De Baksteen komt tot leven. *update 01-07-’11

Forumindex Forums Modellen Ascona De Baksteen komt tot leven. *update 01-07-’11

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 80)
  • Auteur
    Berichten
  • #17734787
    Manta 24V
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 September 2004

      Ff een kleine update, vanavond de motor iets op getild en de steunen van de vooras afgeslepen en links met rechts omgewisseld, Resultaat: motor bijna tegen het schutbord :wub

      #17734788
      voederbiet
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 May 2006

        nog betere gewichts verdeling dus, whats next, middenmotor asci?:jerry:jerry

        #17734789
        Manta 24V
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 September 2004

          Morgen de steunen vastlassen, dan de spruitstukken monteren en een baksteun in mekaar knutselen.

          #17734790
          Manta 24V
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 September 2004

            Het is wat uitgelopen maar vanavond de baksteun voor de baksteen gelast.

            Motor hangt nu een flink eind naar achter.

            #17734791
            manta73
              Lid sinds:
              21 February 2010

              Da hedde gij goed gedaan KUT

              #17734792
              McLambo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 September 2004

                :wtf

                Wat is hier het voordeel van? Hoe doe je dat nu met je aandrijfas, uitlaat, en nog meer van die dingen die je moet veranderen?

                Bravo voor de durf overigens :wors

                #17734793
                Christian-tsx
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 May 2008

                  betere gewichtsverdeling. gewicht tussen de assen in.

                  aandrijfas inkorten, uitlaat pas maken, en verder hoeft er weinig aangepast te worden dacht ik.

                  #17734794
                  marcomanta
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 June 2010

                    binnenschermen zijn mooi wit geworden :)

                    #17734795
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      origineel gepost door Manta 24V
                      Het is wat uitgelopen maar vanavond de baksteun voor de baksteen gelast.

                      Motor hangt nu een flink eind naar achter.

                      waar praten we over? een cm of 3 dat hij naar achteren gegaan is?

                      origineel gepost door Christian-tsx
                      betere gewichtsverdeling. gewicht tussen de assen in.

                      aandrijfas inkorten, uitlaat pas maken, en verder hoeft er weinig aangepast te worden dacht ik.

                      Hmmm, wat dacht je van tunnel, motorsteunen en baksteun.

                      Ik weet niet of het wel zo goed uitpakt, op zich is de gewichtsverdeling al vrij goed in een B-Ascona, nu verplaats je dat wat meer naar achteren, het kan zijn dat de grip voor nu een stuk slechter is en je weer moet experimenteren met de veren om die grip weer terug te krijgen.

                      Maar mischien valt het mee.

                      #17734796
                      Manta 24V
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 September 2004

                        We zullen zien wat het doet straks.

                        #17734797
                        Tomvt
                          Lid sinds:
                          2 July 2004

                          origineel gepost door Christian-tsx
                          betere gewichtsverdeling. gewicht tussen de assen in.

                          aandrijfas inkorten, uitlaat pas maken, en verder hoeft er weinig aangepast te worden dacht ik.

                          aandrijfas hoeft toch niet, zit in de bak geschoven, veer in de as een stukje korter maken, tunnel hoeft bij zo’n stukje niet aangepast te worden, mijn 24v ligt ook ongeveer zo dicht bij t schutbord, enkel de baksteun wat aan moeten passen dmv sleufgaten

                          #17734798
                          Christian-tsx
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 May 2008

                            meende gehoord te hebben dat de as niet te ver in de bak moet schuiven, anders gaat het mechanisme van de km teller kapot?

                            weet ook niet hoever de motor naar achteren is gekomen.

                            tunnel gaat inderdaad wel goed inderdaad.

                            #17734799
                            henk 400rr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              Mijn motor zit ook wat naar achteren en de tunnel is daarbij ongemoeid gelaten, dus het kan wel, maar kan er zo slecht bij dat ik dus wel de tunnel ga verbouwen.

                              Als ik zo de foto bekijk dan is dat dus ook iets om overna te denken.

                              en inderdaad, de tussenas mag niet te ver de bak in gaan.

                              #17734800
                              Redmen
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 February 2007

                                ik heb voor mijn 24v bouw in me manta eigenljik alles waar jullie het over hebben aangepast

                                heb het 24v blok ook verder na achter gebouwd bij mij moet zelf het kagelhuis aangepast worden ( maar dat is meer omdat het blok langer is hijs ook ongv. 3cm verder na achter gelegt )

                                bij mij heb ik dit veranderd

                                motorsteunen stalen van manta aangepast met shokdempertje van senator er op
                                motorsteun houder op subframe aangepast
                                tunnel helemaal er uit geslepen en nieuwe gemaakt omdat er een hydrolische bak van een omega achter zit en om nog ruimte te maken voor de uitlaat
                                baksteunen moeten verplaatsen
                                handrem moeten verplaatsen
                                aandrijf laten maken bij speciaal bedrijf met schruifstuk er tussen

                                volgens mij was dat het wel

                                maar meschien hoeft dat allemaal nie bij jou ?:D

                                #17734801
                                Manta 24V
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  8 September 2004

                                  Nee dat hoeft bij mij allemaal niet, het is minder spannend dan het lijkt, heb enkel de motor een eindje naar achter gelegd!

                                  Idd een tunnel uitslijpen is nogal een werk (weet er alles van) :o

                                  #17734802
                                  Redmen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 February 2007

                                    origineel gepost door Manta 24V
                                    Nee dat hoeft bij mij allemaal niet, het is minder spannend dan het lijkt, heb enkel de motor een eindje naar achter gelegd!

                                    Idd een tunnel uitslijpen is nogal een werk (weet er alles van) :o

                                    dat geloof ik heel best:P:D

                                    #17734803
                                    Manta 24V
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2004

                                      Maar dan moet ie er ook weer in :o ;)

                                      #17734804
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        origineel gepost door Manta 24V
                                        Nee dat hoeft bij mij allemaal niet, het is minder spannend dan het lijkt, heb enkel de motor een eindje naar achter gelegd!

                                        Idd een tunnel uitslijpen is nogal een werk (weet er alles van) :o

                                        doe je ook niets aan de tussen as dan???

                                        moest gistermorgen nog ff aan dit topic denken;)
                                        reed achter een combo met kenteken

                                        ..- bk-st :P
                                        ik weet niet cker meer welk nr er voor stond ik dacht
                                        :hmmz 49-bak-steen
                                        :P:wors:wors

                                        #17734805
                                        Manta 24V
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          8 September 2004

                                          Hahah grappig, Vandaag had ik ook nog volk op de dam. Meteen van HEyyyyy das de baksteen ;)

                                          Tussenas kort ik heel ietsie in. cm of 3

                                          #17734806
                                          Tomvt
                                            Lid sinds:
                                            2 July 2004

                                            origineel gepost door Christian-tsx
                                            meende gehoord te hebben dat de as niet te ver in de bak moet schuiven, anders gaat het mechanisme van de km teller kapot?

                                            weet ook niet hoever de motor naar achteren is gekomen.

                                            tunnel gaat inderdaad wel goed inderdaad.

                                            van dat de as niet te ver in de bak mag schuiven wist ik nog niet, weet wel dat ik er iig geen problemen mee heb, volgens mij ligt de bak bij mij zo’n 5 cm naar achter

                                            #17734807
                                            henk 400rr
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              Dan heb je de veer d’r ook niet in en tot nu toe geluk gehad.

                                              of ….. je hebt een ouwe karosserie (voor ’82) en je maakt een denkfout ;)

                                              :D :D vond het wat toevallig met die 5 cm.

                                              #17734808
                                              Tomvt
                                                Lid sinds:
                                                2 July 2004

                                                veer zit er in, een iets kortere maar sterkere, carrosserie is van na 82.
                                                Blok ligt iig net niet tegen de tunnel aan.

                                                #17734809
                                                henk 400rr
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2004

                                                  Dan trek ik die 5cm erg in twijfel, die as kan niet ongestraft zomaar 5cm meer in de bak schuiven.

                                                  #17734810
                                                  Manta 24V
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    8 September 2004

                                                    Zo even weer een update,

                                                    Motor zo goed als afgebouwd en de brandstofleidingen gelegd.

                                                    #17734811
                                                    bettus accu
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 March 2009

                                                      [rquote=1805048&tid=134090&author=Kale gek]

                                                      origineel gepost door Christian-tsx
                                                      meende gehoord te hebben dat de as niet te ver in de bak moet schuiven, anders gaat het mechanisme van de km teller kapot?

                                                      weet ook niet hoever de motor naar achteren is gekomen.

                                                      tunnel gaat inderdaad wel goed inderdaad.

                                                      van dat de as niet te ver in de bak mag schuiven wist ik nog niet, weet wel dat ik er iig geen problemen mee heb, volgens mij ligt de bak bij mij zo’n 5 cm naar achter[/rquote]

                                                      je kan niet zomaar de tussenas niet inkorten als je de motor naar achter legt. die tussenas heeft speling nodig als je eventueel een bult over moet. hierdoor zal de tussenas in en uitschuiven. heb je de tussenas te dicht op de bak aangesloten zijn, kan het zijn dat de tussenas klappen te verduren krijgt door de bult waar je over heen gaat. hierdoor kan het zijn dat je bij een bepaalt vermogen je tussenas eerder als een wokkel zal draaien.

                                                      hier ook al een commodore B gehad met een 3.0 24V. een gewone standaard 3.0 24v met 204pk. ook als een wokkel gedraaid, terwijl dat me pa een commodore A heeft met een 24v al jaren, nog nooit kapot gegaan. de tussenas is van een automaat en dus even lang als die van een getrag 265(die me pa achter zn commodore 24v heeft).

                                                      in ieder geval ziet de ascona B er steeds mooier uit. ga zo door.:wors

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 80)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.