Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › De Baksteen komt tot leven. *update 01-07-’11
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2010 om 21:32 #17734787
Ff een kleine update, vanavond de motor iets op getild en de steunen van de vooras afgeslepen en links met rechts omgewisseld, Resultaat: motor bijna tegen het schutbord :wub
11 november 2010 om 21:48 #17734788nog betere gewichts verdeling dus, whats next, middenmotor asci?:jerry:jerry
12 november 2010 om 18:46 #17734789Morgen de steunen vastlassen, dan de spruitstukken monteren en een baksteun in mekaar knutselen.
15 november 2010 om 21:22 #17734790Het is wat uitgelopen maar vanavond de baksteun voor de baksteen gelast.
Motor hangt nu een flink eind naar achter.
16 november 2010 om 22:36 #17734791Da hedde gij goed gedaan KUT
17 november 2010 om 10:05 #17734792:wtf
Wat is hier het voordeel van? Hoe doe je dat nu met je aandrijfas, uitlaat, en nog meer van die dingen die je moet veranderen?
Bravo voor de durf overigens :wors
17 november 2010 om 10:15 #17734793betere gewichtsverdeling. gewicht tussen de assen in.
aandrijfas inkorten, uitlaat pas maken, en verder hoeft er weinig aangepast te worden dacht ik.
17 november 2010 om 21:37 #17734794binnenschermen zijn mooi wit geworden :)
17 november 2010 om 21:52 #17734795origineel gepost door Manta 24V
Het is wat uitgelopen maar vanavond de baksteun voor de baksteen gelast.Motor hangt nu een flink eind naar achter.
waar praten we over? een cm of 3 dat hij naar achteren gegaan is?
origineel gepost door Christian-tsx
betere gewichtsverdeling. gewicht tussen de assen in.aandrijfas inkorten, uitlaat pas maken, en verder hoeft er weinig aangepast te worden dacht ik.
Hmmm, wat dacht je van tunnel, motorsteunen en baksteun.
Ik weet niet of het wel zo goed uitpakt, op zich is de gewichtsverdeling al vrij goed in een B-Ascona, nu verplaats je dat wat meer naar achteren, het kan zijn dat de grip voor nu een stuk slechter is en je weer moet experimenteren met de veren om die grip weer terug te krijgen.
Maar mischien valt het mee.
18 november 2010 om 17:22 #17734796We zullen zien wat het doet straks.
18 november 2010 om 17:38 #17734797origineel gepost door Christian-tsx
betere gewichtsverdeling. gewicht tussen de assen in.aandrijfas inkorten, uitlaat pas maken, en verder hoeft er weinig aangepast te worden dacht ik.
aandrijfas hoeft toch niet, zit in de bak geschoven, veer in de as een stukje korter maken, tunnel hoeft bij zo’n stukje niet aangepast te worden, mijn 24v ligt ook ongeveer zo dicht bij t schutbord, enkel de baksteun wat aan moeten passen dmv sleufgaten
19 november 2010 om 12:07 #17734798meende gehoord te hebben dat de as niet te ver in de bak moet schuiven, anders gaat het mechanisme van de km teller kapot?
weet ook niet hoever de motor naar achteren is gekomen.
tunnel gaat inderdaad wel goed inderdaad.
19 november 2010 om 12:48 #17734799Mijn motor zit ook wat naar achteren en de tunnel is daarbij ongemoeid gelaten, dus het kan wel, maar kan er zo slecht bij dat ik dus wel de tunnel ga verbouwen.
Als ik zo de foto bekijk dan is dat dus ook iets om overna te denken.
en inderdaad, de tussenas mag niet te ver de bak in gaan.
19 november 2010 om 18:33 #17734800ik heb voor mijn 24v bouw in me manta eigenljik alles waar jullie het over hebben aangepast
heb het 24v blok ook verder na achter gebouwd bij mij moet zelf het kagelhuis aangepast worden ( maar dat is meer omdat het blok langer is hijs ook ongv. 3cm verder na achter gelegt )
bij mij heb ik dit veranderd
motorsteunen stalen van manta aangepast met shokdempertje van senator er op
motorsteun houder op subframe aangepast
tunnel helemaal er uit geslepen en nieuwe gemaakt omdat er een hydrolische bak van een omega achter zit en om nog ruimte te maken voor de uitlaat
baksteunen moeten verplaatsen
handrem moeten verplaatsen
aandrijf laten maken bij speciaal bedrijf met schruifstuk er tussenvolgens mij was dat het wel
maar meschien hoeft dat allemaal nie bij jou ?:D
19 november 2010 om 20:12 #17734801Nee dat hoeft bij mij allemaal niet, het is minder spannend dan het lijkt, heb enkel de motor een eindje naar achter gelegd!
Idd een tunnel uitslijpen is nogal een werk (weet er alles van) :o
19 november 2010 om 20:36 #17734802origineel gepost door Manta 24V
Nee dat hoeft bij mij allemaal niet, het is minder spannend dan het lijkt, heb enkel de motor een eindje naar achter gelegd!Idd een tunnel uitslijpen is nogal een werk (weet er alles van) :o
dat geloof ik heel best:P:D
19 november 2010 om 22:49 #17734803Maar dan moet ie er ook weer in :o ;)
20 november 2010 om 09:14 #17734804AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Manta 24V
Nee dat hoeft bij mij allemaal niet, het is minder spannend dan het lijkt, heb enkel de motor een eindje naar achter gelegd!Idd een tunnel uitslijpen is nogal een werk (weet er alles van) :o
doe je ook niets aan de tussen as dan???
moest gistermorgen nog ff aan dit topic denken;)
reed achter een combo met kenteken..- bk-st :P
ik weet niet cker meer welk nr er voor stond ik dacht
:hmmz 49-bak-steen
:P:wors:wors20 november 2010 om 19:48 #17734805Hahah grappig, Vandaag had ik ook nog volk op de dam. Meteen van HEyyyyy das de baksteen ;)
Tussenas kort ik heel ietsie in. cm of 3
21 november 2010 om 18:23 #17734806origineel gepost door Christian-tsx
meende gehoord te hebben dat de as niet te ver in de bak moet schuiven, anders gaat het mechanisme van de km teller kapot?weet ook niet hoever de motor naar achteren is gekomen.
tunnel gaat inderdaad wel goed inderdaad.
van dat de as niet te ver in de bak mag schuiven wist ik nog niet, weet wel dat ik er iig geen problemen mee heb, volgens mij ligt de bak bij mij zo’n 5 cm naar achter
21 november 2010 om 18:40 #17734807Dan heb je de veer d’r ook niet in en tot nu toe geluk gehad.
of ….. je hebt een ouwe karosserie (voor ’82) en je maakt een denkfout ;)
:D :D vond het wat toevallig met die 5 cm.
22 november 2010 om 11:48 #17734808veer zit er in, een iets kortere maar sterkere, carrosserie is van na 82.
Blok ligt iig net niet tegen de tunnel aan.22 november 2010 om 14:48 #17734809Dan trek ik die 5cm erg in twijfel, die as kan niet ongestraft zomaar 5cm meer in de bak schuiven.
3 februari 2011 om 21:33 #17734810Zo even weer een update,
Motor zo goed als afgebouwd en de brandstofleidingen gelegd.
3 februari 2011 om 21:42 #17734811[rquote=1805048&tid=134090&author=Kale gek]
origineel gepost door Christian-tsx
meende gehoord te hebben dat de as niet te ver in de bak moet schuiven, anders gaat het mechanisme van de km teller kapot?weet ook niet hoever de motor naar achteren is gekomen.
tunnel gaat inderdaad wel goed inderdaad.
van dat de as niet te ver in de bak mag schuiven wist ik nog niet, weet wel dat ik er iig geen problemen mee heb, volgens mij ligt de bak bij mij zo’n 5 cm naar achter[/rquote]
je kan niet zomaar de tussenas niet inkorten als je de motor naar achter legt. die tussenas heeft speling nodig als je eventueel een bult over moet. hierdoor zal de tussenas in en uitschuiven. heb je de tussenas te dicht op de bak aangesloten zijn, kan het zijn dat de tussenas klappen te verduren krijgt door de bult waar je over heen gaat. hierdoor kan het zijn dat je bij een bepaalt vermogen je tussenas eerder als een wokkel zal draaien.
hier ook al een commodore B gehad met een 3.0 24V. een gewone standaard 3.0 24v met 204pk. ook als een wokkel gedraaid, terwijl dat me pa een commodore A heeft met een 24v al jaren, nog nooit kapot gegaan. de tussenas is van een automaat en dus even lang als die van een getrag 265(die me pa achter zn commodore 24v heeft).
in ieder geval ziet de ascona B er steeds mooier uit. ga zo door.:wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.