Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › De Baksteen komt tot leven. *update 01-07-’11
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2011 om 21:51 #17734812
motorruimte ziet er weer :wub uit
4 februari 2011 om 09:56 #17734813zo te zien heb je het originele injectiesysteem er op gelaten?
4 februari 2011 om 10:23 #17734814[rquote=1859625&tid=134090&author=bettus accu][rquote=1805048&tid=134090&author=Kale gek]
origineel gepost door Christian-tsx
meende gehoord te hebben dat de as niet te ver in de bak moet schuiven, anders gaat het mechanisme van de km teller kapot?weet ook niet hoever de motor naar achteren is gekomen.
tunnel gaat inderdaad wel goed inderdaad.
van dat de as niet te ver in de bak mag schuiven wist ik nog niet, weet wel dat ik er iig geen problemen mee heb, volgens mij ligt de bak bij mij zo’n 5 cm naar achter[/rquote]
je kan niet zomaar de tussenas niet inkorten als je de motor naar achter legt. die tussenas heeft speling nodig als je eventueel een bult over moet. hierdoor zal de tussenas in en uitschuiven. heb je de tussenas te dicht op de bak aangesloten zijn, kan het zijn dat de tussenas klappen te verduren krijgt door de bult waar je over heen gaat. hierdoor kan het zijn dat je bij een bepaalt vermogen je tussenas eerder als een wokkel zal draaien.
hier ook al een commodore B gehad met een 3.0 24V. een gewone standaard 3.0 24v met 204pk. ook als een wokkel gedraaid, terwijl dat me pa een commodore A heeft met een 24v al jaren, nog nooit kapot gegaan. de tussenas is van een automaat en dus even lang als die van een getrag 265(die me pa achter zn commodore 24v heeft).
in ieder geval ziet de ascona B er steeds mooier uit. ga zo door.:wors
[/rquote]
das toevallig:o:o dat is die ouwe baksteen van mij geweest , heb er ook nog effe mee gestoeit:D
blijft een dikke opel-baksteen suc6 verder met je project kerel ziet goed uit.
;)4 februari 2011 om 19:32 #17734815Grappig dat 1 van de vorige eigenaren nu opduikt ;)
Bedankt voor de foto’s :thumbup
5 februari 2011 om 08:56 #17734816he ronny, als je toch foto’s van dat ding heb, zet ze hier ook ff neer dan :kewlpics
5 februari 2011 om 09:04 #17734817Hier dan wat foto’s van Vroeger :D Tweety bedankt
5 februari 2011 om 10:03 #17734818[rquote=1860473&tid=134090&author=sik]he ronny, als je toch foto’s van dat ding heb, zet ze hier ook ff neer dan :kewlpics [/rquote]
kijk sik daar staan ze,ik ga geen foto,s posten in een topic wat niet van mij is zonder overleggen.:D
graag gedaan manta 24v11 februari 2011 om 21:32 #17734819Het leeft weer ;)
12 februari 2011 om 21:19 #17734820Normaal dashboard gemonteerd en de groep a eronder geschroefd !
22 februari 2011 om 11:48 #17734821De 1e kilometers zijn gemaakt !
Enkel nog wat kleine werkzaamheden. (oa sper, kuipstoelen, gordels en wat meters aansluiten) En de kooi nog een kleurtje geven.
22 februari 2011 om 20:45 #17734822kiek an schiet dus weer op
:thumbup20 april 2011 om 11:00 #17734823Hoe gaat het met de Baksteen Danny?
1 juli 2011 om 20:58 #17734824Kooi heeft kleur, de rest van het interieur ook.
Achteras gemonteerd 4:11 met sper en schijfremmen.
Hydraulische handrem erin.
2 Sparco kuipstoelen staan erin.
Nu verder met gordels raamfolie intercom voetensteun navigator carterplaat etc etc.
18 maart 2012 om 16:14 #17734825heb je m al een keer klaar Danny, kwam toevallig nog een actie pic tegen
en nog een paar uit de ascona cup
18 maart 2012 om 23:12 #17734826ook nog een filmpje gevonden, vanaf 6.30
[youtube:kd2vy1xi]http://www.youtube.com/watch?v=oYs95kIX-Ns&feature=g-u-u&context=G2d02930FUAAAAHgAUAA[/youtube:kd2vy1xi]
19 maart 2012 om 18:41 #17734827GAAAAFFF
Thanx dat zijn de leukere foto’s
Alleen gaat het er niet al te rustig aan toe in dat filmpje zeg. Zonde.
Ascona heeft inmiddels al de nodige kilometers gemaakt hierzo rondom Hellendoorn.
Ben nu eerst weer met een ander project bezig.
20 maart 2012 om 16:54 #17734828die ascona’s waren aardig opgekreukeld…. :cry
21 maart 2012 om 21:20 #17734829Heng Heng :thumb
24 maart 2012 om 18:29 #17734830Volgens mij zit je remklauw verkeerd om :thumb
25 maart 2012 om 09:18 #1773483125 maart 2012 om 10:08 #17734832ivm je ontluchtingsnippel, die ietwat vreemd staat
26 maart 2012 om 19:28 #17734833@henk 400rr wrote:
ivm je ontluchtingsnippel, die ietwat vreemd staat
Precies
De lucht die eruit moet, zit meestal bovenin,vandaar dat de ontluchtingsnippel op de hoogste plek hoort te zitten , net zoals bij een verwarmings kachelradiator..
Draai je je linker en rechter klauw om, klopt het weer wel
Kan best zijn dat ie ook links op de donorauto zat, maar dan zaten ze aan de voorkant van de schijf26 maart 2012 om 19:47 #17734834Waar moet je nou precies op letten met kuipstoelen? Monteer je die vast in de wagen? Of met een slede?
27 maart 2012 om 07:42 #17734835@mr-turbo wrote:
@henk 400rr wrote:
ivm je ontluchtingsnippel, die ietwat vreemd staat
Precies
De lucht die eruit moet, zit meestal bovenin,vandaar dat de ontluchtingsnippel op de hoogste plek hoort te zitten , net zoals bij een verwarmings kachelradiator..
Draai je je linker en rechter klauw om, klopt het weer wel
Kan best zijn dat ie ook links op de donorauto zat, maar dan zaten ze aan de voorkant van de schijfDe klauwen zitten goed gemonteerd! Ik denk dat ik dit toen erop gehangen heb voor de foto.
27 maart 2012 om 07:43 #17734836 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.