Blijven ze goedkoper en beter te krijgen. ;)20 september 2012 om 15:50 #18021635En wat is trouwens in godsnaam een aflever prijs? 350 is echt totaal belachelijk om nog eens extra op de prijs te vragen.
20 september 2012 om 15:57 #18021636Tja, dat wordt normaal gesproken gebruikt om de wagen een beurt en apk te geven.
En zo kun je nog eens terug komen met de wagen om iets van garantie te claimen.
maar dat zal toch wel tegen vallen met zon auto en bij zon bedrijf.20 september 2012 om 16:03 #18021637We hadden geen E kadett maar een C kadett
de e kadett op foto is zelfs nog mooi bruin
onze ascona c was echt poep bruin, misschien meer diaree :jerryik vind de vergelijking van een kadett GSI lees goed GSI
niet kunnen met een BASIC ascona c, dus geen GT of sport
dat ze vergelijkbare technieken hebben in de modellen dat lijkt me vrij logisch20 september 2012 om 16:09 #18021638@kaneelschep wrote:
En wat is trouwens in godsnaam een aflever prijs? 350 is echt totaal belachelijk om nog eens extra op de prijs te vragen.
om datgene in orde te maken wat voor dat geld al in orde had moeten wezen,oftewel een apktje,een poetsdoekje langs het oliefilter zodat ie weer glimt,en de olie verversen (lees,peilen en zeggen dat ie ververst is) en verder een controlebeurt die vrijwel nooit gedaan wordt.
Althans,mijn ervaring bij dat soort bedrijven.
Kocht ooit een Kadett ( in 1997) voor toen 5500 gulden met nieuwe apk en afleverbeurt (eerste auto,nog niet zo handig,je kent het wel)
Resultaat,oliefilter verroest,olie pikzwart,luchtfilter vuil,remblokken bijna op,uitlaat lek en remcylinders achter lek (voeringen nat) later wel teruggeweest en geeist dat het in orde gemaakt werd,was immers een bovag garage,maar meer als de onderdelen vergoeden wou ie niet,dus maar geaccepteerd,mocht het wel op een zaterdag op zijn brug allemaal monteren dus dat was wel weer lief,uiteindelijk maar een hele grote beurt gedaan op zijn kosten,daarna bijna 2 jaar zonder gelul gereden.20 september 2012 om 16:20 #18021639ik vergelijk de GSI ook met een Ascona GT,en de basic Ascona met een basic Kadett zoals op de foto,overigens,de poepbruine kleur die je vader op de Ascona had,was uit de tijd van de Ascona C1 tot 1985,dus de tijd van de D Kadett ,en die was ook in die kleur te krijgen,in de tijd van de E Kadett kreeg je als je een bruine Ascona bestelde ook de kleur,zoals op de E op de foto.
Overigens had de Ascona van mijn vader (grappig,ik was ook 7 jaar dat ie m kocht) dezelfde kleur als de Kadett GSI,namelijk 535 karmijnrood,ik vondt het toen al een prachtige wagen,zeker voor die tijd (OK,mijn Pa ruilde een blauwe eend in :jerry )deze kleur bedoel je
ik ben het zeker met je eens dat de Kadett meer geliefd is als de Ascona,sterker nog,de Ascona C is de minst geliefde oude Opel.
Maar ik wou er alleen maar mee zeggen dat de 2 modellen technisch en qua aankleding in grote lijnen hetzelfde zijn. Hetzelfde met bijvoorbeeld de Golf 2 GTI,net als de kadett GSI een soort van icoon en zeker in de 16V versie zeer geliefd,echter,de Passat met dezelfde motor en aankleding wil niemand hebben.20 september 2012 om 16:35 #18021640Nee als je poep die kleur heeft is het wel okee
die van ons was meer diaree, deze kleur bruin was ie :D
heb van de ascona hier even geen foto’s bij de hand, zijn er nog weldit was de kadett
Maar het is ook het verschil van dat de ascona b achterwiel is aangedreven
en een ascona c niet
waardoor de c ascona als niet ascona wordt beschouwd door sommige opel liefhebbers20 september 2012 om 16:48 #18021641ah,de kleur die jij bedoelt is hennarood,
zo eentje dus,tsja,das niet de mooiste kleur nee,zeker niet met zo’n creme interieur wat ze meestal hadden,de C Dett had wel een mooie kleur,kan me er wel iets bij voorstellen ja.
Wij gingen van dit.
naar dit.
20 september 2012 om 17:01 #18021642wat ik bedoelde was, zosnel een auto tegen wegenbelastingvrij loopt de prijzen steeds hoger worden zie je bij de ekadett ook, al zijn het de laatste keren op internet wel gsi die het meeste tegen komt als (bijna) oldtimer. Dus ik vergelijk geen ascona tegen over een kadett gsi.
20 september 2012 om 17:04 #18021643@asconahobbyist wrote:
ah,de kleur die jij bedoelt is hennarood,
zo eentje dus,tsja,das niet de mooiste kleur nee,zeker niet met zo’n creme interieur wat ze meestal hadden,de C Dett had wel een mooie kleur,kan me er wel iets bij voorstellen ja.
Wij gingen van dit.
naar dit.
Ja in jouw geval was het zeker een verbetering
dan zou ik ook waarschijnlijk :wub geworden zijn op de c ascona :DMaar helaas ik vind onze ouwe dett veel mooier :cry Trauma hahahaha
na de ascona c is er bij ons een manta c ehhh Calibra gekomen
40mm koni verlaagd rode veren en dempers dtm demper turbo velgen
(vorige eigenaar werkte bij Koni)
dus dat was mijn troost :jerry20 september 2012 om 17:43 #18021644mijn pa was destijds ook gek van de calibra,maar hij heeft m nooit gekocht,ik daarentegen wel,hij leende m regelmatig van me :mrgreen:
De ascona heeft ie vrjwel tot zn overlijden gereden,en nu heb ik m dus als pronkstuk (gerestaureerd enzo) grappige is dat ik dus daarmee nu meer bekijks heb dan met al die sportieve Gsitjes,calibra’s en cabriolets die ik gehad heb,hij zal toen ie m in 83 bestelde nooit hebben kunnen vermoeden dat ie 29 jaar later nog steeds zou rijden,dat ie tot in beter als nieuw gerestaureerd zou worden en dat zn zoon er nog eens vol trots in zou trouwen. ;)
De pest met de C Ascona was 1. de voorwielaandrijving,al lees je in vrijwel alle tests van destijds dat de wegligging uitstekend was en veel beter dan van de Ascona B en 2. het design,hij kwam eind 81 uit en paste qua styling uitstekend bij de Kadett D en Rekord E,toen echter eind 84 de ronde E Kadett uitkwam was ie op slag verouderd,ook tegenover de Sierra was ie uiterlijk het oudere model,echter technisch veel meer bij de tijd,aangezien de Sierra technisch weinig verschilde van de Taunus.
De facelifts eind 84 en met name modeljaar 87 hebben het model zeker opgewaardeerd/moderner gemaakt maar toch viel ie er naast de Omega en de Kadett E steeds meer buiten,toch is ie altijd wel goed verkocht geweest.20 september 2012 om 18:02 #18021645Mooi verhaal :D
helaas kent de rdw 23-UU-46 niet meer
dus trouwen met de dett zit er voor mij niet in :cry9 maart 2013 om 08:14 #18021646@Oeteldonkie wrote:
Ik heb hem net even gebeld… voor 3000 euro mag ik hem nu direct op komen halen…
hij verteld dat hij onderweg met auto op aanhanger van hoogeveen naar zwolle 3x is staande gehouden door handelaren die de auto voor 2500 euro zo mee wilden nemen…Geloof mij… het is een plaatje van een auto, echt in super staat… maar het blijft een auto… die hoe lullig het is… toch niet heel erg populair is…
had ie dat beter kunnen doen denk ik, want raad eens wat ik net tegen kom?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m653008702-opel-ascona-1-6-bj-28-04-1987-in-top-conditie.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;en als ik me niet vergis is dat nog steeds de zelfde adverteerder haha
9 maart 2013 om 10:49 #18021647Over de populariteit van de ascona C bij het grote publiek hoeven we het dus iig niet meer te hebben :jerry Aangezien ie er nog staat.
9 maart 2013 om 10:59 #18021648Ik kom binnenkort een auto te kort
zoek iets van rond de 500 zou hij daarmee accoord gaan? :jerry9 maart 2013 om 11:34 #18021649prachtige ascona is het wel :P
alleen te duur voor mij :P
hier in dit huis zijn c ascona’s heel populair hoor :angel
9 maart 2013 om 14:05 #18021650Hier ook.De prijsstelling is gewoon verkeerd.
9 maart 2013 om 14:07 #18021651welke prijs?
hij staat op bieden nu ja :P
waar stond de prijs vorige keer ook al weer op?moet trouwens zeggen dat ik dit wel 1 van de mooiste ascona’s op mp vind
9 maart 2013 om 14:12 #18021652Stond op 2500 euro geloof ik.
9 maart 2013 om 16:37 #18021653295o was ie,maar troost je,mijn 83er Berlina staat nu ook op speurders voor 1350,komt ook geen hond op,eentje die vroeg of het voor 750 kon,nou echt niet!!!
De mensen wachten toch tot er meer bekend is over de wegenbelasting van oldtimers.
Maar ik blijf erbij,1500 tot 1750 is mooi zat voor deze Ascona.
Is 1 van de laatste serie dus gewoon nog een oude auto en niet echt klassiek zoals een C1 dat wel is,en als het nou een 2.0 GT had geweest,maar het gewoon een 16N,het is overigens wel een prachtige auto,zonder meer!!!26 maart 2013 om 15:43 #18021654ik vind die rooie een prachtige auto ben langzaam een andere ascona t zoeken voor dagelijks en deze staat toch hoog in de lijst:P
alleen niet voor die prijs
de meeste ascona c op mp zijn of slecht of automaat…. dus weinig keus over -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.